Toon posts:

Tv Tuner kaart welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik snap dat dit onderwerp al vaak aan bod is geweest. Maar ik heb toch echt jullie hulp nodig, of beter gezegd, jullie ervaringen.

ik heb laatst een Hauppauge WinTV PVR350 gekocht, op zich een beregoeie kaart. Maar niet wat ik zocht. Deze kaart kan opnemen in MPEG2 met een hardwarematige encoder, dat is gewoon goed. Maar het nadeel is daarvan dat de kaart ALLEEN in Mpeg2 kan opnemen en niet in AVI, het formaat wat ik eigenlijk nodig heb. Dus ik h ga deze kaart weer verkopen en een nieuwe kopen, eentje zonder hardwarematige mpeg encoder.

Ik heb nogal wat eisen eigenlijk aan een tv-kaart:
-AVI mode opnemen, het liefst dat ik zelf kan kiezen welke codec ik wil gebruiken.
-Geluid moet het liefst via de pci-bus gaan en dus geen kabeltje intern of extern naar je geluidskaart
(als het niet anders is, dan liever een interne kabel en anders jammer)
-Video capture moet ik inkunnen stellen op minimaal 720x576
-Géén USB tuner, ik heb (nu nog) geen USB 2.0 poort.
-Afstandbediening.
-En hij moet gewoon goed zijn!

Nu heb ik zelf wat onderzoek gedaan en ik kom op tot nu toe 5 kaarten uit, ff opsomme:

Avermedia AverTV Hybrid: Opname in Mpeg1/2/4 (divx, dus avi) en geluid via de pci-bus, prijs € 89,-

Hauppauge PCI FM: Opname in Mpeg1/4, geluid gaat via extern kabeltje, prijs € 51,46

Leadtek DV2000: Opname in Mpeg 1/2/4/wmv, audio mp3/wma, met extern geluidskabeltje, € 69,-

Leadtek TV2000 XP Expert: Opname Mpeg 1/2/4, interne audiokabel, 10-bit videoencoder, € 49,-

Terratec Cinergy 600 TV/Radio: Opname in bekende formaten o.a. DivX, audio loopback kabel, prijs
€ 71,-

nu is mijn vraag of mensen ervaring hebben met 1 of meerdere van deze kaarten. Of misschien tips. Of misschien weet iemand nog een goede kaart van minder als 100 euro.

mijn persoonlijke keuze gaat al een beetje uit naar de Avermedia AverTV omdat de redelijke opties heeft en geen audiokabeltje.

Nu had ik nog een vraagje. Het komt vaak voor dat video en audio uit sync raken, en ik dacht dat dat komt doordat de klok snelhied van het opnemen van video net even ietsjes anders is dan die van de audio en ik dacht dat dat komt door die loopback cable naar je geluidskaart en dat dit niet gebeurd als het via de pci-bus gaat. Weet iemand hier iets meer over, want als het helemaal niks uitmaakt, misschien dat ik dan een andere kaart neem.

Kan iemand mij helpen?

alvast bedankt

p.s.: wat is precies het verschil tussen de Leadtek DV2000 en de Leadtek TV2000 XP Expert?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02 11:46

Sjaak_Afhaak

Bleh!

heb je ook al andere software geprobeerd? Zelf heb ik een ouderwetse PVR-PCI van hauppauge, met hardware MPEG-2 onboard, maar met software zoals virtualdub kan ik prima in elke codec die ik wil opnemen (mits m'n CPU niet te traag is).

Hier staat tekst

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-02 13:26
Leadtek TV2000 XP Expert: Opname Mpeg 1/2/4, interne audiokabel, 10-bit videoencoder, € 49,-
Als je een nieuwe kaart gaat kopen kan ik je zeker deze aanraden! Het is een prettige kaart met afstandsbediening met redelijk goede software (klein beetje kinderachtig, maar goed, het werkt prima!).

