[PC]Hangt tijdens POST met videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik dit probleem al eerder gemeld zie : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1075631/. Maar het leek me wel zo makkelijk om er een ander topic over te starten. Anders blijft dat topic niet zo overzichtelijk meer.

Mijn probleem is dus dat wanneer ik bij deze pc opstart met de PCI videokaart, deze blijft hangen tijdens de POST. Het betreft een Nvidia kaart een FX uit de 5 serie (preciese specs post ik vanavond). De kaart is echter niet (helemaal?) defect. Want ik sluit gewoon de monitor aan en hij geeft netjes beeld. De video onboard word dan ook uitgeschakeld. Dus het spulletje word wel herkend? Als ik de video onboard gebruik werkt het trouwens wel.

Alleen echter met de PCI videokaart blijf ik mooi tijdens de POST hangen.. Ik heb uiteraard zelf ook al wat speurwerk verricht en vooral deze sprak me aan (uit eigen vorige topic): http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/24331524 Alleen dit mocht niet baten, na het opnieuw plaatsen werkte het nog steeds niet. Het lijkt wel heel erg op mijn probleem.. Ook heb ik de BIOS al naar de nieuwste versie geflashed.

Video onboard werkt dus wel gewoon perfect, maar die andere PCI videokaart krijg ik echt niet voor elkaar. Iemand?

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-07 20:39
heb je in de bios je video op ''pci'' staan ?

• Razr
  • Niet online
Mr. Detonator schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:12:
heb je in de bios je video op ''pci'' staan ?
Yep, dat staat allemaal goed ingesteld. Heb het ook al geprobeerd met video onboard op "off". Maar dat mocht ook niet baten.

• Razr
  • Niet online
Ik weet nu dus wat het probleem is :o

Het systeem start NIET op wanneer er meer dan 1 pci kaart in het systeem zit. Ik kwam hier perongeluk achter toen ik de videokaart testte toen ik de netwerk kaart eruit had. Toen werkte het opeens wel.

In de bios staat alles volgens mij goed ingesteld, en met de search kon ik tevergeefs wat vinden. :'(

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-07 20:39
Razr schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 18:22:
Ik weet nu dus wat het probleem is :o

Het systeem start NIET op wanneer er meer dan 1 pci kaart in het systeem zit. Ik kwam hier perongeluk achter toen ik de videokaart testte toen ik de netwerk kaart eruit had. Toen werkte het opeens wel.
:'(
en als je die netwerkkaart in een ander pci-slot duwt...werkt 't dan wel ?

kan dat die 2 sloten ''toevallig''; hetzelfde irc hebben oid...?

• Razr
  • Niet online
Nope dat werkt ook niet. Ik zal het je nog sterker vertellen: Ik heb hier nog zo'n dezelfde Compaq staan die indentiek is als het andere systeem. Als ik hier de videokaart bijprik dan werkt ook deze PC niet ? 8)7

Terwijl het wel HEEFT gewerkt ?!

Nu breekt mn klomp 8)7

• Razr
  • Niet online
Heb nu een andere oudere PCI video kaart (diamond stealth 4mb :D) geprobeerd i.c.m. de netwerkkaart. En toen startte hij wel door !!

Kan ik nu met zekerheid zeggen dat de videokaart stuk is? Desondanks hij wel beeld geeft, en de pc wel doorstart wanneer de videokaart de enige kaart op het mobo is?

Edit: Op een andere PC's werkt het weer wel wanneer ik de videokaart aansluit en daarbij ook nog bijv. een netwerk kaart 8)7 Zeer gecompliceerd dit...

[ Voor 21% gewijzigd door Razr op 14-10-2005 16:00 ]

Pagina: 1