[PC] Fifa Manager 2006 (TCM2006)

Pagina: 1
Acties:
  • 644 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Gelijk even voor alle duidelijkheid:
Fifa Manager 2006 is beter bekent als: TOTAL CLUB MANAGER!

Fifa manager is een complete voetbalmanager met een Full 3D Match Engine die de wedstrijden bijna levensecht op je scherm zet. Of speel met de Match Analysis Tool, waarmee je in 2D precies kunt zien welke spelers de bal mogen trappen en welke uit het team moeten worden geschrapt.

FIfa Manager 2006 plaatst je in de meest stresvolle positie van de professionele voetbalsport.
Kopen en verkopen van spelers is slechts een klein onderdeel van deze job.

Fifa Manager 2006 heeft officiele licenties van meer dan 2.000 clubs en 20.000 spelers !

Features:
* Access and analyse any game from the entire season using the 2D match engine. Measure player performances, track runs, passes and scrutinize positional play. Watch matches in real-time or use a wealth of tools to control every aspect of the playback.
* FIFA Manager 06 is intuitive and easy to use. All-new accessible presentation means that inding information is now just a few simple mouse-clicks away and never hard to locate.
* The unique in-game website, Football World, provides a portal to all of the information in FIFA Manager 06. Find out the latest news from other teams including transfers, rumours and team information.
* Find the best players by researching their playing characteristics. Choose from variousplaying styles including Libero, Holding Midfielder, Target Man and Dribbler. Learning how to best exploit a player's behaviour adds depth to the gameplay.
* FIFA Manager 06 is the only management simulation to feature officially-licensed teams, ogos and players from every major league around the world. More than 2,000 clubs and over 20,000 players are ncluded to provide the most authentic football experience on PC. Almost 7,000 player photos are included for leagues in England, France, Germany, Italy and Spain.

Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~spaan933/fifa/01-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~spaan933/fifa/02-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~spaan933/fifa/03-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~spaan933/fifa/04-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~spaan933/fifa/05-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~spaan933/fifa/06-border.jpg

Links
http://www.gamespot.com/pc/sports/totalclubmanager06/
http://fifa06.ea.com/home.asp?lang=nl
link naar demo: http://www.gamershell.com/news/24602.html

Persoonlijke mening
ik speel het nu 1 dag en het is zeker een goeie manager! je kan echt alles wat met de club te maken heeft beheren en veranderen. Bij creatie van je coach kan je kiezen welke taken je wel of niet van de club wilt beheren! ik heb nu gekozen voor alle taken, en dat is een pittig klusje!

[ Voor 33% gewijzigd door wilmocs op 13-10-2005 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 11:31

janklp

FortyTwo Capital

Lijkt dit niet op Football Manager? Dat is toch net zoiets? Lijkt me verder wel leuk spel!

offtopic:
gecentreerde tekst leest minder fijn

[ Voor 26% gewijzigd door janklp op 13-10-2005 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123571

Ik heb het spel een paar dagen nu en heb et ongeveer 3 uur gespeeld, vind het een hele verbeting tov de oude tcm's.
De interface is stukken beter nu en het ziet er niet meer zo kinderachtig uit.
Het speelt lekker weg, alleen de 3d match is nog altijd een beetje onnozel :+ en saai.
Het is zeker de moeite waard om het spel te "kopen" als je van dit genre houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Jammer dat het Nederlands elftal er niet in zit, of ik zie het over het hoofd.

Maar, is er ook een manier om de database aan te passen? Zoals bij Football Manager oid wel kan.

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123571

Microsoft Acces doet het voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23825

Leg eens uit?
Ik krijg de database bestanden niet geopend met MS Access

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Hier staat de database editor:
http://www.fifax.net/downloads/1212/

Lijkt me een aangepaste versie van de editor van TCM2005, zitten ook wat interface-bugs in.
Werkt wel gewoon.

Ik vind de nieuwe versie wat minder leuk dan Total Club Manager '05, je tast wat meer in het duister wat betreft de spelers. Het is moeilijk inschatten wat talentvolle spelers zijn, en ook zijn de spelers kwalitatief lastig te vergelijken ( dat diagrammetje is lekkere onzin ...).

Moet nog wel een aantal wedstrijden spelen om een echt oordeel te kunnen vormen.

[ Voor 1% gewijzigd door Speed24 op 15-10-2005 19:37 . Reden: url fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112013

Kan iemand me helpen ?
Ik zou zeer graag dit spel spelen op een resolutie die het mogelijk maakt dat ik nog op mijn pc kan werken ook.
Nu palmt het spel mijn volledige scherm in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 23:16

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Is deze beter of even goed als Football Manager 06?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Ik denk dat je wel kan zeggen dat FIFA Manager veel te veel bugs en rare dingen heeft om een serieuze concurrent te zijn.