Je kan bij deze kaart alle codecs die je maar op je computer hebt staan gebruiken. Je zou dus zelf in XviD of DivX kunnen opnemen als je zou willen. Vraag is natuurlijk wel of je arme CPUtje dat aan kan ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-02 20:24

WiD

Als je pc nog geen usb2.0 ondersteunt, vrees ik dat hij ook niet krachtig genoeg gaat zijn om on-the-fly mpeg4 te encoderen. Je huidige kaart heeft een hardware encoder. Ik zou die gebruiken om te capturen, en nadien eventueel hercoderen naar mpeg4. Al was het maar om frameloss te vermijden. Die hardware encoders zijn zo slecht nog niet.

Test een keer uit hoe lang het duurt om een stream te hercoderen. Dan heb je ook direkt een indicatie of je systeem realtime encoding zou aankunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door WiD op 13-10-2005 13:45 ]

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 10:32
Zou zo'n kaart, als ze adverteren met "opname in mpeg 4" dan ook niet over een hardware mpeg 4 encoder beschikken, en dus net NIET op je CPU moeten leunen?

Zo had ik de vraag van de TS begrepen. Als je aan je CPU gaat hangen, kan ELKE Tv-kaart nl. MPEG4 opnemen (en dan is er geen reden waarom de TS beter af zou zijn met een andere kaart dan zijn PVR350).

[ Voor 5% gewijzigd door DexterBelgium op 13-10-2005 14:02 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:37:
-AVI mode opnemen, het liefst dat ik zelf kan kiezen welke codec ik wil gebruiken.
Dat is geen eis aan de kaart maar aan de software. Als de software van de fabrikant je niet bevalt, dan kun je nog steeds 3rd party software gebruiken. Dat is overigens aan te raden want ik moet de eerste softwarebundel die bij tv-kaarten komt nog zien die boven het niveau barslecht uitkomt. Als beeldkwaliteit van belang is, kies dan voor het gratis DScaler en verbaas jezelf over de beeldkwaliteit dat dit uitgebreid configureerbare no-bullshit programma op je scherm weet te toveren. Jammer genoeg zijn de opnamekwaliteiten van DScaler dan weer ondermaats. Hier wordt vaak gekozen voor Fly 2000 TV wat echter niet gratis is.
-Geluid moet het liefst via de pci-bus gaan en dus geen kabeltje intern of extern naar je geluidskaart
(als het niet anders is, dan liever een interne kabel en anders jammer)
De terratec Cinergy 600 uit je lijstje ondersteunt eveneens geluid via de PCI-bus. Let wel dat niet alle software dit ondersteunt. Zo biedt het superieure DScaler er vooralsnog geen ondersteuning voor - Fly 2000 TV wel (moet je wel inschakelen in de opties).
Minimaal? Welke resolutie denk je dat televisie heeft?
-Afstandbediening.
Zelfs al komt de kaart zonder remote, dan kun je nog steeds een andere remote gebruiken in combinatie met software als Girder. Als je de bijgeleverde software niet gaat gebruiken dien je dit meestal sowieso al te doen omdat de meegeleverde remotes doorgaans enkel met de eigen software werken. De Cinergy en Hauppauge remotes werken alleszin vlekkeloos samen met Girder.
-En hij moet gewoon goed zijn!
De beste beeldkwaliteit wordt geleverd door de kaartjes die gebaseerd zijn op de Philips SAA713x chipset zoals de Cinergy 600 (Philips SAA7134). Dit is een erg populaire chipset dus je komt deze tegen op heel wat kaartjes. Vermijd kaarten gebaseerd op de oudere Conexant BrookTree (BT8x8) chipsets. Deze zijn qua beeld en geluid zwaar inferieur aan de modernere Philips. De nieuwere CX2388x Conexant chip is qua beeldkwaliteit vergelijkbaar met de SAA713x maar is minder breed ondersteund dan de SAA713x welke op zijn beurt minder ondersteund is dan de klassieke BT8x8.

