Toon posts:

digitale tv KPN naar pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds vandaag digitale TV van KPN.
Ik heb dus een pakket binnen gekregen met een single tuner en een antenne.
Ik wil dit eigenlijk aansluiten op mijn monitor(goede platte 20 inch monitor met 2 VGA ingangen). Deze heeft echter alleen een VGA aanluiting.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik vanaf mijn single tuner, rechtsreeks naar mijn VGA monitor kan gaan.
Ik heb geen plaats voor een TV en eigenlijk ook geen geld voor een dure oplossing.
Ik hoop dat dit kan. Aansluiten via mijn pc is eventueel ook een optie.

BTW. Ik ga er vanuit dat dit niet genoeg is.... link

Alvast bedankt,

Jan

edit: mijn monitor heeft dus 2 VGA HD15 aansluitingen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 13:45 ]

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Toch is die converter wel genoeg hoor. Maar of het beeld dan net zo goed is, weet ik niet, want een monitor is eigenlijk niet gemaakt om tv-beeld weer te geven.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Een huisgenootje van me had zo ene kabel liggen, maar de monitor gaf aan dat hij geen signaal kreeg.
Dit lijkt me eigenlijk ook logisch omdat het een heel ander signaal is.

Ik hoop dat iemand een idee heeft, hoe ik wel mijn single tuner op mijn monitor of mijn pc aan kan sluiten.

Is het niet mogelijk om (bijv. via marktplaats) een tv kaart te kopen voor mijn pc, en dan een scart to tulp kabeltje (dat signaal zit toch wel op de scartkabel?!?)

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Ja, tv kaart in je pc kan, dan kun je daar weer de digitenne ontvanger op aansluiten.

Alleen houd je zo niet veel kwaliteit over, je gaat digitaal via analoog weer weergeven...

Veel beter is om een digitale TV krt in je PC te zetten. Digitenne gebruikt gewoon DVB-T. Daar zijn in Duitsland zat ontvangers voor, zowel intern(pci) als extern (usb). Alleen gebruikt Digitenne een of andere encryptie, itt tot de landen om ons heen waar t gewoon FTA is. Hoe dat zit weet ik niet exact, maar dat is misschien het overwegen/uitzoeken waard.