Ik heb daarstraks mijn win2003 thuisserver ingericht met MSSQL 2000 en IIS, heb dotnet framework installed en registered in IIS.
Dit zijn dezelfde stappen die ik ondernomen heb op mijn laptop waarik voorheen alles op draaide.
Nu moet ik voor een geschreven applicatie toegang verlenen aan ASPNET Machine account op bepaalde map. Echter deze account komt helemaal niet voor op de Win2003 server.
Op mijn laptop daarentegen wel..
Ondernomen stappen,
Toegang tot pad c:\inetpub\wwwroot\survey\answers.xml is geweigerd. <--- Hier moet dus geschreven worden
Dit zijn dezelfde stappen die ik ondernomen heb op mijn laptop waarik voorheen alles op draaide.
Nu moet ik voor een geschreven applicatie toegang verlenen aan ASPNET Machine account op bepaalde map. Echter deze account komt helemaal niet voor op de Win2003 server.
Op mijn laptop daarentegen wel..
Ondernomen stappen,
- IIS Installed met frontpage extensions
- MSSQL 2000 installed
- .NET Framework installed
- .NET regiis gedaan
Toegang tot pad c:\inetpub\wwwroot\survey\answers.xml is geweigerd. <--- Hier moet dus geschreven worden
code:
1
| ASP.NET heeft geen machtiging voor toegang tot de gevraagde bron. Probeer toegangsrechten voor de bron te verlenen aan de ASP.NET-aanvraagidentiteit. ASP.NET heeft een basisprocesidentiteit (meestal {MACHINE}\ASPNET op IIS 5 of Network Services op IIS 6) die wordt gebruikt als de toepassing niet imiteert. Als de toepassing imiteert via <identity impersonate="true"/>, wordt de identiteit de anonieme gebruiker (meestal IUSR_MACHINENAME) of de geverifieerde aanvraaggebruiker. |
[ Voor 37% gewijzigd door Friedchicken op 13-10-2005 10:14 ]