Toon posts:

[XP] Windows update installation failed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows updates gedraait, om voor mijn XP SP2 de nieuwe patches te downloaden en installeren, maar de installatie duurt lang en failed. Nu wil ik de gedownloade pakketjes verwijderen en windows update die opnieuw laten downloaden, maar ik kan ze niet vinden. Iemand?

Ik heb uiteraard gezocht en niets gevonden en uiteindelijk een system restore gedaan, maar windows update gebruikt nog steeds de door mij gedownloade files, die niet werken.

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-03 21:33

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

C:\WUTemp :?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Verwijderd

Topicstarter
Geen directory met die naam aanwezig op mijn systeem.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:54:
Geen directory met die naam aanwezig op mijn systeem.
Het is een verborgen map ;) Zet in Explorer het vinkje aan zodat je deze kunt zien.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Show hidden files and folders heb ik al standaard aanstaan, evenals hide protected operating system files(uit). De RECYCLER en System Volume Information folders zijn wel zichtbaar, evenals de pagefile.

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-03 20:52
Kijk eens in je C:\Windows folder in de map Installation Files of iets dergelijks. Grote kans dat ze daar in staan?

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-03 20:52
Sorry, C:\Windows\SoftwareDistribution...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in H:\WINDOWS\$hf_mig$ 7 lege mappen met KBxxxxxx namen staan. Verder heb ik in 7 mappen als H:\WINDOWS\$NtUninstallKB905749$ staan, waarvan er een wel goed geïnstalleerd is. Mag ik deze mappen opruimen?

Ik had dit eerder moeten melden, maar ik had al ruim 2 uur lopen klooien en ik werd een beetje gek.
usgaap1976 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:23:
Sorry, C:\Windows\SoftwareDistribution...
Ja, in mappen als H:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download\0a64105b28649fe1b2ff8808a8336ecb staan files genaamd: WindowsXP-KB902400-x86-ENU.psm. Mogen die ook weg?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Folders verwijderd, opnieuw Windows Update gedraaid, maar ondanks dat er opnieuw gedownload wordt, blijf ik Error Code: 0x8007F01e krijgen. Betekenis opgezocht: STR_CATALOG_INSTALL_FAILED Failed to install catalog files.

Mogelijke oplossing staat hier. 'setreg' werkt niet en het Microsoft Root Authority certificate is er nog. Daarom heb ik NT5inf.cat vervangen, maar dat was de oplossing ook niet. Ik ben ten einde raad, weet echt niet meer wat ik kan proberen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En kan je wel de patches los downloaden en installeren? Vaak genoeg meegemaakt dat het daarna ineens allemaal weer werkte :P

[ Voor 39% gewijzigd door sanfranjake op 14-10-2005 16:47 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat werkt spijtig genoeg niet, net als mijn idee om de gedownloade files te verwijderen. Ik krijg dan de "Failed to install catalog" files error.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien MDAC en/of Windows Installer 3.1 al eens geprobeerd opnieuw te installeren?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:12:
Misschien MDAC en/of Windows Installer 3.1 al eens geprobeerd opnieuw te installeren?
Geprobeerd, maar geen succes :|

Verwijderd

Heb je ook Autopatcher versie Oktober al geprobeerd, daar staan ook patches in.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:22:
Heb je ook Autopatcher versie Oktober al geprobeerd, daar staan ook patches in.
Het probleem ligt niet bij de patches.

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand? Moet ik dan echt een reinstall gaan doen?

Verwijderd

Wat raar dat na een system restore het nog steeds niet werkt. Heb je na de system restore de automatic update gedaan, of handmatig gedownload en deze geprobeerd te installeren?
Hier is trouwens een site met een overzicht van alle patch's voor xp, handig:

http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=31886

Wanneer het dan nog steeds niet werkt, kun je nog een system repair doen. Volgens mij is dat booten met xp cd-rom en dan voor repair kiezen.

/edit

folder WUTemp word bij mij altijd op m'n D ipv C schijf gezet.... heb je misschien nog meer schijven in je systeem hangen?

/edit

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 15:00 ]

Pagina: 1