Lees alleszins ook [TV Kaart(en)]De Kwaliteit ervan door. Dat topic loopt nu nog steeds en daar staan heel wat gebruikerservaringen in met tal van verschillende kaarten.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-02 09:08
Ik weet het niet geheel zeker, maar ik geloof niet dat alle kaarten in de startpost een hardwarematige encoder hebben. En als je softwarematig encode dan wordt het een beetje brabbelverhaal.
Willekeurige Aldi-meuk-TV-kaart kan ook alles encoden wat je wilt. Moet je alleen wel een forse processor hebben. (Niets mis met aldi-kaartjes, alleen niet gebruiken om op te nemen.
Wat je je voor moet stellen is dat die 350 een MPEG2 stream op je PCI bus gooit terwijl veel andere kaarten een veel ruwere, ongecomprimeerde stream naar buiten gooien. Dat je beide om kan zetten in een andere formaat raad zich de koekoek, dus een PR afdeling kan eenvoudigweg ieder videoformaat wat ze kennen op de doos zetten.

Moraal:
Als ik jou was zou ik bij de PVR 350 blijven totdat er een kaart met HARDWAREMATIGE Mpeg4 encoder uitkomt.
Want: AVI is uiteindelijk gewoon een wrapper/container, de video zelf is (meestal) MPEG 4 en MPEG2->MPEG4 is beduidend minder CPU-werk dan ruwe data->MPEG4.

Verwijderd

Ik beaam wat onkl zegt. De PVR is een goede kaart, het zou zonde zijn om die weg te doen. Je kan eventueel een grote HD bijkopen. De Mpg opnames kan je makkelijk omzetten met programma's zoals VirtualDub.

Verwijderd

Topicstarter
SatCP schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:05:
quote:
SvenSolo schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:37:

Dat is geen eis aan de kaart maar aan de software. Als de software van de fabrikant je niet bevalt, dan kun je nog steeds 3rd party software gebruiken. Dat is overigens aan te raden want ik moet de eerste softwarebundel die bij tv-kaarten komt nog zien die boven het niveau barslecht uitkomt. Als beeldkwaliteit van belang is, kies dan voor het gratis DScaler en verbaas jezelf over de beeldkwaliteit dat dit uitgebreid configureerbare no-bullshit programma op je scherm weet te toveren. Jammer genoeg zijn de opnamekwaliteiten van DScaler dan weer ondermaats. Hier wordt vaak gekozen voor Fly 2000 TV wat echter niet gratis is.
Dit is niet helemaal waar. Ik ben bekent met Dscaler, VirtualDub en ik heb nog enkele andere programmas geprobeerd die kunnen opnemen. Geen van alle wilde met de kaart werken. Ze herkende de kaart wel maar konden geen verbinding leggen met de invoer. Dit komt omdat (heb ik gelezen op de Hauppauge site geloof ik of iniedergeval ergens op internet) simpelweg de software geen verbinding kan leggen met de hardwarematige encoder.
quote:
Minimaal? Welke resolutie denk je dat televisie heeft?
de resolutie van Pal TV is 720x576, maar ik zei dit alleen omdat sommige kaarten niet een sdeze resolutie ondersteunen.
quote:
-Afstandbediening.
Zelfs al komt de kaart zonder remote, dan kun je nog steeds een andere remote gebruiken in combinatie met software als Girder. Als je de bijgeleverde software niet gaat gebruiken dien je dit meestal sowieso al te doen omdat de meegeleverde remotes doorgaans enkel met de eigen software werken. De Cinergy en Hauppauge remotes werken alleszin vlekkeloos samen met Girder.
Als er een afstandsbediening bij zit (wat bij deze meeste toch al is) dan hoe fik hem juist niet nog eens apart te kopen wat duurder is. ;)
Als je pc nog geen usb2.0 ondersteunt, vrees ik dat hij ook niet krachtig genoeg gaat zijn om on-the-fly mpeg4 te encoderen. Je huidige kaart heeft een hardware encoder. Ik zou die gebruiken om te capturen, en nadien eventueel hercoderen naar mpeg4. Al was het maar om frameloss te vermijden. Die hardware encoders zijn zo slecht nog niet.
Ik zei ook niet dat ze slecht waren, ik zei dat ze juist beter waren, dat ben ik met je eens. En ik hoef nier perse Mpeg4 te encoderen, er zijn nog verschillende andere formaten, zoals huffyuv en die is wel snel. En over een jaar koop ik een nieuwe computer als het goe dis dus ;)
Ik weet het niet geheel zeker, maar ik geloof niet dat alle kaarten in de startpost een hardwarematige encoder hebben. En als je softwarematig encode dan wordt het een beetje brabbelverhaal.
Willekeurige Aldi-meuk-TV-kaart kan ook alles encoden wat je wilt. Moet je alleen wel een forse processor hebben. (Niets mis met aldi-kaartjes, alleen niet gebruiken om op te nemen.
Wat je je voor moet stellen is dat die 350 een MPEG2 stream op je PCI bus gooit terwijl veel andere kaarten een veel ruwere, ongecomprimeerde stream naar buiten gooien. Dat je beide om kan zetten in een andere formaat raad zich de koekoek, dus een PR afdeling kan eenvoudigweg ieder videoformaat wat ze kennen op de doos zetten.
Nee, deze kaarten hebben geen hardwarematige encoder, stond tenminste neit op hun site. En zo'n mpeg-stroom, die kun je inderdaad omzetten met virtualdub, maar je hebt sowieso kwaliteits verlies en de kleuren van de mpeg2 stream van hauppauge ben ik ook niet zo blij mee. En ik wilde iegenlijk software kunnen draaien waarbij ik zag hoeveel frames hij opneemt en laat vallen. Maar omdat deze kaart met geen andere software werkte heb ik besloten om een andere te kopen met avi ondersteuning.

