Toon posts:

[WinMCE/XP Pro] Welke verschillende services

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed, vraag me niet waarom maar ik heb nu dus op mijn normale games/thuis bak Win XP MCE staan. Tijdens de install staat overal Windows XP Pro, en hij heeft ook exact dezelfde opties als WinXP Pro. SP2 is geslipstreamed op de CD.

Nu vraag k me alleen af, staan er in WinXP MCE per default dingen aan die in WinXP Pro niet aanstaan ('k moet zelf op start en dan op 't mediacenter icoontje klikken om de MCE shell te zien). Zo ja, weet iemand welke dat zijn, en welke je dan dus in pricniepe moet disabled om een gewoon WinXP pro systeem te krijgen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De eerste CD van MCE 2005 is gewoon een XP Pro met SP2 integrated, pas als je de tweede CD installeert maakt ie een aantal registry wijzigingen (o.a. in je HKLM\System\WPA iirc) en dan ben je opeens een MCE :)

Verwijderd

Topicstarter
Whoei! Thanks :)

Kan ik dan bij de installatie als ie vraagt om CD2 gewoon cancellen? (wil liever niet formatten/reinstallen zonder goede reden :))

Ow en weet jij of er een performance verschil is, vooral in games, tussen de "MCE" versie "Met CD2" en zonder CD2?.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-03 23:03

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Dat verhaal van zonder cd2 gaat niet helemaal werken ben ik bang. Tenminste bij mij niet. Ik had een beschadigde CD2 en daarom geskipt maar bij mij was toch niet echt alles normaal te nomen. Misschien omdat hij toch al wat dingen had verranderd tijdens de poging om van CD2 te lezen.

Verder ben ik ook erg benieuwd wat nou precies de verschillen zijn tussen MCE en XP pro.
Vooral: Wat kan ik met windows XP PRO wel wat met windows MCE niet kan?

• elevator
  • Niet online

elevator

Performance verschil ken ik niet - ik heb recentelijk ook gewoon XP MCE geinstalleerd (wel inclusief CD2) omdat XP MCe gewoon goedkoper is dan de XP Pro als je een OEM versie koopt :)

Verwijderd

Topicstarter
Tweak-Freak schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 16:33:
Dat verhaal van zonder cd2 gaat niet helemaal werken ben ik bang. Tenminste bij mij niet. Ik had een beschadigde CD2 en daarom geskipt maar bij mij was toch niet echt alles normaal te nomen. Misschien omdat hij toch al wat dingen had verranderd tijdens de poging om van CD2 te lezen.

Verder ben ik ook erg benieuwd wat nou precies de verschillen zijn tussen MCE en XP pro.
Vooral: Wat kan ik met windows XP PRO wel wat met windows MCE niet kan?
Hmmz, ik heb CD2 niet geskipped maar de SP2 install CD wel (wist niet dat dat CD1 moest zijn :+). Dat was ook niet helemaal lekker te noemen, het zag eruit als windows maar daar hield het ook wel op :) Toen tweede keer geinstalleerd met na CD2 nog een keer CD1 en 't ging prima.

Als elevator XP MCE geinstalleerd heeft, en weinig performance verschil merkt dan lijkt het me niet zo'n heel groot probleem. Ik heb in services.msc al een aantal services uitgezet waarvan ik zeker wist dat ze in WinXP Pro niet aanwezig zijn/aanstaan. Geen idee hoeveel het scheelt, heb ze direct bij first boot uit gezet.

Edit: Met XP Pro kun je niets meer dan met MCE, het is eerder andersom. MCE is een volledige XP Pro install met "media enhancements"

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 17:53 ]

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-03 11:40

iambig

* z.o.z *

Het is met MCE (out of the box ;)) niet mogelijk om een domein server te joinen...
Da's het enige...

NEE: dit is geen signature...

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-03 23:03

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

iambig schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:20:
Het is met MCE (out of the box ;)) niet mogelijk om een domein server te joinen...
Da's het enige...
Kijk dit soort voorbeelden van "beperkingen bedoel ik nou. Er zullen toch vast nog wel meer dingen zijn...?
Heel veel mensen zien dat je begint met gewoon windows xp pro te instaleren en gaan er daarom maar van uit dat alles het zelfde is plus de extra multimedia dingen maar ik denk dat er nog wel meer "beperkingen" zijn t.o.v. XP PRO. En hoop ze samen met jullie uit te kunnen vinden wat de verschillen zijn.
Roep dus niet meteen van MCE is gewoon XP PRO plus alleen maar extra's en geen beperkingen.

De verschillen:
  • (out of the box) Niet mogelijk om een domein server te joinen.
  • .......

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tweak-Freak schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:14:
De verschillen:
  • (out of the box) Niet mogelijk om een domein server te joinen.
Ik heb me laten vertellen dat dat wel gewoon kan als je het tijdens de installatie doet :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Niet online

elevator

Tweak-Freak schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:14:
Kijk dit soort voorbeelden van "beperkingen bedoel ik nou. Er zullen toch vast nog wel meer dingen zijn...?
Maar deze is gewoon beschreven op de site van MS : http://www.microsoft.com/...enter/evaluation/faq.mspx :)

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 00:02:
[...]

Ik heb me laten vertellen dat dat wel gewoon kan als je het tijdens de installatie doet :)
Ik heb met MCE een domeinserver gejoined :) Kan dus wel. (don't remember, volgens mij tijdens de install inderdaad al wel aangegeven)
Pagina: 1