Toon posts:

Door Windows XP Home client maximaal 5 mensen met internet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vraag. Ik ben namelijk op stage in Zuid Afrika. En daar zit ik met een laptop die Windows Home edition heeft. Nu wil ik graag internet op deze laptop hebben, alleen beweert de systeembeheerder dat dat niet kan omdat ik Windows Home edition heb. Hij zegt dat als je een windows XP home edition op een netwerk aansluit die allemaal gebruik maken van hetzelfde internet internet en waar meer dan 5 computers op aangesloten zijn, dat de windows XP home client er dan voor zorgt dat, er maximaal maar 5 computers op het internet kunnen. En dus niet alle computers. De server heeft Windows 2000 server. Volgens mij is het echte bullshit. Maargoed, kan moeilijk hier een grote bek opzetten. Zijn er hier experts aanwezig die mij daar uitsluitsel op kunnen geven?

Als het verhaal niet duidelijk is kunnen er natuurlijk vragen worden gesteld.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het alleen om internet gaat, kun je ook gewoon de router als gateway instellen. Dan wordt de laptop niet in het domein gehangen, maar zou het ding wel internet moeten hebben. Mogelijk deelt de server wel IP's uit, dus dan zul je even op zoek moeten naar een vast IP dat in dezelfde range ligt als je router :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Het is ook onzin wat hij beweerd.
Voor alleen internet hoeft je laptop niet in een domain gehangen te worden als hij dat bedoelt.
Dat kan inderdaad niet met Home.
Voor de rest die verhaal The_Eagle

• Digihelp ®
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 09:13
Er kunnen maar maximaal 5 verbindingen gemaakt worden naar een computer die XP Home draait. Maar aangezien niemand een verbinding naar jou hoeft te maken gaat dat niet op. Jij kan dus gewoon internet hebben en verder zal niemand daar last van hebben.

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-03 21:47
Tis echt BULL, het werkt gewoon :p

[ Voor 3% gewijzigd door MoNo79 op 13-10-2005 12:18 ]

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:02:Hij zegt dat als je een windows XP home edition op een netwerk aansluit die allemaal gebruik maken van hetzelfde internet internet en waar meer dan 5 computers op aangesloten zijn, dat de windows XP home client er dan voor zorgt dat, er maximaal maar 5 computers op het internet kunnen.
Wat bedoel je daar mee? het grootste verschil tussen home en pro is dat home niet op een domein aangesloten kan worden. Maar dat hoeft voor het internetten geen probleem te zjin mits dat niet AD geregeld is.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• MoNo79
Twisted schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:17:
[...]Wat bedoel je daar mee? het grootste verschil tussen home en pro is dat home niet op een domein aangesloten kan worden. Maar dat hoeft voor het internetten geen probleem te zjin mits dat niet AD geregeld is.
Ja maar als het door de AD geregeld is kun je er ook niet op komen met 1 Home edition daar heb je altijd een Pro voor nodig ;)

Edit: de reactie van Digihelp ® slaat de spijker op zijn KOP

[ Voor 8% gewijzigd door MoNo79 op 13-10-2005 12:26 ]

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

MoNo79 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:20:
[...]

Ja maar als het door de AD geregeld is kun je er ook niet op komen met 1 Home edition daar heb je altijd een Pro voor nodig ;)
Ehm, dat zeg ik toch net :)

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• MoNo79
Ehh nu dat ik even echt goed lees is mijn post nu overbodig :)
Pagina: 1