Ik wil vanuit een hoofdformulier controls in een subformulier (SUB_orders) disablen (.enabled = false)
Hiervoor gebruik ik volgende code:
Nu stuit ik op 2 problemen:
1. Bij deze handeling verschuift de focus automatisch naar het subformulier. Dit is op zich geen ramp, maar wel als alle controls op dit subformulier disabled moeten worden. Dan krijg ik een foutmelding dat de focus nergens heen kan. Ik kan dat verschuiven van de focus niet tegenhouden.
2. Soms is het subformulier leeg (geen records). Dit geeft uiteraard een probleem, er worden immers geen controls getoond. Ik zou derhalve graag kunnen detecteren of er in het subformulier records getoond worden.
Hoe kan ik bovenstaande probleempjes oplossen?
Ik heb op allerlei manieren gegoogled en ook op msdn gekeken.
Hiervoor gebruik ik volgende code:
code:
1
2
| Me.SUB_orders.Form.omschrijving.Enabled = FALSE Me.SUB_orders.Form.artikelkiezer.Enabled = FALSE |
Nu stuit ik op 2 problemen:
1. Bij deze handeling verschuift de focus automatisch naar het subformulier. Dit is op zich geen ramp, maar wel als alle controls op dit subformulier disabled moeten worden. Dan krijg ik een foutmelding dat de focus nergens heen kan. Ik kan dat verschuiven van de focus niet tegenhouden.
2. Soms is het subformulier leeg (geen records). Dit geeft uiteraard een probleem, er worden immers geen controls getoond. Ik zou derhalve graag kunnen detecteren of er in het subformulier records getoond worden.
Hoe kan ik bovenstaande probleempjes oplossen?
Ik heb op allerlei manieren gegoogled en ook op msdn gekeken.
Houdoe