[FLASH 8] Waarom kan ik geen knoppen maken?!

Pagina: 1
Acties:

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik heb hier flash 8 pro draaien, ik probeer al een dag of 2 een knop te maken die ook daadwerkelijk acties kan uitvoeren als het starten van een filmpje, maar om de een of andere reden kan ik GEEN acties toewijzen aan bijvoorbeeld het "down" framepie van de knop, zoals dat in eerdere flash versies wel kon, ik kan dus helemaal GEEN acties toewijzen aan knoppen enzo. De acties staan ook in het lichgrijs weer gegeven tussen de actions lijst, in plaats van zwart wat duid op dat ik ze kan gebruiken.

Vreemde is dat als ik dus dubbelklik op het symbol: button dat ik gemaakt heb, dan krijg ik dus die 4 frames, over, down. hit. etc ik kan hier GEEN acties toevoegen. Ga ik er weer uit, dus dat ik gewoon in het eerste laagje zit, kan ik wel weer alle acties doen, maar werkt het niet als een button en flipt het filmpje compleet.

Iemand een fix of verklaring?

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:23
lees eens de help file door.
er gaat een wereld voor je open...

code:
1
2
3
jeKnopje.onRelease = function(){
//wat jij wil dat ie doet
}

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• klomp
Uhuh ik ben dus niet achterlijk.

Het probleem is dus dat ie dát gewoon niet slikt. Er gebeurt gewoon niks met het knopje en de tekst die jij daar neer gezet heb word gewoon getrashed door flash als ik hetzelfde (vergelijkbaar dan, en al 10 keer gedaan) intik..

• sanderb
ik beweer nergens dat je achterlijk bent..

stel:

je hebt op je stage een knop hebt staan die "mijnKnop" heet...
(en geef die dus ook de instance name "mijnKnop")
dan zet je in het 1e frame van je maintimeline de volgende code neer:

Flash ActionScript:
1
2
3
4
stop();
mijnKnop.onRelease = function(){
trace("knop doet het");
}

lijkt me sterk dat dat bij jou niet werkt..

[ Voor 6% gewijzigd door sanderb op 13-10-2005 02:07 ]

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• klomp
Ik zeg ook niet dat je zegt dat ik achterlijk ben, ik ben alleen btje gefrustreerd dat t ding t nie zo doet als ik wil (en gewend was) misschien dat k btje vel reageer, sorry daarvoor.

Ik zal ongetwijfeld wat verkeerd doen, maar ik snap niet wat, k heb nu wel een action erin gekregen op jou manier. Ik blijf proberen :P

[ Voor 37% gewijzigd door klomp op 13-10-2005 01:55 ]

• sanderb
actionscript is de laatste jaren enorm gegroeid...
Je zal dus nog wel meer dingen tegen komen die niet meer werken zoals je gewend bent.
gelukkig is er heeel veel te vinden aan tutorials op internet en de help van flash zelf is ook ok..

succes ermee.

• klomp
wat doet die "trace("knop doet het");" line dan? kan me voorstellen dat die text dan zichtbaar word maar zover heb k hem nog niet. :P naja thx voor de hulp anyway ;)

• sanderb
met trace("iets") kun je "iets" als output naar je output venster zetten. Handig als je dingen wil testen/debuggen.
Als je dus geen "iets" krijgt te zien in je output venster...dan werkt de knop nog niet

Heb je die knop wel een instance name gegeven?
dus bij de properties linksbeneden?

• klomp
Nu wel :P ok k heb hem door haha, nogmaals bedankt.
Pagina: 1