Toon posts:

Verkeerde processorsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Heb een acer 5204 laptop met een turion processor

Hij geeft alleen een veel te snelle processorsnelheid aan namelijk 2,4 ghz en soms dan 5,3 ghz Ik heb bepaalde forums gelezen en ook op google gezocht en ik kwam er dus al snel achter dat het met de energiezuinigheid te maken heeft.

Maar werkelijk heeft die op zuinigheidsmodus 800 mhz en op performancemodus 1,8 ghz. Bij eigenschappen van deze computer geeft die dus die 2,5 en 5,3 ghz steeds aan, slaat gewoon nergens op.

Heb de laatste AMD Turion CPUinfo gedownload en met het proggie zelf gaf die wel de juiste waarden aan maar bij eigenschappen van deze computer nog steeds niet.

Wat moet ik doen zodat Windows zelf ook de goede processorwaarden meet?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik geloof dat je dan de C&C drivers? moet installeren.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:25

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ShellGhost schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:00:
Ik geloof dat je dan de C&C drivers? moet installeren.
Cool & Quiet bedoel je?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Jup, die bedoel ik. 8)7
Er schijnt een driver daarvoor te zijn die geloof ik dat probleem oplost.
Ben ik hier op GoT tegen gekomen.

Verwijderd

nu kan je wel lekker patsen met je 5.3 ghz laptop :P

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van AMD naar de Turion drivers staat geen Cool & Quit dus ik denk dat die Turion processor dat niet ondersteunt?

Heb zelf ook een desktop met AMD 64 3500 + die gebruikt wel Cool & Quit die geeft ook de processorwaarden aan... Naja ik hoop dat ik me laptop niet opblaas maar ik probeer het even.

Verwijderd

Topicstarter
Naja, heb zelfs een nieuwere versie van de Bios erop gezet, VGA driver opnieuw, CPU driver van Acer erop gezet niets helpt, ik kom er niet uit...

Verwijderd

Mocht je geen prestatie probleem of stabiliteits probleem hebben... lekker laten staan! Als ie nu goed werkt kan je alleen maar dingen fout doen!
Pagina: 1