En met die avi ondersteuning vindt ik dat je veel veelzijdiger bent dan met die hadrwarematige mpeg2 encoder.

Ik denk dat ik toch wel beter af ben met één van die kaarten uit mijn keuze lijstje, iemand nog tips?

Ik vindt het wel tof van al die feedback, maar waarschijnlijk komt het uiteindelijk toch op eigen smaak uit, desalniettemin (ofoz :)) kan ik alle feedback wel gebruiken.

p.s. Ik weet dat die 350 een goede kaart is, heel goed zelfs. Maar ik ga toch liever voor net iets anders, iets waar ik net iets meer mee kan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ooit eens een Matrox Millenium G450 kaart (ofzoiets) gekocht om een film te monteren. Dat was echt een relaxte kaart. Je kan tv kijken en opnemen enzo. Je kunt opnemen in Mpeg en Avi. Dankzij deze kaart besloot ik eigenlijk een tv-kaart te kopen met videoingang en het liefst 1tje die avi kan opnemen.

Die kaart draait op een Pentium 700Mhz (geloof ik) met hardeschijven van 5200rpm en niet overdreven veel geheugen. En deze kaart presteert redelijk goed. Hij laat wel eens frames vallen, als je het een beetje goed doet, dan kan het wel.

Dus ik denk dat dat wel gaat werken zo'n tv-kaart in mijn computer. Waarschijnlijk moet ik toch vanwege het sync probleem stukjes van 10 minuten opemen en dan in Premiere aan elkaar tapen.
Als je zulke korte stukjes opneemt dan kan de comp het nog net bijhouden zonder frames te laten vallen.

Maar heeft er nog iemand tips, of zou ik het best voor die terratec cinergy gaan. (Op de site staat trouwens dat er in de doos een audio loopback kabel zit, dit is toch een kabel van je kaart naar je MoBo?)

Sven

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:44:
Maar heeft er nog iemand tips, of zou ik het best voor die terratec cinergy gaan. (Op de site staat trouwens dat er in de doos een audio loopback kabel zit, dit is toch een kabel van je kaart naar je MoBo?)
Die kabel zit er inderdaad bij aangezien niet alle software overweg kan met het versturen van geluid over de PCI-bus. Het zou maar sterk zijn mocht je dan maar zonder geluid moeten kijken :)

Zelf gebruik ik bij de Terratec Cinergy 600 ook de gewone analoge uitgang. Hoofdzakelijk omdat DScaler geen geluid via de PCI-bus ondersteunt, maar ook omdat dit geluid naar m'n mengpaneel gaat. Zo heb ik een apart kanaal voor tv-geluid. Wanneer ik opneem (zeer, zeer zelden) gebruik ik Fly 2000 TV welke wel geluid over de PCI-bus ondersteunt.

