Nieuwe mail notificatie outlook 2003

Pagina: 1
Acties:

• winnubst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 14:25
Ik gebruikte eerst outlook express voor het binnenhalen van email. Ik had daarin een paar hotmail accounts, een gmail account, eentje van m'n provider, en een voor m'n studie. Elk account had in het overzichtje aan de linkerkant z'n eigen "structuurboom". Deze accounts werden elke 10 minuten gecheckt op nieuwe mail, en zodra er dan bij een van deze nieuwe mailaccounts een nieuw mailje was, kwam er rechts onderin een envelopje te staan.
Nu ben ik recentelijk overgestapt op outlook XP en vervolgens 2003 en zijn er toch wat dingetjes waarvan na veel zoeken het mij nog niet duidelijk is of en hoe ik dat kan veranderen. Dat elk (POP) account niet meer die eigen "boomstructuur" heeft vind ik wel vervelend, maar in heb me er inmiddels maar bij neergelegd. Maar ik heb het nog steeds niet voor elkaar gekregen om voor elke inbox met nieuwe mail dat envelopje te laten verschijnen. Bij nieuwe mail via een POP-account krijg ik keurig zoals ik wil die notificatie, maar bij een nieuwe email via Hotmail krijg ik dat niet. In de boomstructuur staat wel netjes een blauwe 1 bij het desbetreffende account, maar geen envelopje rechts onderin.

Heeft er iemand een idee waarom/hoezo dit gebeurd, en wat ik kan doen om het toch zo in te stellen zoals ik dat wil

• Erazzzer
  • Laatst online: 17:11

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Outlook ondersteund Hotmail niet. Als je Hotmail toevoegd in Outlook krijg je gewoon een webbased scherm. Volgens mij kun je hotmail volledig toevoegen aan Outlook als je de betaalde versie van Hotmail hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door Erazzzer op 13-10-2005 02:21 ]

• winnubst
Hoe bedoel je dat precies, webbased? Het ziet er precies hetzelfde uit als een POP account. Direct na het opstarten zonder verbinding kan ik ook al mijn mail zien. Verder vind ik het wel apart dat een gratis programma (outlook express) wel een notificatie laat zien en een programma uit een duur software pakket niet. Je zou verwachten dat als je betaald, dat je dan minstens dezelfde functionaliteit krijgt.
Is er ook niet een andere manier om het toch voor elkaar te krijgen, mailtjes kopiëren ofzo?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:49

lier

MikroTik nerd

Meest voor de hand liggende vraag: Waarom ben je overgestapt ?
Is het geen optie om weer met OE te werken ?

Wat bedoel je eigenlijk met niet voorkomen in de boomstructuur ?
Bij mij staat Hotmail dan als apparte "boom" in de mappenlijst...

[ Voor 39% gewijzigd door lier op 13-10-2005 11:43 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• winnubst
Ik ben overgestapt vanwege de agenda en contactlijst die ik synchroniseer met m'n PDA. Ook sprak het spam filter me aan, al weet ik nog niet wat ik daarvan moet denken. Verder vind ik de spellingscontrole een stuk verbeterd als je het vergelijkt met Outlook Express.
Hotmail staat bij ook wel op een aparte “tak”, alleen had ik het idee dat bij express dat voor elke POP-account dat was, nu staan ze dus allemaal onder de “tak” persoonlijke mappen. Hier ben ik inmiddels wel overheen, allen dat envelopje dus…

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 18:28
Klopt dat elk pop account niet zijn eigen boomstructuur heeft.
Wat ik je daarvoor aanraadt is om wat regels toe te voegen, Bericht ontvangen > via POP bla bla account > Verplaats bericht naar > Map

Maar mijn hotmail account heeft wel een losse structuur! Enige wat mij irriteerd is dat de boom elke keer bij het opstarten dichtgeklapt is :)

• winnubst
Dat klopt ja, dat vind ik ook irritant. Gelukkig kan je bij het kopje 'favorite mappen' ervoor zorgen dat je al je vaak gegeken mappen open kunt laten staan.
Pagina: 1