[exchage 2003] extra postvak openen

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
als ik bij outlook 2003 bij accout instellingen --> exchange server --> geavanceerd een extra postvak toevoeg krijg ik de volgende foutmelding:

Kan de map niet weergeven. Microsoft Office Outlook kan geen toegang verkrijgen tot de opgegeven maplocatie. De clientbewerking is mislukt.

in de mappenlijst wordt wel de usernaam van het extra toegevoegde postvak weergegeven.
maar als je vervolgens op de map klikt krijg je bovenstaande foutmelding.

ik heb verschillende user op verschillende PC's geprobeerd toe te voegen maar krijg elke keer dezelfde melding.

moet ik dit bij de instellingen op de server zoeken of in outlook op de clients?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Op server staan dan niet de juiste rechten ingesteld zodat je die box kan toevoegen.
Dit kan je ook doen op de pc waar de box open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 08:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Heb je wel rechten/machtigingen toegekend aan de gebruiker die de map probeert te openen?

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 13-10-2005 12:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
heeft de administrator account hier standaard geen rechten toe?
bij deze heb ik ook geprobeerd een extra map toe te voegen maar lukte helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dit moet je volgens mij bij de clients zoeken.

Als je bijvoorbeeld een map hebt die onder een andere map ligt dan moet je de map waarin de gedeelde map staat , ook delen. anders mag je nog steeds niet in onderstaande map komen.
Dus het is niet het windows sharing principe.

map1
|->map2 die in map 1 ligt
|->map3 die zich weer in map 2 bevindt.

Nu moet je om een andere gebruiker toegang te geven tot map 3, ook map 2 en map 1 delen, om te zorgen dat de gebruiker zich in map 3 mag bevinden

[ Voor 30% gewijzigd door degroot op 13-10-2005 13:03 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
bedankt jongens :)
het werkt nu

bij elke map appart voor delen kiezen en dan de rechten van geen naar eigennaar veranderen.
zo krijg je toegang tot elke map.
als je alleen de hoofdmap doet kan je er wel in zonder foutmelding, maar krijg je geen inhoud te zien.
Pagina: 1