Afbeelding over meerdere a4s printen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.782 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Ik heb een afbeeldings bestand dat 2maal een a3 is met de korte kanten aan elkaar, nu wil ik graag deze totale afbeelding op a4's afdrukken (8 volgens mij), snijden en tot 1 afbeelding samen voegen. Heeft iemand enig idee of ik dit (zonder allemaal afzonderlijke afbeeldingen te maken) in photoshop kan doen of in een ander programma?

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

A3 is 2 maal A4.

Dus kom je op 4 pagina's op A4 formaat. Wat je kan doen is de volledige breedte kiezen in PS. De twee afbeeldingen naast elkaar leggen en kijken of je kan spelen met print-settings?

Wat heb je zelf geprobeerd?

[ Voor 12% gewijzigd door BtM909 op 13-10-2005 13:21 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Als je in photoshop dus kiest voor uitprinten en dan kiest om de afbeeldings groote te behouden, geeft photoshop aan dat er clipping gaat onstaan. En print vervolgens keurig netjes het midden uit, en beschouwd de overige 7 pagina's als clipping, ik heb gezocht naar instellingen maar heb geen gevonden die mij inziens het probleem verhelpt.

Er werd hier eerder over een programma gesproken, waarbij je via internet een bestand kon uploaden en hiervan een poster kon maken, deze werd alleen zwartwit en er kwam een raster overheen..dit kan ook niet toegepast worden op mijn bestand..

op internet zelf vind je ook niet echt programma's die hier speciaal voor gemaakt zijn.

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hmmm, iets te snel gekeken. Eventueel export naar pdf (indien kwaliteit goed genoeg blijft zou ook nog een optie zijn).

Daarnaast zag ik deze work-around: http://www.killersites.co...um/viewthread?thread=1982

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:10

SuBBaSS

-has Ryzen

Deze link werd hier een tijdje geleden geplaatst: Rasterbator.
Hiermee kun je plaatjes rasterizen en zo groot uitprinten als je wilt.

edit:
En toen las ik: zonder allemaal afzonderlijke afbeeldingen te hoeven maken.
Niet helemaal wat je wilt dus (maar wel een coole link ;))

[ Voor 32% gewijzigd door SuBBaSS op 13-10-2005 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 22:05
Importeer de foto in Illustrator of Indesign, deze hebben wel uitgebreide printopties met onder andere het benodigde Tiled printen. Of bewaar de afbeelding als Tiff (beste kwaliteit) en gebruik Dotamatic om te printen (Instellen op 100% met methode Poster).

In tegenstelling tot Poster is dit gratis/open source, en niet doet niet zo zeer aan je ogen 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Savantas op 13-10-2005 15:56 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 17:53
Ik gebruik hier Poster voor.

Een superlelijk programma, (+ idem site) maar t werkt prima, ook de demo ;)

http://www.postersw.com/poster.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:14

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

DJSmiley schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:33:

Een superlelijk programma, (+ idem site) maar t werkt prima, ook de demo ;)
En dan zeg je het nog lief!

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:28

KneoK

Not in a million lightyears

Ik maak in Photoshop meestal twee guides die horizontaal en verticaal precies in het midden staan en open gewoon 4x een nieuw leeg A4 blad. Dan met rectangular selection een voor een de vier delen kopieeren naar de lege tekeningen (selectie snapt mooi tegen de guides aan).

Tsja, je deelt je tekening wel op in vier afzonderlijke delen, maar het is nog geen minuut werk.

Edit: na dit minuutje werk de delen weer samenvoegen en er en PDF'je van maken ? Dan heb je het weer in 1 document dat overal makkelijk gelezen kan worden en direct kan worden geprint.

[ Voor 37% gewijzigd door KneoK op 13-10-2005 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
drivers van somige printers hebben ook posterfunctionaliteit... zoek eerst alle instellingen eens dooer voor je van die vage tooltjes begint te installeren ;)
Pagina: 1