- Bugs: budget gaat vaker de fout in, energieniveau's van spelers kloppen niet altijd. Schijnen ook nogal serieuze bugs te zijn er een kans bestaat dat je hele team levenslang geschorst is na 1 seizoen spelen.

- Rare dingen: wedstrijden spelen via "instant result", "text mode" of "full match" leveren alledrie hele andere resultaten ( goals, kansen, balbezit, gele & rode kaarten ) op.

Voor de rest is de interface onhandiger geworden ten opzichte van TCM2005. Ook zijn er een hoop functies en schermen uit (bijvoorbeeld bij het manager van je jeugdteam, stelt nu niks meer voor).

Enige goede dingen zijn de 3D engine (deels overgenomen van FIFA 06) en MAT (Match Analysis Tool) waarmee je zeer uitgebreide wedstrijdstatistieken kunt analyseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112013

ik heb fifa manager 06 nu al een maand of 3 en ik vind het gewoonweg zalig.

Je kan je eigen ploeg beginnen.
-Stadion maken
-Outfits maken
-ClubLogo Kiezen
etc

Je kan beginnen als manager van een club of werkloos
Je kan manager zijn van een club en manager van een land samen.

Groot nadeel de vele bugs waaronder :
Of je nu een match bekijkt,simuleert of meevolgt in text mode altijd ander resultaat.
De kaarten die worden gegeven. In een match kan het zo erg zijn dat bijna iedere speler een kaart krijgt.
Je budget van je club gaat razendsnel omhoog, waardoor het niet echt realistisch is maar wel makkelijker de verslaving toeslaat.

Positieve punten
De gameplay is veeeel sneller dan football manager 06
De graphics als je naar een match kijkt tijdens het spelen van het spel zijn verbluffend.
En de MAT-Tool (Match Analysis Tool) is geniaal hiermee kan je wedstrijden die je gespeeld hebt analyseren.

Besluit : Ik kan je zeggen ik heb zowat alle manager games die de laatste jaren zijn uitgekomen.
En als dit spel een update uitbrengt waar de bugs in verdwijnen kan er geen enkel ander managergame tippen aan Fifa manager 06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblommers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 19:04
Ik heb het probleem (of ik doe iets fout ;)) dat ik op de transferlist eigenlijk alleen spelers uit nederland en belgië tegen kom. Filters staan volgens mij uit, en heb meerdere leagues geselecteerd aan het begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 01:12

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Er is toch wel een topic van :D

Ik vind Fifa Manager echt zo veel beter dan Football Manager, gewoon de interface is veel duidelijker, en het ziet er grafisch gewoon tig keer beter uit. Ik heb niets gemist wat ik in Football Manager wel had.

Erg tof, heb zelfs (met heel veel geluk) in 2008 de CL gewonnen met ADO (1x rood, penalty tegen Manchester United in de halve finale, en 2x rood > strafschoppen tegen Arsenal in de finale :D) (dan heb ik ook wel wat andere spelers er bij, waaronder Huntelaar, Yildirim, Landzaat, Flamini en Alan Smith :D)

[ Voor 13% gewijzigd door Angeloonie op 19-12-2005 10:41 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Er is een patch uit:
FIFA Manager 06 patch

Misschien een idee om het spel weer uit de kast te trekken. Ze hebben weer iets van functionaliteit toegevoegd ( weer trainingsdoelen bij het jeugdteam bijvoorbeeld ), gelukkig maar.

Misschien dat deze gameplay patch ook wat is:
Gameplay patch

Meer addons e.d.
en nog meer
nog een site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Die patch is wel gaaf, handige nieuwe dingetjes en ook een aantal spelerswijzigingen (Vlaar is bijv veel beter nu).

Ben opnieuw begonnen (zit met ADO Den Haag in mei 2009, en het begint redelijk saai te worden, krijg telkens maar een mini-budget voor transfers, terwijl ik toch echt de UEFA Cup had gewonnen, en m'n bank account flink hoog is).