Qua beeldkwaliteit zit de Cinergy 600 bij de top. Beter dan de Hauppauge kaarten (ik ben door een tiental TV-kaarten gegaan eer ik bij de Terratec ben beland), maar je Hauppauge PVR kaart heeft wel het enorme voordeel van de MPEG2 encoder. Videoopnames met hoge kwaliteit zijn moeiteloos mogelijk op tragere systemen waar je bij de Cinergy 600 toch echt wel een machine van minstens 1GHz nodig hebt wil je ietwat redelijk kunnen opnemen met bv XviD compressie. Op m'n oude P3 700 (@ 1000MHz) kon ik net 320x240 capturen met XviD compressie zonder framedrops. Mocht je de Terratec overwegen, weet dan wel dat de bijgeleverde software (net als bij vrijwel alle andere tv-tuners) rampzalig slecht is. Mij lijkt het dat je de Hauppauge ook vooral opzij schuift omdat de software niet aan je wensen voldoet, niet zozeer de kaart. Dat ga je dan bij elke tv-tuner tegenkomen... Het lijkt wel alsof ze die software expres zo slecht mogelijk maken.

Gelukkig is er het superieure DScaler (wat weliswaar slechts met een beperkt aantal kaarten werkt)... Maar qua opname zit je daar ook weer aan het verkeerde adres.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, thx,

Ja dat van die software had ik ook al ondervonden, wel vaag zeg :/ .

En toch na allerlei programmas gebruikt te hebben met die PVR, wat er overigens niet zo veel waren, er waren welgeteld maar 4 of 5 programmas die met die PVR350 wilde werken, koos ik toch voor die van Hauppauge zelf. Hun software is, vind ik, wel redelijk. Maar idd, Dscaler is beter, of ChrisTV, die is ook goe. Die Fly 2000, die ken ik niet, moet ik eens een keer naar kijken.

En weet je wat, ik dnek dat ik het gewoon ga proberen, natuurlijk zullen jullie wel gelijk hebben, maar ik ben nu eenmaal koppig ;)

En misschien bevalt het me wel die Cinergy 600

En wat dat opnemen betreft, ik heb een schijf erin zitten van 7200rpm en mijn processor is 1,4Ghz. Dus ik denk dat ik toch de gok waag.

Wel vet bedankt voor al jullie feedback!

thx!! :D

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:21
Even een korte aanvulling in de vorm van een vraag. Bij paradagit hebben ze nu een redelijke leuke aanbieding. Een WinTV PVR 150 voor 79 of de All in Wonder ATI 9600 voor 89,-
Mijn vader is op zoek naar een tv-kaart. Nu is die Ati toch gewoon een videokaart met TV-functie..?? (please correct me if i'm wrong) (dat klopt geloof ik toch niet) -- HELP :)

Het gaat nu echter alleen om het verschil in kwaliteit van het TV gedeelte? Wat is de beste keus, als we alleen naar het TV-gebeuren kijken? Hij wil er gewoon wat beginnend video-bewerken mee doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Master FX op 19-10-2005 20:49 ]

Stay safe

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SatCP schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:37:
[...]
Gelukkig is er het superieure DScaler (wat weliswaar slechts met een beperkt aantal kaarten werkt)... Maar qua opname zit je daar ook weer aan het verkeerde adres.
Ik gebruik hier DScaler 4.1.11 en daarmee kan ik prima capturen. Ik capture met MJPEG codec. Hierna is het om te zetten naar divx o.i.d. Maar misschien heb ik mazzel omdat het capture gedeelte in beta fase nog steeds zit.

Verwijderd

Hey, ik wil mijn WinTV-FM kaartje wel ruilen tegen jouw PVR350 O-) :+

Met een 1.4Ghz gaat het on-the-fly coderen naar mpeg-4 never nooit lukken trouwens. Zelf in mpeg2 opnemen lukte niet op 720x576 met mijn oude AMD 2200+

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-02 09:08
Master FX schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:39:
Even een korte aanvulling in de vorm van een vraag. Bij paradagit hebben ze nu een redelijke leuke aanbieding. Een WinTV PVR 150 voor 79 of de All in Wonder ATI 9600 voor 89,-
Mijn vader is op zoek naar een tv-kaart. Nu is die Ati toch gewoon een videokaart met TV-functie..?? (please correct me if i'm wrong) (dat klopt geloof ik toch niet) -- HELP :)

