Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tweede voeding in kast

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik vraag me af of het mogelijk is een tweede powersupply in mijn kast te zetten zonder dat deze op het mainboard is aangesloten. Dit is een normaal mainboard met 1 poweraansluiting.

Dit wil ik doen omdat ik mijn kast heb volgestouwd met harde schijven (15 stuks) en ik het vermoeden heb dat mijn enermax 465VE het niet meer trekt, dus nu wil ik er een tweede enermax 465VE voeding bijzetten die ik nog heb liggen. Anders gaan er weer 150euries down the drain om een 600watt enermax te kopen en verder is het makkelijker om met twee voedingen te werken omdat ik dan meer powerconnectoren heb zodat ik dan niet meer met powersplitters hoef te werken, dat ruimt de kast behoorlijk op en ik heb minder kans op comlicaties door connectoren die los zitten. Er is plaats voor een tweede voeding onderin de kast (coolermaster stacker), maar hoe gaat de voeding dan aan als hij niet op het mainboard is aangesloten? Hij krijgt dan natuurlijk geen puls. En zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden

Groeten,

Ronald

• Eisenhower
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-10 10:48
hij word we laangesloten op het mobo dmv een splittertje tussen je mobo en psu..

kweet niet meer waar je da "splittertj" kon krijgen.. het was iig een 2->1 stekkertj..

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:58
Hey Ronald

Check voor de gein hier eens:
Frequently Asked Questions CME
Daar staat het compleet uitgewerkt hoe het werkt ;)

Note:
Als jij een stacker gekocht hebt krijg je daar een voedings splitter bij. Op deze kan je 2 voedingen aansluiten en dan deze in het mobo drukken. Het mobo ziet dat als 1 voeding ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oops .. ik dacht dat het een beetje vreemde vraag was , daarom had ik niet gechecked .. sowwie!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad een kabel van de stacker met 1 male 20-polige power connector en twee female waarvban er een maar twee draadjes heeft
neem aan dat die ervoor gebruikt wordt dan ?

• Eisenhower
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-10 10:48
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 09:48:
Ik heb inderdaad een kabel van de stacker met 1 male 20-polige power connector en twee female waarvban er een maar twee draadjes heeft
neem aan dat die ervoor gebruikt wordt dan ?
yup pin 15 gaf geloof ik een puls door?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 15:54

AcouSE

Swedish Chef

Altijd even in de Faq kijken he? ;)

Frequently Asked Questions CME

Dat kabeltje dat je bij je Stacker kreeg geeft het signaal van je aan/uit knop door, zodat je tweede voeding ook aan gaat als je op de knop drukt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.