Toon posts:

(modem+router)+(wifi+router)+LAN= ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg eerdaags mn hippe Tmobile MDA Vario met WiFi :) en nu heb ik nog een oude vigor2200WE in de kast liggen. Dus lijkt me het leuk om die aan mn Gbit-LAN te koppelen zodat ik straks met mn gadget thuis via WiFi kan internetten etc..

maar het probleem is dat ik mn ADSL-SpeedTouch modem ooit gemod heb met nieuwe firmware zodat hij naast modem meteen een router werd en via de uplink van mn switch het internet voor het LAN voorziet.

Die Vigor2200WE is ook een router die je normaal 'achter' je adsl modem zet en vervolgens het Wifi en LAN aan elkaar knoopt.

Dus dan heb ik de volgende onderdelen:

(modem+router (1 ethernet poort 10-Mbit))
(wifi+lan+router (1 WAN en 4 LAN poorten 100Mbit + wifi 802.11b))
(Gbit ethernet switch (8 poorts))
(3 Gbit ethernet PCs)
(en straks een MDA Vario (wifi 802.11b/g))

Dus ik denk dat het probleem in de dubbele router zit, moet ik echt mn modem unmodden of kan het anders? Ik heb al verschillende configuraties geprobeerd maar dat liep niet goed af :) Nog geen WiFi op het LAN gezien, de Wifi router pikt aan de leds te zien wel het een en ander aan WiFi signaal op. (zit in Leiden en daar is een city-wide Wifi netwerk)

help!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:28
Je wilt die Vigor nu dus gebruiken als dom accesspoint en niet als überslimme router.
Volgens mij moet het werken door in die Vigor de DHCP-server uit te schakelen en hem in 'bridge mode' te zetten. Als Bridge niet werkt, dan kun je waarschijnlijk ook gewoon een lan-poort gebruiken. Dus gewoon vanaf je GB-switch een kabeltje naar LAN1 op je Vigor.

Zo heb ik hier twee wireless routers aangesloten op ons bedrijfsnetwerk (waar de server zorgt voor het DHCP-verhaal en zo).

[ Voor 9% gewijzigd door dreamscape op 13-10-2005 12:26 ]

Punctuality is the politeness of kings