DC++ active probleem

Pagina: 1
Acties:

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hallo,

Afgelopen weekend heb ik mijn computer ge-upgrade met een Maxtor 7L250S0-SATA schijf. Windows geïnstalleerd en de hele reutemeteut, as usual.
DC geinstalleerd en op active ingesteld (extern IP + port geforward)...maar ik kan gewoon niet meer downloaden, ook kan ik nergens lijsten meer ophalen. Als ik passive aanvink kan ik wel downloaden en lijsten ophalen, maar ik wil gewoon active kunnen.

Ik heb de poorten nagelopen, en mijn intern IP goed ingesteld. Ook heb ik een andere dc-client (StrongDC++) geinstalleerd, maar deze geeft exact hetzelfde euvel..

Weet iemand wat hier aan de hand is?

[ Voor 9% gewijzigd door Pingelmonster op 13-10-2005 13:28 ]

• Pingelmonster
  • Niet online
weer niemand die me helpt?

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

kijk anders effe hier rond... misschien heb je iets over het hoofd gezien...

http://www.dcnet.be/modul...=index&myfaq=yes&id_cat=3

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je windows opnieuw hebt geinstalleerd bestaat er natuurlijk de kans dat je een ander IP kreeg. Ik weet niet of je er iets van een router/firewall tussen hebt hangen, maar als daar het verkeerde IP staat geforward dan zal het inderdeaad niet gaan werken.

mocht je willen testen of het werkt mag je altijd even op mijn hub langskomen, kun je ook direct feedback krijgen of het wel of niet werkt.

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-08 15:07

2mb

We willen je wel helpen, maar dan moet je wel wat meer info geven. Welke client, versie, OS, liefst je .xml configuratiebestanden even online zetten, etc. Heb je nog steeds hetzelfde ip-adres als je router met DHCP werkt? Zo ja, werkt port forwarding wel met andere programma's?

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

• Pingelmonster
  • Niet online
Ok, dan nu mijn specificaties...
Mijn Interne IP-adres heb ik hetzelfde ingesteld (geen DHCP) zoals het was, voordat ik Windows installeerde.

Router: Linksys befsr41
Netwerkaansluiting: Onboard 10/100/1000 (Marvell Yukon)
Clients: DC++ 0.674

Overigens, mijn broertje kan op een andere pc wel gewoon downloaden met DC in Active mode dus het ligt niet aan mijn provider...

Hier mijn XML-config: http://simpledchub.no-ip.info/DCPlusPlus.xml

Zou het met met mijn harde schijf te maken kunnen hebben?

[ Voor 18% gewijzigd door Pingelmonster op 13-10-2005 21:01 ]

• Pingelmonster
  • Niet online
Het active-probleem is opgelost. Heb een Windows XP reinstall uitgevoerd en daarna werkte alles weer fijlloos.

Maar nu dient zich een ander probleem aan. Dit probleem heb ik niet als enige, maar veel mensen met een Asus P4P800 Deluxe/SE-bord hebben hetzelfde. De onboard netwerkcontroller haalt zijn snelheden die ie moet halen niet. Nu heb ik nog garantie op mijn moederbord dus ik zou m terug kunnen brengen...
Maar dit bord bevalt me heel erg goed, behalve dan die lan, maar dat is ook op te lossen met een simpel netwerkkaartje.

Morgen maar een simpel netwerkkaartje erin zetten dus.
Pagina: 1