oke
de link http://www.btkit.com/en/
wat heb je nodig
1) een gsm(mobieltje), pda, pc, laptop
2) de BTkit module(s)
3) een leuk idee
wat heeft het product aan boord ??
- BT zender/ontvanger (standalone zonder pc)
- een speciale applicatie die op de "remote" geinstalleerd dient te worden (xml gestuurd)
- wat analoge uitgangen
- IR zend/ontvangst
[specs van btkit.com]
op dit moment ben ik voorzien van 6!!! ab's
en een 7 tal lampen sommige met dimmer
ja mijn vriendin houd van een sfeertje bij der bewegend beeld ...
maar goed het is
zeg maar
mijn idee zou om dit vanuit mijn luie stoelen het 1 en ander te kunnen bedienen .. daarnaast aangezien wij zo'n gsm niet ver van ons hebben .. lijkt me dit een ideaale oplossing.
en straks als ik een multimedia PC ga bouwen met beamer c.q lcd tv en gordijnen die automagisch dicht gaan .. etc .. is dit later ook handig om vanuit mijn luie stoel dit door het BTkitje te laten regelen.
Maar goed jullie als casemodders met electronica achtergrond hebben misschien nog vettere en leukere idee-en voor dit setje
wat voor een leuke dingen zouden jullie kunnen verzinnen afgezien het op afstand de koffie aan/uit kunnen zetten.
Graag wel onderbouwde reacties zodat we nog lang kunnen brainstormen
kan je trouwens hier ook wat mee in de auto ? zoals remote starten etc ?
de link http://www.btkit.com/en/
wat heb je nodig
1) een gsm(mobieltje), pda, pc, laptop
2) de BTkit module(s)
3) een leuk idee
wat heeft het product aan boord ??
- BT zender/ontvanger (standalone zonder pc)
- een speciale applicatie die op de "remote" geinstalleerd dient te worden (xml gestuurd)
- wat analoge uitgangen
- IR zend/ontvangst
[specs van btkit.com]
ik las hierover in de CT en tja na wat geratel in mijn hoofdje heb ik ermee bedacht om mijn woonkamer te voorzien van enig gemakThe BTkit XML module has up to 24 digital in- and outputs. Eight of these can be used also as analog inputs. Further there are two analog outputs that can be read as voltage value or modulated. Additionally the module supports infrared. So it is possible to send and receive infrared signals. This makes the BTkit XML module nearly an all-purpose device.
The module is configured via a simple XML file. The file then is transmitted to the module via Bluetooth. The very simple grammar of the XML file makes the configuration easier than programming a website.
To control the BTkit module a special control software is provided for Java, J2ME and Symbian. The control software comes with a generic user interface that automatically adapts the view to each module. The very simple control protocol allows you to easily write your own control software.
The BTKit can not only be used to control devices of any kind, but also to react on certain events from attached sensors. The received events can then be forwarded to the next control device (running the control software) in range.
Technical details
Bluetooth Class 2 (Optional Class 1)
Version 1.1
Range 10 - 20 Meter (without external antenna)
Powersupply 7,5 - 10,0 V
300 mA
Security authentification and encryption can be activated
Interfaces max. 24 digital in-/outputs
max. 8 analog inputs
2 analog outputs (Voltage and PWM)
Infared supports different infrared signals (send and receive)
Status LEDs 16 interfaces
1 Voltage
2 Bluetooth- and module activity
op dit moment ben ik voorzien van 6!!! ab's
ja mijn vriendin houd van een sfeertje bij der bewegend beeld ...
mijn idee zou om dit vanuit mijn luie stoelen het 1 en ander te kunnen bedienen .. daarnaast aangezien wij zo'n gsm niet ver van ons hebben .. lijkt me dit een ideaale oplossing.
en straks als ik een multimedia PC ga bouwen met beamer c.q lcd tv en gordijnen die automagisch dicht gaan .. etc .. is dit later ook handig om vanuit mijn luie stoel dit door het BTkitje te laten regelen.
Maar goed jullie als casemodders met electronica achtergrond hebben misschien nog vettere en leukere idee-en voor dit setje
Graag wel onderbouwde reacties zodat we nog lang kunnen brainstormen
kan je trouwens hier ook wat mee in de auto ? zoals remote starten etc ?
Tja vanalles