Toon posts:

Apache webserver op ADSL?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He mensen,
Ik wil een apache webserver op internet kijlen. Is dit goed te doen via mXstream?
en zo ja: welke provider is het stabielst?
en zo nee: waar dan wel?
dank, want ik breek me de kop erover |:(

<offtopic>
helaas kom ik niet vaak op GoT, dus wil je een serieus advies geven, meel me op:
sebastiaan@hetwasietsmet.nl (thank Moerstaal.nl :r )
</offtopic>

Verwijderd

Mja, ik ga je dus _niet_ mailen. Te meer wij ook de moeite nemen om je tamelijk redundante topic te openen.
Ik snap je vraag niet, je hebt het over ADSL en over een andere provider? Wat wil je nu? Dedicated hosting of thuis een webservertje opzetten? Een webserver thuis opzetten kan ook wel met 14k4 of zelfs zonder netwerk at all dus alleen voor localhost. Maar met ADSL of Cable gaat het prima. Je moet alleen in de gaten houden dat je voldoen upstream hebt als je website groot is. Ik heb bijvorobeeld 512 tot max 1024Kbit upstream, da's ruim voldoende. Mijn webserver in de VS heeft een bandbreedte van 155Mbit (OC-3, Optical Core)flatrate, da's ranzig veel. Tweakers.Net heeft zelfs 622Mbit (OC-11), da's helemaal geil.
De beste providers om een webservertje mee te starten zijn momenteel Cistron, MXStream en Chello/Tebenet (dus alleen Zutphen, en dan het liefst Leesten want in de binnenstad is het ook bagger)
De apache webserver is eenvoudig te installeren en te configureren. Er zit een uitgebreid text bestand voor de configuratie bij (httpd.conf) hier in staat ook uitleg over de settings. Onder windhoos is het zelfs zo dat je meteen aan de slag kunt als je de default installatie doet.
Zo voldoende info?

Verwijderd

Topicstarter
Nou dit is wel wat, het probleem alleen is dat mXstream via verschillende ISP's te krijgen is (demon, xS4all enz). Welke daarvan heeft de beste uptime?
Dit is namelijk voor een bedrijfsmatige Webserver, die echt altijd goed te benaderen moet zijn, gezien het een Internet-bedrijfje is.
De keuze tussen kbits is niet relevant, het gaat nl niet om de snelheid (het is nu cHELLo :r ) zolang de server maar te benaderen is en er maar te boeken valt.

greetz en bedankt

Verwijderd

Je gaat toch geen zakenlijke sites op een mxstream verbindingkje hangen? Jouw klanten verwachten snelheid, en al zeker niet op chello. Paar sites erop en je upstream zit vol.

Als je serieus websites wilt hosten op een ADSL verbinding, kijk dan eens rond bij support.nl of ADSL al beschikbaar is. T'is wel iets duurder, maar support.nl staat bekend om snelheid en kwaliteit. En als bedrijf zijnde is die iets hogere prijs niet zo'n probleem lijkt me?

Verwijderd

pfff ... voor 100 piek mag je 50MB op mun server huren het komende jaar. Speciale aanbieding, normaal ben ik relatief duur (heeft met service-calls te maken en de mogelijkheid om op verzoek scripts te laten installeren)
Meer info: http://ccc4u.net/webhosting.ccc4u

Verwijderd

cyberjunk weer reclame voor zichzelf, maar toen z'n servertje gehacked werd wist-ie geen raad meer
Aanrader die cyberjunk, zoek maar eens wat vragen/antwoorden van'm op :)
whehe

Verwijderd

Jaja, ik ben trots op het feit dat we kunnen zeggen dat we gehackt zijn. Sindsdien is onze server namelijk wel veilig. Niet on-hackbaar maar iig blijven alle gegevens bewaard en is het nu haast onmogelijk om de box te rooten danwel ongemerkt rond te rooten. Ook wordt het lastig gezien het feit je SSH nodig hebt en de server alleen known hosts accepteert.
Ennum, lamme, heb jij er nu ook al verstand van? Ga toch met je eigen PC spelen en loop niet te flamen.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Nounou cyberjunk...
Heb je ook NIET-standaard dingen gedaan? :P

Of log je meer??

Maja, maakt mij niet uit, tis nooit leuk om gehacked te worden, zeker niet als het door sniffers gebeurd (das nog erger dan een scriptkiddie, want daar kun je wat tegen doen, sniffen erg weinig)

Maar een gewone testwebserver kun je heus wel heel goed op een ADSL lijn hebben, probeer in dat geval wel een lijn met een vast ip te regelen, is zo lastig als je webserver steeds van adres verhuist :)

Verwijderd

Topicstarter
Heren, heren, raken wij niet een beetje off-topic?
Kom op mensen. Allereerst: ik host zelf, dus een servertje huren is geen optie, klaar.

mXstream is niet snel maar wel stabiel, dat lijkt mij belangerijker. Wat heb ik eraan als ik 2 urrtjes per dag een enorme snelheid haal en voor de rest niet bereikbaar ben? |:(
Dus vandaar een andere vraagstelling:
Welke ADSL-Server is stabiel en heeft een MTTF van minstens 10 dagen? eens zien of dit wat duidelijkere reacties oplevert ipv Cyberjunk's junk :r

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:45
Op maandag 22 januari 2001 11:59 schreef Wingman het volgende:
Dus vandaar een andere vraagstelling:
Welke ADSL-Server is stabiel en heeft een MTTF van minstens 10 dagen?
Cistron ADSL. (Rdam west en Delft)

Verwijderd

Idd, Cistron is zeer ok....
Info erover is wat moeilijk te vinden (vage website) dus hier de URL:

http://www.cistron-telecom.nl/producten_index/ADSLnieuw/edit.CistronADSLforOneorforAll.shtml
Pagina: 1