Toon posts:

Liquid/ Frosted effect

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zaterdag ga ik naar een acid feestje, OWAP, en vind het altijd leuk dan iets speciaals te maken.
Ben nogal cocktail freak en heb met wat hulp een leuk plaatje in mekaar gezet.. Ik wil alleen graag nog een effect maken zodat het lijkt alsof er nog "hele koude" vloeistof in het glas zin.. en dan waterpas. Kan iemand me een tip geven hoe ik dit kan doen...
Heb behalve illustrator niet echt de juiste software ben ik bang, en dat programma begrijp ik niet echt.
Kan het simpel?
Afbeeldingslocatie: http://img396.imageshack.us/img396/6567/martinischuin3mg.th.png

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 12:46

Pelle

🚴‍♂️

Ik vrees dat dat met Illustrator niet kan.

Met Photoshop en de juiste tutorials moet je een eind kunnen komen :)

Verwijderd

Topicstarter
Laatste advies bij fotografie was een beetje wartaal voor mij.. sorry.
Maar het kan waarschijnlijk dus niet met een simpel filtertje?
Dan kan ik m misschien beter zo laten.

Verwijderd

-repeat-
yesssss my friend, in de nieuwe CS2 ill. tryout zit een cocktailglas (voorbeeldbestand)
gevuld met vloeistof, heb je die al bekeken?

(denk trouwens dat je livepaint oid hier beter voor kan gebruiken, aangezien de vloeistof waar ik het over heb uit tientallen delen is opgebouwd.. mja zie je iig wel hoe het moet :o )
-repeat-

Verwijderd

Topicstarter
CS2 ill.???

Verwijderd

Illustrator versie CS2 >> sample files

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 12:54 ]

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Hier moet je ook gewoon Photoshop voor gebruiken. Eigenlijk best jammer, de smiley en het glas zien er erg goed uit als bronmateriaal, en dan verpest je het min of meer door geen goede blending mode toe te passen op het glasmateriaal (hakkeltjes over de smiley heen) en door er een ronduit waardeloos getekende cocktailprikker in te "steken".

Als je het echt goed wil doen (want het idee is cool en je bronmateriaal is goed) zou ik Blender downloaden en dan met de nieuwe vloeistof-plugin aan de slag gaan. Blender kan ook radiosity en refraction - voor een natuurlijke lichtval en fatsoenlijke breking. IJskoude vloeistof in een glas veroorzaakt een hoop druppeltjes, en dat zijn gewoon een stel platte spheres met een andere brekingsindex (glas i 1.5-1.9, water is 1.3) op het oppervlak. In het post je 3d-stuff maar weer-topic staat als 't goed is een filmpje van hoe Blender vloeistoffen simuleert, en dat lijkt me ideaal hiervoor als je er wat golven in wil maken. Modelleer het glas en de smiley en begin met het experimenteren met materiaal en lichtval.

Maar goed, aangezien je om een snelle manier vraagt... die is er misschien wel, maar daar heb je een stel plugins (KPT 5 displacement voor breking etc.) voor nodig, en dan nog een hoop creativiteit om 't echt te laten werken.

teveel zooi, te weinig tijd

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Yoozer schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:49:
Hier moet je ook gewoon Photoshop voor gebruiken. Eigenlijk best jammer, de smiley en het glas zien er erg goed uit als bronmateriaal, en dan verpest je het min of meer door geen goede blending mode toe te passen op het glasmateriaal (hakkeltjes over de smiley heen) en door er een ronduit waardeloos getekende cocktailprikker in te "steken".

Als je het echt goed wil doen (want het idee is cool en je bronmateriaal is goed) zou ik Blender downloaden en dan met de nieuwe vloeistof-plugin aan de slag gaan. Blender kan ook radiosity en refraction - voor een natuurlijke lichtval en fatsoenlijke breking. IJskoude vloeistof in een glas veroorzaakt een hoop druppeltjes, en dat zijn gewoon een stel platte spheres met een andere brekingsindex (glas i 1.5-1.9, water is 1.3) op het oppervlak. In het post je 3d-stuff maar weer-topic staat als 't goed is een filmpje van hoe Blender vloeistoffen simuleert, en dat lijkt me ideaal hiervoor als je er wat golven in wil maken. Modelleer het glas en de smiley en begin met het experimenteren met materiaal en lichtval.

Maar goed, aangezien je om een snelle manier vraagt... die is er misschien wel, maar daar heb je een stel plugins (KPT 5 displacement voor breking etc.) voor nodig, en dan nog een hoop creativiteit om 't echt te laten werken.
Amen to that!!! _O_

En houd er wat foto's van Google naast van omvallende cocktailglazen zodat je een referentie hebt hoe lichtval enzo moeten. Eigenlijk heb ik nu het idee dat je vastberaden bent om met een potlood een Rembrandt te gaan schilderen...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1