Het gaat nu echter alleen om het verschil in kwaliteit van het TV gedeelte? Wat is de beste keus, als we alleen naar het TV-gebeuren kijken? Hij wil er gewoon wat beginnend video-bewerken mee doen.
De All In Wonder (AIW in jargon) is idd. een videokaart, Radeon 9600 in dit geval, een wat oudere AGP kaart maar niet verkeerd voor de gemiddelde vader (als ie geen spelletjes speelt). Het TV deel is goed, maar niet opvallend goed. Geen hardwarematige MPEG2 codering, zie boven voor de consequenties; minder ondersteuning voor de grotere TV programma's, lastiger opnemen.
De PVR 150 is -kort door de bocht- een nieuwere en iets uitgekledere versie van de PVR 350 (geen TV out of in was het geloof ik. Moet je even de hauppauge site voor bekijken.

Ik zou-als je al een videokaart hebt die bevalt- de 150 kopen.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:21
Ja ik heb dat van die MPEG2 encoding ook net gevonden. Die vage vierkante witte aansluiting op die radeon (de onderste) zette me even op het verkeerde been voor wat betreft heet aansluiten van een 15polige monitor stekker, maar nu zag ik dat ze daar een of andere multiverloop stekker voor hadden die op die witte aansluiting moest. Dank voor de info. Het zal wel de PVR150 worden denk ik, zeker omdat ie geen spelletjes fanaat is en al een videokaart heeft, als is het maar een onboard.

Stay safe

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 13:11

Ryan1981

Je ne sais pas

Uhm, hier een P4 2.4 Ghz, Hauppage PCI-FM,

Opnemen in avi lukt wel maar processor is veeelste traag. Voor de eisen die jij aan je opname stelt heb je zelfs aan de niewste processors niet genoeg, opnemen in maximale pal resolutie en dan ook nog high end encoderen naar mpeg 4 is gewoon veelste zwaar nog. Tuurlijk kun je 30 minuten redelijk opnemen maar daarna gaat je geheugen vollopen, audio video desynchroniseren en nog veel meer onheil. Mijn advies, stel de kleuren van je kaart opniew in (dat kan tot op zekere hoogte moet je effe spelen met sturation enzo) Ik doe dit meestal door via mijn TV out te werken en dan het signaal zo af te stellen dat de kleuren op tv-out en direct signaal ongeveer gelijk zijn (hou wel in de gaten dat tv-out je videokaart goed ingesteld staat) en neem op in mpeg en daarna omzetten naar avi. Het kwaliteitsverlies is er natuurlijk maar dat valt volgens mij best mee. Als laatst optie, koop een supersnelle raid configuratie, met heeeel veel ruimte (1.5 gig per minuut) en capture in RAW formaat. Geen kwaliteits verlies. Wat wil je hebben voor je pvr350 trouwens :P ik wil graag ruilen (en bijbetalen)

Verwijderd

Topicstarter
Zo, het heeft ff geduurd voordat ik weer poste, maar die 350 is al verkocht. En ik heb toch maar de cinergy 600 gekocht. Echt een superkaart en die software die erbij zit is ook redelijk.

Wat betreft het capturen, ik had al verwacht dat 720x576 in avi niet ging. Dus dat was geen verrasing. Maar in 352x288 (videocd) gaat het wel goed, met de Huffyuv codec.

Dus als ik een nieuwe comp koop, dan zal het wel aardig lukken schat ik. Ook in 720x576. En als ik maar 30 minuten kan opnemen is dat helemaal geen probleem, mijn hobby is films maken dus ik kan het zo weer aan elkaar plakken en omzetten naar dvd.

Wat betreft die tv-plank. Hij is goed, goede kwaliteit, ondersteuning en er zit wel degelijk een audiokabeltje bij naar je geluidsinstallatie. Maar als je opneemt met het programma wat erbij wordt geleverd dan gaat het via de PCI-sleuf en behoudt je de a/v sync.

dus dat was het in het kort. Bednakt voor alle reacties
Pagina: 1