Toon posts:

Programma's op mac, voor muzikant

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag wil ik op mac overstappen.

Ik wil de mac gebruiken voor internetten, amateur video berwerking en proficionele
geluidsbewerking. Voor al deze toepassingen lijkt mij een mac meer geschikt dan een pc. Ook heb ik het bestuurings systeem Tiger 10.4 al (20min) uitgeprobeert (in een apple winkel) en dit is mij prima bevallen.
Mijn allergrootste probleem komt nu ik gebruik dagelijks 2 programma's die er niet voor de mac zijn. Ik moet en zal deze programma's (of hele goede alternatieven) gebruiken. Deze programma's gebruik ik om gitaar mee te spelen (wat ik veel doe). De programma zijn GuitarPro(.com). Bij de FAQ staat het volgende:
Q5: Is Guitar Pro available for Mac Os or Linux?
NO. Windows version is at present the only one available.
However, the Mac version is currently in progress and should be available at the second trimester of 2006.
Positief dus maar tot die tijd......
En Winamp in combinatie met (http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=30749) Loop Master Musicians Tool. Dit gebruik ik om nummers mee te loopen om zo rustig passages te kunnen uitzoeken of leren spelen.
Van winamp weet ik het volgende er is een mac versie uit 2001? Deze is alleen niet geschreven voor tiger. Ook weet ik niet of deze plugin daarin zou werken en of dat winamp stabiel draait.

Ik weet dat er windows emulators zijn, maar weet niet of bij guitar pro de midi goed gesuport wordt (is dus een midi programma).
Ik zou wel een windows emulator willen draaien maar niet 24/7 dat is zonden van mijn systeem capaciteit. Ook wil ik niet elke keer 2 min wachten om een emulator op te starten (weet dus niet of dit zo lang duurt).

Weet iemand of de emulatie van deze programma's goed werkt(en hoe dit werkt)?
Of dat er hele degelijke alternatieven zijn met de zelfde functies?
Of andere ideeën over deze situatie heeft....

O ja ik zou waarschijnlijk een iMac 17" kopen... (powermac nog iets te duur voor mij).

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-02 05:28

nAffie

...

Al het bovengenoemde kan gewoon met Garageband.....

meh.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:37
Voor het loopen van muziek kan ik je ook Ableton Live aanraden. De demoversie kan alles wat de volledige versie kan, alleen niet opslaan. Maar voor het beluisteren van loops uitermate geschikt. Overigens ook voor windows verkrijgbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Opzich weet ik dat je met sequens software kan loopen, vroeger deet ik het onder Sound Forge en Cubase. Sinds die plugin onder winamp ging het toch een stuk makkelijker. Niet eerst een file inladen en lokaters goed zetten. Maar ik weet niet hoe dit onder GarageBox (Ableton Live) gaat... missschien kan je me vertellen hoe dat daar werkt, is het programma er echt voor gemaakt om snel een loop te maken?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Kijk ook eens naar Reason en Logic. Puike software.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:59:
Kijk ook eens naar Reason en Logic. Puike software.
Idd kijk naar logic express/GarageBand/protools/Sadie. Genoeg programma's voor op de mac om muzikale dingen uit tevoeren. Er zijn trouwens meer mogelijke mogelijk op een apple kwa mix/opnemen/beschikbaarheid op een Apple dan op een Windoos pc. Alleen je moet er gewoon voor betalen en goedzoeken. Maar een ding... Het werkt altijd zoals het hoort :) .

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Het lopen van stukjes lied om te leren spelen kan gewoon met quicktime volgens mij. Verder is er voor al je dingen wel een goed alternatief mac programma. Ik gebruik vooral logic en Reason, daar kan je in princiepe alles mee.

Verwijderd

Topicstarter
Het zou mooi zijn als quiqtime zou kunnen loopen, het gaat mij dan ook om het gemak waarmee dit nu met winamp gaat. Ik zal dit uitzoeken...

Programma's als logic ken ik wel. Guitar pro is een ander soort programma kijk maar eens om mysongbook.com Het is niet compatible met andere sequencers
Heeft iemand ervaring met windows emulatie? met bv Virtual Pc...
Pagina: 1