[Openldap] Probleem met ldif file

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb een probleem met Openldap. Ik heb me rot gezocht, maar het is een heel raar probleem:

Ik wil dus een bepaalde slapadd doen, door middel van een file. Deze file bestaat uit verschillende stukken tekst. Alle witregels in deze tekst hebben de mogelijkheid om een error terug te geven.

Ik heb gedaan volgens deze turorial:

http://www.linuxrc.org/guide/slackware-10_1_apache2.php

Alles gaat behalve LDAP. Ik heb gezocht wat er mis kan zijn, maar kan niks vginden. Bij het uitvoeren van deze regel loopt hij vast:

root@Master:/usr/local/openldap# /usr/local/openldap/sbin/slapadd -l /usr/local/openxchange/share/init_ldap.ldif
slapadd: could not parse entry (line=6)

Als ik dan meteen na de eerste regel een enter zet laat hij op regel 2 de error al zien wat betekent dat hij regel 1 ook niet snapt.

Regel 1 is als volgt:

dn: blaat=dipdns,dc=nl

Hierna geeft hij meteen een error.

De regel op zich is niet fout. Dus dnek ik dat het ergens anders een fout moet zijn. Maar waar heb ik geen idee.

Ik heb nog 2 andere conmfig bestandjes. Maar daar kan vrij weinig in mis zijn. Hebben jullie misschien een idee, ik neem aan dat er al genoeg GoT ers mee bezig zijn geweest. Tevens gebruik ik de aanbevolen versie van LDAP 2.3.4.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Daar mag je alleen in als je geregistreerd bent.....
root@Master:/usr/local/openldap# /usr/local/openldap/sbin/slapadd -l /usr/local/openxchange/share/init_ldap.ldif
slapadd: could not parse entry (line=6)

Als ik dan meteen na de eerste regel een enter zet laat hij op regel 2 de error al zien wat betekent dat hij regel 1 ook niet snapt.

Regel 1 is als volgt:

dn: blaat=dipdns,dc=nl
Hij geeft een foutmelding op regel 6 (line=6) en niet regel 1 :?
De regel op zich is niet fout.
Volgens mij is "blaat" geen standaard attribute in LDAP opgenomen. Heb je die zelf toegevoegd?

• BSeB
Nee, je ziet het verkeerd. Sorry dat je moet inloggen, maar die hele pagina kopieren hierheen leek me niet aardig.

OpenLDAP returnd pas een fout op een witregel. De eerste witrregel is op regel 6. Als ik die verplaats naar regel 2 geeft hij dezelfde foutmelding op regel 2, wat dus betekent dat hij regel 1 al niet kent.

Verder is het attribute wat ik typte volgens LDAP wel degelijk correct:

http://www.openldap.org/d...F%20text%20entry%20format

En blaat is idd even een vervangende naam voor een domein. Het is wel zo dat hij blaat gewoon zou moeten slikken.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
OpenLDAP returnd pas een fout op een witregel. De eerste witrregel is op regel 6.
Ik denk dat je op regel 7 dan weer een volgende "dn:" hebt. Op dat moment weet OpenLDAP dat alle attributen bij de eerste "dn:" zijn gegeven en zal hij die proberen te valideren.
Verder is het attribute wat ik typte volgens LDAP wel degelijk correct:

http://www.openldap.org/d...F%20text%20entry%20format

En blaat is idd even een vervangende naam voor een domein. Het is wel zo dat hij blaat gewoon zou moeten slikken.
Ik kan ik die link geen attribuut blaat ontdekken :? Je geeft ook altijd eerst het attribuut en dan de waarde. Als je "blaat" als naam wil gebruiken, dan is het attribuut niet "blaat", maar moet het iets zijn als "dn: dc=blaat,dc=nl".

• BSeB
Misschien dat het inderdaad in de oudere versiess dipdns was, maar idd in de huidige is het zoals je zegd, vanavond ga ik ook even loglevel 4 toevoegen, misschien dat die iets meer te melden heeft, zodat ik meer info hier kan geven.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:33
Verder raad ik je aan om niet met slapadd die ldifs toe te voegen, maar gewoon openldap te starten en met ldapadd/ldapmodify die dingen toe te voegen. Je LDAP server geeft dan wel duidelijke informatie terug, en je hebt niet de kans dat je de database om zeep helpt door het direct schrijven naar die DB zoals slapadd dat doet.

• BSeB
Hmz, oke, kan ik dan ook gewoon een ldif inladen?
Pagina: 1