mp3 codecs tweaken?

Pagina: 1
Acties:

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hej

is het mogelijk om aan de instellingen van de mp3 audiocodec te prutsen, zoals bvb met de ac3 audiofilter. Ik heb nl net een lekkere subwoofer onder me pc staan, en ik zou graag een beetje meer softwarematig kunnen regelen hoeveel bas er wordt doorgevoerd naar die subwoofer.

Ook kon ik door mijn speakerinstelling in de ac3 audiofilter te wijzigen van 2.0 naar 5.1 eindelijk surround krijgen in mijn divx'jes. Nu dacht ik dat het misschien mogelijk zou zijn om dit ook voor mijn muziek te bekomen. Ik weet wel dat mijn muziek geen 5.1 geluidsspoor bevat, maar het zou me al veel helpen als uit mijn rear boxjes hetzelfde geluid zou komen als vanvoor. Geeft een voller geluid.

Verwijderd

Met winamp kan je toch gewoon de equalizer software matig aanpassen?

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:35
Voor zover ik weet is er geen mp3 codec die dit toelaat.

Het is wel mogelijk dat bepaalde audioplayers, of bepaalde output plugins voor winamp bijvoorbeeld dit mogelijk maken.
Ten slotte kan het ook nog met bepaalde drivers van geluidskaarten.
Vooral bij de kaarten van Creative zitten er vrij veel mogelijkheden in om een surround kanaal bij te creeeren en om de bas naar de subwoofer te herleiden.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
thanks! schitterende antwoorden! De nVidia nvMixer laat dat blijkbaar ook perfekt toe. Prima, lekker geluid :)

Verwijderd

Combinaties van antwoorden werken meestal wel lekker he :P :Y)