Toon posts:

ATI 9800 PRO fout in kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn ATI 9800 PRO video kaart geeft vrij vaak een probleem de laatste tijd.
Als ik de computer aan zet start hij gewoon op zonder gekke dingen, zodra ik in het inlog scherm van windows xp pro kom geeft hij allemaal blokken aan, je ziet dan amper waar je kan inloggen, als je vervolgens inlogt blijft het probleem. Opnieuw opstarten helpt vaak om de blokken weg te krijgen.
Ik heb al een keer opnieuw windows xp pro erop gezet, ook al nieuwe drivers geprobeert. Het probleem blijf. Zo nu en dan als ik al een tijdje heb gmsnt ofzo, en ik wil dan gaan gamen begint hij weer met die problemen. En als ik dan het spel afsluit is het weer weg.
Ook al andere monitor geprobeerd, tft en crt geprobeerd. Niks werkt.
Jullie enig idee waaraan dit kan liggen en zijn er meer mensen met die probleem?
(De kaart is niet overgeclockt)

groeten,

Leon

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Heb je de kaart ooit overgeklokt?
Want dit klinkt als een kaart die aan het afsterven is.

Verwijderd

Topicstarter
Nee de video kaart is nog nooit overgeclockt.
Hij draait trouwens op een AMD 64 moederbord (Asus k8v se deluxe.)

gr, leon

• Eisenhower
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 18:59
ook al andere kaart geprobeert? klinkt idd als overclock... mayb is j kaart gwoon FUBAR

Edit; te laat... RMA dan maar?

[ Voor 18% gewijzigd door Eisenhower op 13-10-2005 09:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ook al een andere kaart geprobeerd toen was het probleem volledig weg,

De kaart is nou 1 jaar en 3 maand oud ongeveer, Ik heb nog 2 jaar garantie bij ATI maar dat betekent dat ik hem waarschijnlijk naar het buitenland moet opsturen :S

gr, Leon

• Eisenhower
dat moet dna maar he?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gel*l, je winkelier moet je 2 jaar garantie geven...

Verwijderd

Topicstarter
2 jaar garantie door een winkelier ?? volgens mij geeft Norrod, groningen standaard 1 jaar garantie :S
Mja dit zuigt echt. Weten jullie ook of er in nederland een importeur is die ik kan bellen?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan wijs je Norrod even op hun verplichtingen. Kunne ze écht niet onderuit hoor, wat de voorwaarden ook aangeven...

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
KillerAce_NL schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 09:44:
Dan wijs je Norrod even op hun verplichtingen. Kunne ze écht niet onderuit hoor, wat de voorwaarden ook aangeven...
Norrod hoeft dit niet op te lossen, maar het zou wel zo netjes zijn als ze voor jou even het gedeelte met ati opnemen. Dus dat jij hem naar hun opstuurd (of langsbrengt) en dat zij met ati contact opnemen, dit kan wel een maandje duren zo'n afhandeling, maar dan heb jij daar weinig kosten aan verder).

Je kan ook met ati zelf contact opnemen, dat hoeft niet in het buitenland te zijn, dat is meestal gewoon de importeur hier in NL, met club3d en msi etc is dat gewoon zo nl.

Verwijderd

Topicstarter
Dan zou ik even met mijn kaart en al naar de norrod gaan, ik hoop dat hun voor mij contact willen opnemen met ATI of mij een telefoon nummer geven van de importeur ofzo.
Maar ik kan deze problemen niet oplossen met software denk ik.

Verwijderd

Ik heb ook een 9800XT gehad met precies hetzelfde probleem gewoon terug brengen krijg je weer een nieuwe (andere) Btw ik heb nog nooit problemen gehad met Norrod (leeuwarden) ze handelen het altijd op een nette manier op.(tenminste dat is mijn ervaring)

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Mocht het een goed bedrijf zijn dan regelen zij de RMA voor je, denk ook niet echt dat je je daar druk om hoeft te maken ;)

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik deze week nog contact opnemen met norrod, jullie horen van mij hoe het afloopt.
i.i.g. bedankt voor de reacties

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 09:53:
Dan zou ik even met mijn kaart en al naar de norrod gaan, ik hoop dat hun voor mij contact willen opnemen met ATI of mij een telefoon nummer geven van de importeur ofzo.
Maar ik kan deze problemen niet oplossen met software denk ik.
het is geen software probleem, 1 of meerdere geheugenmodules op je kaart zijn stuk. Dat is de oorzaak van dit probleem.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:31
9800pro kaarten kampen vaak met verrotte koeling na verloop van tijd. Ik denk dat dit ook bij jou het geval is. Of het kan een verrotte mem-module zijn idd.

