Toon posts:

Eigenschap van SCSI kaarten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het een eigenschap van SCSI kaarten dat zij alleen maar goed werken als ze 1 IRQ voor zich alleen hebben? Het zit namelijk zo: een vriend van mij heeft een totaal andere SCSI kaart met een totaal andere chipset dan ik (Tekram en Symbios) en toch hebben we beiden het "probleem" dat indien de SCSI kaart geen privé IRQ heeft (dus geshared) dat de hele zaak in de soep loopt zogauw de SCSI wordt aangesproken,..
Geld dit voor alle SCSI kaarten?

Ik zit er nl over te denken een Adaptec te kopen vanwege de compatibiliteit met Linux... alleen zou ik graag weten of dit probleem dan verholpen is...

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Officieel zou dit niet mogen kunnen voorkomen bij PCI kaarten die voldoen aan de PCI 2.1 spec's. Helaas blijkt in de praktijk inderdaad dat veel PCI kaarten (met name SCSI, TV-kaarten, geluidskaarten) problemen geven als ze een IRQ moeten sharen.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. Ik heb een symbios kaart en een onboard adaptec in mijn andere pc... bij alle twee zijn er irq's gedeeld.. Dus moet goed gaan...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Het enige probleem wat ik met m'n huidige systeem heb gehad is dat Linux crashte op een conflict tussen 1 van m'n netwerkkaarten en m'n SCSI interface (Adaptec), dus daar zou je best 's gelijk in kunnen hebben. Toch deelde die SCSI in m'n vorige systeem ook eemn IRQ met een andere kaart, en dat ging wel goed. Het hangt een beetje van de combinatie af denk ik.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
hangt inderdaad van het combinatie af en soms ook van de plaats van de kaart in je systeem... (busmastering enzo...)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Mijn Adaptec AHA 2904 deelt ook een IRQ zonder problemen onder W98SE..

Verwijderd

Als de kaart een Adaptec/Symbios busmaster is lukt het vaak niet nee.

Dat gezegd hebbende, werkte het wel op mijn ASUS P5A bord, een 2940AU met een Advansys op één IRQ. .. :?

Maar dat kan eraan liggen dat die Advansys het zowiezo toestaat, ook nu in m'n Abit KT7 mobo.

Sommige netwerkkaarten willen ook knetterhard Busmaster spelen, en sommigen hebben eerst de laatste versie drivers nodig om te kunnen delen.

En een 2904 is dus geen busmaster controller....

Overigens, dit betreft delen vanuit de hardware, wat Windows zelf doet is niet zo van belang. (Kijk bij het opsterten eens op het scherm na de POSt met de hardwarematige IRQ verdeling..)
:Y)

Verwijderd

Topicstarter
Over die IRQ verdeling had ik het ook

duh :)

Verwijderd

:);)
Pagina: 1