Toon posts:

Videokaart stuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kocht ongeveer 10 maanden geleden een RADEON 9800 PRO.

Na ongeveer 4 maanden ging het stuk, en via garantie kreeg ik 3 maanden later en nieuwe. Deze is echter ook stuk.

Als het stuk is, komen er allemaal strepen op mijn scherm: http://vengeance.its-s.tudelft.nl/~morra/videokaartstuk2.JPG.

Als ik een spelletje ga spelen, zie ik het volgende: http://vengeance.its-s.tudelft.nl/~morra/videokaartstuk1.JPG. Hierbij flikkert het rond; het middenpunt is stabiel, maar de rest flikkert continu, en verandert van kleur.

De tijd tot wanneer het stuk gaat, is variabel. Soms gaat het stuk vlak nadat ik de computer opstart (ik zie gekleurde blokjes terwijl er alleen nog ASCI-symbolen staan), soms kan ik 3-4 uur computeren totdat het stuk gaat.

Er is ook al geheugen stuk gegaan na 6 maanden, dat heb ik vervangen. Mijn huidige geheugen werkt goed (getest).

Als ik een andere videokaart erin doe (een GF2) werkt alles normaal.

Mijn computer is ook niet te warm.

Kan het zijn dat mijn moederbord, mijn voeding of iets anders mijn videokaarten/geheugen sloopt? Ik heb een redelijk oude kast. Er zat/zit PC2100 in. Of heb ik gewoon pech en brakke videokaarten/geheugen gekocht?

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
kijk eerst een naar je voeding, is die wel van een goed merk en levert ie genoeg watt. (350watt is ongeveer normaal voor een systeem met een 9800pro). Probeer je voedingsconnector op je 9800pro eens helemaal 'leeg' te maken, dwz dat er vanuit je voeding ALLEEN je VGA aan hangt. Kijk ook een naar de koeler, draait deze wel? Zo ja, voel eens of de heatsink (dat alluminium plaatje) warm wordt. Draait de koeler niet dan is daar je probleem. Als je nog garantie hebt kan je `m terugsturen of anders kan je er een 3rd party cooler op schroeven zoals een Zalman VF700 of Arctic Silencer
(meningen hierover doen er niet toe, de een vind de zalman top en een ander zweert bij Arctic, het is dus niet nodig hier de TS mee te gaan vermoeien, hij moet zelf de voor en nadelen weloverwegen)

Verder is het handig als je even de rest van je systeem hier vermeld, dat dit moest stond in de registratie voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan. En 'stuk' is je kaart niet hoor, hij heeft alleen last 'artifacts' waar bij de eerste zo te zien door het geheugen veroorzaakt wordt en de tweede door de core.

Welkom op GoT :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door -ErikE- op 13-10-2005 11:07 ]

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
als jij niks hebt oc
dan zou ik de voedingslijnen eens in de gate houden

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 11:47
I agree with p430000, check je voeding, even doormeten.

Anders zit er niets anders op dan garantie (dus weer een aantal maanden wachten, helaas). Als het goed is krijg je bij een vervangend product een nieuw jaar garantie dus heb je meer dan genoeg tijd.

Post even of je voeding wel jofel is, en post je bevindingen hier :)

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Idd dit ruikt naar een baggere voeding. Geef is ff wat meer info over je systeem, GoTers hebben namelijk geen glazenbolletje. :+

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21