Kijk eens of het koelertje nog draait, en of er niet teveel (dikke) stof opzit.
Vaak kan je ook gewoon emailen naar de fabrikant en dan krijg je een nieuwe koeler(blok+fan) opgestuurd gratis.

Het probleem zou dus oververhitting zijn van de core. Als dat heel erg is, dan krijg je dus ook artifacts in windows zelf >:)

[ Voor 6% gewijzigd door ToFast op 13-10-2005 10:28 ]

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Misschien een gekke vraag; maar heb je wel gekeken of de vga-koeler nog draait? :/

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

Topicstarter
ja mijn vga koeler draait nog, En hij is nooit overhit geweest,
De kaart heb ik al een keer eerder opgestuurd omdat de fan enorm veel lawaai maakte.
Volgensmij is dat gewoon de geheugen module verrot.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook!
Ik heb dit op kunnen lossen op een hele stomme manier :P
Ik heb op de bodem van me kast een staaf geplaats die mijn 9800 pro kaart naar boven duwt dus die achterkant staat nu flink scheef naar boven :+
Maar heb nu nergens meer last van gelukig :P
Maarjah het kan zijn dat de printplaat kaduuk is of dat er een componentje niet meer zo goed vast zit :)
Veel suc6 ermee heb mij kaart nu net zo lang als jou en ik kon geen garantie meer krijgen want het bedrijf mad view waar mij kaart dus vandaan komt bestaat niet meer schijnbaar :S

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing van de staaf vind ik een beetje te beunerig. bovendien zit met geluidskaart in de weg :P
Maja je hebt 3 jaar garantie op zo'n kaart hoor dus je hebt nog wel degelijk garantie.
Het probleem is bij mij nog niet opgelost, het probleem is namelijk ook dat hij niet altijd de fout aangeeft maar af en toe. Dus ik ga nog ff wat testen en maak wat foto's als hij de fout weer maakt. Dan ga ik contact opnemen met Ati/Asus.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nou helemaal wat moois, de video kaart begint bij zware applicaties te fluiten. Het is net alsof je jonge kuikentjes in je case hebt :P

• Eisenhower
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:45:
Ik heb nou helemaal wat moois, de video kaart begint bij zware applicaties te fluiten. Het is net alsof je jonge kuikentjes in je case hebt :P
lol, das wel leuk :P

duidelijk RMA dus :P

Verwijderd

Topicstarter
Hehe is idd wel grappig :P
Maja ik ben dus net naar Norrod groningen geweest en die jongen erkende het probleem (hij heeft zelf ook die video kaart).
Hij zij van geen probleem wij sturen de video kaart voor je op want je hebt gewoon 3 jaar fabrieks garantie :D
Het duurt alleen 4 week voordat hij word vervangen/(gerepareerd :P)

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-02 21:21
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:00:
ja mijn vga koeler draait nog, En hij is nooit overhit geweest,
De kaart heb ik al een keer eerder opgestuurd omdat de fan enorm veel lawaai maakte.
Volgensmij is dat gewoon de geheugen module verrot.
Hij is nooit overhit geweest, maar dat wil niks zeggen. Wat is de temperatuur van de kaart als je aan het gamen bent? Je kaart kan ook al artifacts vertonen met bv 50 graden, de meeste kaarten trekken zowieso al minder als ze te heet zijn.

Laat dus even weten hoe warm je kaart is tijdens gamen :)

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Als ie een r350 chip heeft kan ie de temp niet aflezen, met de r360 kan dat wel.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

Topicstarter
ik heb beloofd jullie op de hoogte te houden over de hoe het verder zou gaan.
Inmiddels een aantal weken verder (maanden)
13-10-2005 ingeleverd bij norrod voor garantie
Inmiddels nog niet terug, verwachte terug kom datum 02-01-2005.
Maar het lijkt me sterk dat hij dan terug komt want daarvoor zijn ze dicht vanwege de vakantie (teminste de meeste leveranciers waar hij toch heen moet voor garantie).
Volgensmij weten ze geen datum wanneer hij terug komt en houde ze me aan het lijntje tot januari zodat ik dan nog langer kan wachten. NIET LEUK

dus mensen koop nooit een 9800 xt van ASUS
Ik laat verder nog weten of hij ooit weer terug komt

Verwijderd

Ik denk niet dat ze dat redden, dan zijn ze bijna een jaar te laat ;)

Verwijderd

Probleem is dat er al lang geen 9800's niet meer gemaakt worden, dus volgens mij ga je gewoon een soort van geld bon krijgen.
Pagina: 1