Toon posts:

E-learning met Network Educationware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij zijn bij ons op school bezig met het invoeren van een e-learning systeem. Met dit systeem moeten de docenten lesgeven op afstand aan de deelnemers (met webcam en headset).

Wij zijn begonnen met Network Educationware (NEW) http://netlab.gmu.edu/NEW.

Het systeem werkt als volgt:
Op een webserver draait een webapplicatie met mysql-databease waarmee de lessen kunnen worden aangemaakt. Wij hebben hier Mandrake 10.1 voor gebruikt. Als clients gebruiken wij Windows XP pro. Een client kan via de webapplicatie contact maken met een les.

De vraag is dan ook zijn er mensen die ervaringen hebben met dit systeem, want er is weinig informatie over te vinden. Ook willen we graag weten of er ervaringen zijn met andere van dit soort systemen (het liefst open source of freeware net als NEW)

Groeten,

Niels

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 12:00 ]

Verwijderd

Beste Niels,

We hebben geen ervaring met dat systeem, wel met andere systemen. Om je echt een advies qua mogelijkheden te kunnen geven heb ik toch meer informatie nodig. Zoals de doelstelling, waarom je deze keuze gemaakt hebt, wat jullie nu al een e-learning hebben, etc.

R!P

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het is de bedoeling dat een leeraar via een webcam en een headset kan lesgeven aan deelnemers door het hele gebouw of zelfs thuis. Eigenlijk videovergaderen met deelnemers. De leeraar moet via presentaties en een whiteboard uitleg kunnen geven. Tevens moet een leraar de leiding hebben in de les, hij kan dus deelnemers wegsturen en blokkeren. Ik hoop dat u hier iest mee kan.

Hier op school wordt wel gebruik gemaakt van moodle.

Welke systemen gebruikt u momenteel en wat zijn de ervaringen?

Groeten,

Niels

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 11:22 ]

Verwijderd

je moet trouwens niet telkens begroeten en een afsluitregel typen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:47:
je moet trouwens niet telkens begroeten en een afsluitregel typen ;)
Alleen nuttige informatie graag hier kunnen we niks mee.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Wat heb je zelf al zoal bekeken? Waar ben je tegenaan gelopen tijdens het proberen van de software? Het enige wat je als informatie geeft is dat je het aan het proberen bent, maar verder eigenlijk niet. Verder zijn hiervoor waarschijnlijk redelijk wat alternatieven, aangezien (wat jij beschrijft) niet specifiek over e-learning gaat. Sommige teleconferencing software voldoet (voor zover ik je situatie kan inzien) ook. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:19:
[...]

Alleen nuttige informatie graag hier kunnen we niks mee.
Hij heeft wel degelijk gelijk ;)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
OK, terug ontopic alstublieft :P

Inderdaad is elke keer groeten niet nodig (doet men in een echt gesprek of in dit geval teleconference ook niet elke keer als men aan het woord is: is dan enkel ruimteverspilling). Maar op deze manier er op wijzen is inderdaad niet echt nuttig (daar hebben we een topicreport functie voor :Y) ) en dat iemand beleefd groet kan ik niet heel vreemd of erg vinden.

Anyway. Ook ik ken Network Educationware niet terwijl vanuit mijn werk redelijk wat onderwijsinstellingen heb gezien. Ik snap je vraag echter ook niet echt: wil je dat mensen hun hand opsteken en weer verder gaan, of heb je er een vraag over?
Hoe dan ook ben ik trouwens inderdaad wel benieuwd naar jullie ervaringen er mee.

Ik denk dat je ook even op www.surf.nl, elearning.surf.nl, etc wilt kijken. Je bent niet alleen met deze wensen :)
Een ander soort niet-onderwijsspecifieke applicatie is (bijv. Oracle's) real time collaboration en zijn er nog teksten zoals http://www.han.vanderpool.com/themahrdtekst.htm

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Network educationware werkt met een coursemanagement dat draait op een Linux webserver. Wij gebruiken Mandrake 10. Via scripts op clients wordt een verbinding gemaakt met het coursemanagement waar de lessen zijn aangemaakt. http://netlab.gmu.edu/NEW/

Het installeren en aanpassen van de scripts is erg lastig. Wij hebben wel wat ervaring met mysql en php, maar dit gaat erg lastig. Bij ons draait de database en de webscripts wel, maar om een verbinding te maken vanaf de client gaat niet goed. Veel foutmeldingen in de scripts, die moeilijk op te lossen zijn.

Wij willen graag met mensen in contact komen die ook met dit systeem werken, ik begrijp dat het behoorlijk onbekend is want er is weinig informatie over te vinden. Of zijn er mensen die ervaringen hebben met andere van dit soort systemen. Het liefst hebben we een open source systeem, er is namelijk weinig budget. Maar inderdaad zoals in een eerder topic ook al gezegd wordt, het kan ook een viedeoconference programma zijn. Wij hebben ook wel gekeken, maar voor de meesten moet je betalen.

Verwijderd

Topicstarter
We zijn uiteindelijk gestopt met deze applicatie. Er is gekozen voor een Microsoft oplossing.

Op een Windows 2003 server hebben we Live Communications Server van Microsft geinstalleerd. Op de clients draait Office Communicator, hiermee wordt gecommuniceerd via webcam en headset. Bovendien hebben we share-point portal server geinstalleerd om bestanden uit te wisselen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dat is iets dat je beetje bij beetje steeds meer ziet bij onderwijsinstellingen. Niet opensource of gratis trouwens, maar er zijn zeker duurdere oplossingen :P

Maar dank voor de update :)

(Laat, maar ik wilde toch even reageren).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1