Toon posts:

Excel 2000 neemt standaard printerinstellingen niet over

Pagina: 1
Acties:
  • 522 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een netwerk printer met een virtuele mailbox. Nu wil ik als ik ga printen in excel dat hij dit naar die mailbox stuurt en niet direct uitprint, alle instellingen in de printer staan goed maar ik krijg het niet voor elkaar dat hij dit in excel opslaat als standaart instelling (hij gooit ze er gelijk uit). In Word kan je instellen dat je je printer instellingen wil gebruiken als standaard om af te drukken, maar in Excel kan ik dit niet vinden.

Heb een paar screenshots gemaakt om het wat duidelijker te maken.

Word

http://img.photobucket.com/albums/v115/Mow-Stoner/word.jpg

Excel

http://img.photobucket.com/albums/v115/Mow-Stoner/excel.jpg

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen???

Greetz,

Mow-Stoner

• Niks123Random3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-08 07:48
Niemand een idee? Ik heb namlijk hetzelfde probleem.... :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je dit niet in 'Page setup' aangeven of begrijp ik je niet helemaal goed ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee,

Bij page setup kan je niet instellen dat hij standaard de gegevens van de printer moet overnemen. ik bedoel dat je net zoiets moet hebben zoals in Word (zie screenshot)

Greetz,

Mow-Stoner

• Niks123Random3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-08 07:48
*kick* O-)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verklaar je nader ;)
Je wilt instellen dat Excel de standaard instellingen van de printer overneemt? Dat hoef je niet in te stellen, dat is de defaultwaarde. Wil je dat niet, dan kun je in page setup, opties, de papierlade kiezen. En als zelfs dat niet is wat je bedoelt dan kun je de printer nog een keer installeren met andere standaardwaarden en daarop afdrukken.

offtopic:
Office2000 Excel is natuurlijk geen titel voor een topic. Let je daar voortaan zelf even op? En 'greetz' onder elke post zien we liever niet. Als je iedereen de hele tijd wil groeten mag je dat in je signature zetten.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb standaard in me printer ingesteld dat hij al mijn documenten in de mailbox opslaat zodat ik later dit kan uitprinten, als Excel volgens jou dit standaard overneemt dan zou hij dus al mijn Excel documentjes in die mailbox moeten zetten (wat bij Word overigens wel gebeurt) maar dit doet hij dus niet, hij print alle documenten automatisch uit. Nou kan ik dit wel instellen dat hij dit naar die mailbox stuurt maar dat moet ik dan per document instellen (ctrl+p --> printer selecteren --> eigenschappen (kom je in de eigenschappen van de printer) --> geavanceerd --> *printer features --> *job storage -- virtual mailbox & virtual mailbox nr. -- 6). Omdat ik heel erg veel met Excel werk en ik heel erg veel verschillende Excel bestanden moet maken/printen is dit onbegonne werk.

Dus mijn vraag: Hoe kan ik dit als standaard instellen??

Verwijderd

wat Niesje zegt is denk ik de enige oplossing, maak een tweede printer aan met alle juiste instellingen (start->printers & faxapparaten->printer toevoegen). deze kan je dan eenvoudig manueel als standaard printer instellen of met een macro application.activeprinter commando.

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik al een aantal malen geprobeerd maar dit werkt niet.

Verwijderd

als je een extra printer gemaakt hebt met de instellingen van job storage en al de rest reeds in orde, dan moet je enkel nog in excel (bestand->afdrukken->naam) de nieuw aangemaakte printer kiezen. als dat niet werkt, dan worden de instellingen op 1 of andere manier veranderd in excel (xla?), of is de printerdriver niet echt koosjer.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:01:
dan worden de instellingen op 1 of andere manier veranderd in excel (xla?).
Dat dacht ik dus ook maar hoe kan ik dat wijzigen dan?

Verwijderd

kijk eens of er iets staat in een van de opstartmappen van excel (xlstart enzo) of in de extra->invoegtoepassingen... lijst dat een belletje doet rinkelen.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Wat staat er onder pagina-instellingen, opties, papier/kwaliteit, papierlade?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1