Rare kleurvlekjes op sommige plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 10:42
Hallo,

Ik heb een radeon 850XT(Sapphire platinum) PCI-Express met artic silencer op een ASUS A8N-Deluxe zitten.
Nu speel ik veel call of duty en staat de pc veel aan.

Mijn probleem is dat ik af en toe (niet eens elke map) in call of duty gekleurde vlekjes (bv.felgroen of paars of combi van beiden op de gron of tegen de muur aan zie.
Het is vaak op 1 of 2 plekken dat het zit, weet iemand waar dit aan kan liggen ?
Ik draai met cat.5.9 win xp sp2 etc direct x ook 9.c kortom alles up to date.

Ik dacht eerst dat ie te warm werd met de standaard koeler en daarom heb ik die vervangen door de artic silencer, maar nu heeft ie het nog, ligt dit soort verschijnselen aan mijn videokaart of wat ?

Edit: ik heb net een tijdje niet gegamed en toen weer opnieuw het spel opgestart en naar hetzelfde stukje ingame gelopen en nu is het weer weg, dus het lijkt erop dat hij erg warm wordt.
Maar ja wat moet je nog meer doen om die kaart te koelen en buiten dat moet hij het toch gewoon zonder die felle kleurtjes op de muur of wand doen :?
Kaart kost een vermogen.

[ Voor 21% gewijzigd door Le_Freak ! op 13-10-2005 03:11 ]

Specs

Verwijderd

Ik speel zelf geen COD maar je kan met Counterstrike:Source wel paars/zwart/groene vlakken krijgen wanneer je een beetje foute maps speelt. Misschien speel je op een custom map en is er iets niet goed gegaan bij het maken/laden van de map? Misschien opnieuw downloaden? Als het alleen op specifieke plaatsen in de map gebeurd kan het volgens mij niet aan je grafische kaart liggen, want dan zou die het (min of meer) overal hebben.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Koppensneller

winterrrrrr

Klinkt als geheugenartifacts. Probeer eens een flinke tafelventilator voor je videokaart te zetten, of de kloksnelheid van het geheugen wat naar beneden te schroeven. Als dat helpt, wordt waarschijnlijk je videogeheugen te warm...

Verwijderd

Het lijkt me stug dat het aan oververhitting ligt, aangezien je er een megakoeler (arctic) op heb zitten.
(Hij maakt wel goed aansluiting met de kaart tog?)
Kun je misschien andere drivers proberen???

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Dit heb ik zelf ook in CoD net als al mijn vrienden met een Nvidia kaart, en de fix met een nvidia kaart is erg simpel dit gebeurt alleen als je in de nivida driver de "performance" op Hoge snelheid zet, zet de "performance" op Performance (dus de 2e uit 4) en de vlekken zijn weg.

EDIT: maaarrrr je hebt een ATI kaart, ik weet zeker dat zo'n zelfde optie in de ati drivers zit, ehm ik weet niet 100% zker of dat daar ook een bug is maar proberen kan geen kwaad :+

[ Voor 47% gewijzigd door roy-t op 13-10-2005 17:40 ]

~ Mijn prog blog!

• Le_Freak !
therat10430 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:38:

EDIT: maaarrrr je hebt een ATI kaart, ik weet zeker dat zo'n zelfde optie in de ati drivers zit, ehm ik weet niet 100% zker of dat daar ook een bug is maar proberen kan geen kwaad :+
Weet iemand waar ik dat kan vinden dan zo'n optie ? de kaart had het ook al met de standaard koeler zonder dat ik hem overgeklokt heb.

Specs

Verwijderd

zet je weergave is op 32bit en kijk dan nog is.

• Le_Freak !
32 bit staat ie al op, draaien er nog mensen met zo'n vid kaart op 16 bits ?

Specs

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 01:22:
32 bit staat ie al op, draaien er nog mensen met zo'n vid kaart op 16 bits ?
Om performance redenen kan je dat altijd overwegen, is niet raar / onbekend of ongewoon
maar bij veel nieuwe kaarten heeft het volgens mij weinig effect (ligt aan opbouw pipeline)

met 16bit, kunnen textures van dichtbij ook groen uit slaan - 32bit textures kunnen in 16bit mode soms weergegeven worden als paarse vlakken (met zwarte delen?)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 01:28 ]

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-07 22:15

tijmeng

Panasonic 7J

is die arctic wel helemaal 100% goed gemonteerd.. gooi er anders wat arctic silver tussen ofzo...

lijkt een geheugenprobleempje van je vga ram

Verwijderd

tijmeng schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 01:34:
is die arctic wel helemaal 100% goed gemonteerd.. gooi er anders wat arctic silver tussen ofzo...

lijkt een geheugenprobleempje van je vga ram
nu ik het verhaal zo na lees, weet ik het wel ( bijna 100%) zeker .. een hware probleem

texel errors ontstaan ook 99/100 keer door hware probs. volgens mij

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 01:53 ]

• Le_Freak !
tja dat het een problem is begrijp ik zelf ook wel :) maar ik hoopte dat er iemand was die dit probleem herkende

Hey tijmeng hoe weet je of die artic helemaal goed gemonteerd is ? ik heb alles strak aangedraaid en uiteraard artic silver ertussen gedaan

[ Voor 40% gewijzigd door Le_Freak ! op 14-10-2005 09:26 ]

Specs

Verwijderd

Ik heb nu 2x zo'n arctic op me ati's gemonteerd.Beetje prutsen,maar zorg ervoor dat de core en je ram GOED contact maakt met de koeler. Er mag dus nergens lucht of speling of ruimte tussen zitten.
En koelpasta gebruiken idd.

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:24:
tja dat het een problem is begrijp ik zelf ook wel :)
Joh, als je zelf al weet of het een hware of software probleem is
moet je dat ff posten..

• Tr1de
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-08-2025
al geprobeerd of je het met een andere game/3d mark ook hebt? ik speel zelf ook cod mp maar heb hier geen last van.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

clock je geheugen eens erg onder, als je het dan nog hebt is of je geheugen brak of zit je koeler niet goed zodat je mem te heet word, ik vrees voor het 1e

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Als je eenmaal te warm geheugen hebt gehad, kan het zijn dat je het altijd blijft zien. Ik heb mijn Radeon 9600 overgeklokt en kreeg artifacts zoals jij nu beschrijft. Ik klok terug (2 maanden terug) en zie nu nog steeds af en toe spikkeltjes die wijzen naar artifacts terwijl mijn Radeon op stock speeds staat dus, grote kans dat je je kaart hebt verziekt MET de stockspeeds en dat is onherstelbaar. :(

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1