Toon posts:

[VMware info] VMware voor Netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is iemand ook bekend met VMware, maar dan met de netwerk versie.

Ik gebruik nu VMware Workstation en dat bevalt zo goed. Nu vroeg ik mij af of er een ook een netwerk versie was die je centraal installeert en waar je de images kunt selecteren?

Ik heb gekeken op http://www.vmware.com , maar hier hebben ze het over ESX en GSX servers.

Mijn vraag is of iemand van jullie ook ervaringen heeft met dezelfde situatie en welk product het beste geschikt daarvoor is.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Het punt is dat ik Vmware images heb die eigenlijk voor iedereen hier beschikbaar moet zijn.
Ik had zoiets van misschien dat er een server-client versie was.

Maar kan nu ook de images wel op een server zetten en vervolgens op elke pc dan maar de Workstation versie installeren.

Maar die ACE versie is wel stuk uitgebreidere dan workstation.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:44:
Het punt is dat ik Vmware images heb die eigenlijk voor iedereen hier beschikbaar moet zijn.
Wat bedoel je precies daarmee?

Als je bedoelt dat iedereen bij gedeelde mappen op die PC moet kunnen, dan is het antwoord eenvoudig: \\ip-adres\mapnaam

Als niet iedereen tegelijk op de pc hoeft, kan je op de virtuele machine een VNC-server installeren. De persoon die de pc nodig heeft kan dan op afstand de desktop overnemen. (Overigens kan dit ook gewoon met de VMWare-client, maar dat vreet wat meer bandbreedte van het netwerk).

Desnoods installeer je terminal-services, dan kan je zeker weten met tig (nouja.. tig.. ;)) man op 1 pc werken.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had weer een dom hersenspinsel blijkt nu :+

De VMware bestanden heb ik nu op een server staan en per pc moet er maar VMware Workstation komen. Die vervolgens de bestanden openen via een netwerkshare.

iig. bedankt voor de info ;)