Toon posts:

[XHTML+CSS] Open ruimte onder plaatje in IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een site in xhtml 1.0 + css. Ik maak gebruik van div'jes. Nu is er iets waar ik gewoon echt niet uit kom, en ik heb ook geen idee waar 't aan zou kunnen liggen. Als ik de site in Firefox open is er niets aan de hand. Maar als ik 'm in Internet Explorer open dan is er een open witte ruimte onder m'n headerplaatje.

Ik heb serieus alles al geprobeerd, maar ik krijg 't maar niet weg. Het aanpassen van de height van de headerdiv helpt niet, de witte ruimte blijft. In m'n xhtml kan ik ook niets raars ontdekken. En ik heb zelfs meerdere plaatjes gebruikt, maar bij allemaal ontstaat hetzelfde probleem. Voor het gemak ff wat plaatjes erbij:

Zo ziet het eruit in Firefox, en zo wil ik 't ook hebben:
Afbeeldingslocatie: http://haze.stoner.nl/bron/in_firefox.JPG

Zo ziet het eruit in Internet Explorer, met een stuk open space
onder 't plaatje..niet de bedoeling:

Afbeeldingslocatie: http://haze.stoner.nl/bron/in_internetexp.JPG

Ik heb even een hele "ingekorte" versie (met felle kleurtjes zodat 't duidelijk is) van m'n site geupload. Ik zou 't op prijs stellen als iemand er even naar kan kijken. De broncodes van de xhtml file (valid xhtml 1.0 strict) en de css file zijn hier te vinden.

Ik hoop serieus niet dat ik over iets heel doms heen kijk, want er zijn al aardig wat uurtjes in dit probleem gaan zitten 8)7

Bvd :)

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:35

aex351

I am the one

mogelijke dit even toevoegen aan je css

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
img {
     margin: 0;
    padding: 0;  
}

en

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
      <div id="header">
        [img]"header.gif"[/img]
      </div>

veranderen naar :

<div id="header">[img]"header.gif"[/img]</div>

[ Voor 92% gewijzigd door aex351 op 13-10-2005 00:49 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

offtopic:
Net te laat

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 00:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wow! Thnx voor de snelle reply! En 't werkt 8)

Nu is mijn vraag alleen, waarom werkt 't wel gewoon zoals ik wil in Firefox (zonder de toevoeging in css en de aanpassing in m'n xhtml file) en niet in IE?

Bedankt iig!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:35

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:55:
Wow! Thnx voor de snelle reply! En 't werkt 8)

Nu is mijn vraag alleen, waarom werkt 't wel gewoon zoals ik wil in Firefox (zonder de toevoeging in css en de aanpassing in m'n xhtml file) en niet in IE?

Bedankt iig!
De manier waarop de browser omgaat met het html, 2 verschillende browsers met elk hun eigen code verwerker erachter zeg maar.

[ Voor 3% gewijzigd door aex351 op 13-10-2005 00:57 ]

< dit stukje webruimte is te huur >