Raid 0 array opnieuw installeren, is dat de oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• piwi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-02 21:29

piwi

Birth Life Metallica Die

Topicstarter
Na een probleem met mijn raid 0 opstelling, wil ik na het lezen van enkele posts mijn raid 0 array opnieuw installeren.
Een optie om helemaal met een schone lei te beginnen geef ik geen voorkeur aan daar ik het liefste de data (lees windows installatie en persoonlijke data) wil behouden die er nu op staat (ik weet het, naderhand zou ik ook willen dat ik geen raid 0 had gebruikt, maar jah!) inclusief de win xp installatie.

Wat me nu tegenhoud is, hoe te handelen?
Oftewel het is nu zo: Tijdens starten gaat de pc door tot vlak voor de "user" aanmelding dan blijft ie met een window-logo in het beeld stil staan en reargeert nergens meer op. Nadat ik via een bekende een wincdos-opstart cd had gekregen kon ik tot mijn opluchting wel alle persoonlijke data "backuppen".
Nu zou ik graag winxp dus nieuw willen installeren (verstandig?) of ligt het nu aan de software array en moet ik deze opnieuw (en hoe?) installeren.

Dus hd's zijn niet defect - array lijkt te werken alleen niet met normale start van Win-Xp

Iedere informatie met betrekking hiertoe stel ik zeer :) op prijs.

Two beer or not two beer, thats the dilemma.

• mheikens
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 17:23
Software array? Heb je geen RAID via je hardware op je mobo?

Repair Windows installatie kan toch gewoon met je XP cd?

Verwijderd

Net geleerd, Firmware raid is ook nog mogelijk :D Ik ga vanaaf mijn a7v333 ook voorzien van raid 0 ivm gratis hdd.

Hmhm mischien fijner om xp gewoon overnieuw te installen? ivm dan alles zeker weten goed weggeschreven word over die 2 schijfen..

Just a thought 8)7 verdiep me sinds deze week pas echt in Raid ivm stage :*)

• piwi

piwi

Birth Life Metallica Die

Topicstarter
Met software raid bedoel ik mijn ich5r onboard bij mijn shuttle barebon.

En de optie winXp opnieuw installen werkt niet (rechtstreeks) daar hij begint te zeuren dat hij geen hd's kan vinden.

Dus mijn optie zal zijn om de raid drivers opnieuw te installeren (denk ik) en daarna (ik hoop het niet) windows opnieuw.

Wat ik al zei, onder wincdos kan ik de schijf (2 partities) probleemloos benaderen dus ik denk dat er iets corrupt is met de aansturing (lees drivers?) van mijn schijven.

Dus, als er iemand is die zijn raid 0 opnieuw heeft geinstalled met behoud van zijn orginele config/windows installatie, of iemand die hier info over heeft, dan hou ik mij van harte aanbevolen.

Merci, thanks, tack, dank u wel.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
'RAID 0 opnieuw installeren' is een vage term, en het is me niet duidelijk wat je daarmee bedoelt. Je kunt in de BIOS van je RAID controller je array verwijderen en opnieuw aanmaken, maar daarmee ben je dus alle data kwijt..

Het is me nog niet helemaal duidelijk wat je wilt. Heb je nu al een backup van alle data? Heb je je Windows en je data netjes gescheiden over 2 partities?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• piwi

piwi

Birth Life Metallica Die

Topicstarter
axis schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 12:43:
'RAID 0 opnieuw installeren' is een vage term, en het is me niet duidelijk wat je daarmee bedoelt. Je kunt in de BIOS van je RAID controller je array verwijderen en opnieuw aanmaken, maar daarmee ben je dus alle data kwijt..

Het is me nog niet helemaal duidelijk wat je wilt. Heb je nu al een backup van alle data? Heb je je Windows en je data netjes gescheiden over 2 partities?
Ik bedoel dus ook mijn raid array verwijderen en opnieuw aanmaken. Maar de meningen zijn verdeeld over de daarna "weg" zijnde data. Zoals ook deze die hun data wel weer in orde hadden na een nieuwe "gelijke" raid-array.
Maar net zoals degene in dit bericht ben ik daar huiverig voor en weet niet wat voor stripe size ik heb.

qoute
Ik heb ben na een biosflash ook wel 'ns m'n array kwijtgeraakt -> paniek->klap voor me kop ->rust ->nadenken->array opnieuw aangemaakt-> alles weer ok :)
/quote

maar 'k denk toch dat ik het maar moet proberen, de pc staat al een aantal weken daar maar te "staan" en doe nu alles op de sleeptop van de zaak!

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-03 08:14
je kan toch ook windows repairen door je originele Windows CD te pakken en bij het laden van de CD op F6 te drukken en dan een floppy met je RAID drivers te laden en dan windows opnieuw installeren.
Dan zou hij gewoon je schijven moeten herkennen

Systems Specs

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Maar wat is je einddoel precies? Wil je gewoon perse je raid array aanpassen, opnieuw aanmaken, of wil je windows opnieuw installeren? Die dingen hebben in principe niet zoveel met elkaar te maken..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1