Speel iig nu met Arsenal, en ben volgens mij koning van het gelijke spel.. Sta nu wel 1e, W 12 D 16 L 5

Arsenal heeft echt een mega selectie, spelers als Flamini of Fabregas komen niet eens tot spelen (wat wil je als je Gilberto, Ljundberg, Xabi Alonso (begin seizoen 2005 van Liverpool gehaald) en Lincoln (winterstop 2005 gehaald van Schalke)

Nieuwe spelers:
Stephen Warnock (Liverpool)
Xabi Alonso (Liverpool)
Stewart Downing (Middlesbrough)
Lincoln (Schalke '04)
Eljero Elia (ADO Den Haag) (Deed ik om ADO een income boost te geven (voor 1 miljoen overgekocht :9) maar hij doet het extreem goed! 6 duels, 3 doelpunten, waaronder de beslissende penalty tegen Chelsea in de English Cup :D)

Gaan vertrekken/verkocht worden:

Pascal Cygan
Manuel Almunia
nogwat Song
nogwat Djourou
Dennis Bergkamp ;(

Wishlist:

Alex (is naar Ajax gegaan, mijn bod was niet goed genoeg.. volgend jaar maar weer :Y))
Vlaar
Kromkamp (is al getransferred dit seizoen)
Lampard (op het moment niet nodig, maar komt later)
Gerrard (te duur)
Robben (te duur)

Ben op zoek naar een goede keeper als vervanger van Lehmann (wordt oud). Leeftijd maximaal 25 jaar. Iemand een tip? :9

[ Voor 16% gewijzigd door Angeloonie op 02-01-2006 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Kijk, hier word ik nou moe van:
Afbeeldingslocatie: http://woutertimmers.nl/Borzani1.png
Afbeeldingslocatie: http://woutertimmers.nl/Borzani2.png

Had toch echt aangegeven dat ik wilde kopen. Stond overal in beeld. Ik ga in de eerste divisie geen spelen HUREN voor 150.000 terwijl z'n marktwaarde maar 100.000 is.
Zucht. Weg geld.

Nou maar hopen dat 'ie wel goed gaat spelen.

Speel trouwens met V.V.V., vind het wel leuk om de club naar de Eredivisie te brengen (moet eigenlijk wel, nu ze in de competitie 1e staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

speed24 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 14:12:
Kijk, hier word ik nou moe van:
[afbeelding]
[afbeelding]

Had toch echt aangegeven dat ik wilde kopen. Stond overal in beeld. Ik ga in de eerste divisie geen spelen HUREN voor 150.000 terwijl z'n marktwaarde maar 100.000 is.
Zucht. Weg geld.

Nou maar hopen dat 'ie wel goed gaat spelen.

Speel trouwens met V.V.V., vind het wel leuk om de club naar de Eredivisie te brengen (moet eigenlijk wel, nu ze in de competitie 1e staan).
Weet je zeker dat je niet "Offer to Loan" gedaan hebt? :9 anders is het wel raar. Heb je hem overigens al gepatched?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Ja, de patch was juist de reden dat ik het spel nog een kans gaf ...

Ik weet ook zeker dat ik offer to buy heb gedaan, aangezien ik in de vorige versie ook problemen had met lenen / kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167283

Voor degene die ondanks de eerste patch zich nog steeds kapot ergeren aan de bugs de tweede patch is onderweg afwachten dus.

Verder vraag ik me af of er zo weinig mensen dit spel spelen. Bijna geen reacties in dit topic. Terwijl er bij Football Manager dagelijks gepost word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:02
Anoniem: 167283 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:54:
Voor degene die ondanks de eerste patch zich nog steeds kapot ergeren aan de bugs de tweede patch is onderweg afwachten dus.

Verder vraag ik me af of er zo weinig mensen dit spel spelen. Bijna geen reacties in dit topic. Terwijl er bij Football Manager dagelijks gepost word.
offtopic:
Puur met kwaliteit van het spel zelf, uitdaging en realisme te maken. Als ik zo lees dat iemand na 2 seizoenen met ADO de UEFA Cup al wint en kampioen wordt etc.

Versie 2005 heb ik gespeeld van dit spel en het sloeg ronduit nergens op. In matchmode (grafische modus ofzo) gespeeld met Arsenal. 1ste wedstrijd tegen Man Utd voor Community Shield gelijk met 7-2 8)7 gewonnen. Daarna denk ik, oh, tegen sunderland (of iets dergelijks), dus gewoon zonder wedstrijd engine gespeeld maar met commentaar, verlies ik met 3-1 8)7 . Toen gewoon opgeruimd en verder gegaan met CM03/04 (FM2005 was nog niet uit ;) ) en ja, dat voelde gewoon weer goed.

...........Ja, dit was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180655

Hoe kom je bij de 3D match?
verder vind ik het spel heel leuk, maar er word geen wedstrijd gespeeld, en dat vind ik toch een beetje vreemd

Anoniem: 189248

Is er nergens een Patch te vinden voor Nederlandse taal in Fifa Manager 2006?
Pagina: 1