[Driver] Installatie error: "Waiting for driver to be ready"

Pagina: 1
Acties:

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Er staat hier een redelijk goed werkende computer met WindowsXP geinstalleerd.
Er zat enkel geen geluidskaart in, en aangezien de onboard chip ruis gaf heb ik een sweex geluidskaart gekocht ( deze: http://www.sweex.nl/product.asp?pid=103 ). Nou krijg ik hem dus niet aan praat.

Het probleem:
Geluidskaart erin gedaan.
Onboard sound disabled.
Windows start op, geeft de kaart niet weer bij hardware. Driver installatie hangt bij 'Waiting for audio driver to be ready'. Heb de kaart al meerdere malen van PCI slot verandert en eruit gehaald maar het wil niet baten.

En nu?

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad, Als ik jou was ging ik nog even in het bios en kijken of hij daar wel word weer geven. En wat ook helpt (beuning dat wel) even opnieuw opstarten met onboard audio aan en dan weer opnieuw opstarten met onboard uit. Dan moet het lukken.
(bij mij gaf hij ook de fout wating for audio.)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:50

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Als apparaatbeheer het geval niet ziet, even van PCI slot wisselen. Ik moet op mijn 440BX bord even husselen met kaarten voor de Sweex geluidskaart icm m'n ATA100 controller wil werken en allebei worden gezien.

Hier stond een dode link.

• MidnightMotion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04-2022
Heb hetzelfde gehad met een C-MEDIA onboard chip, eerst alles van software en drivers ervan verwijderen, opnieuw opstarten en dan NIET Windows iets ervan laten installeren om het vervolgens met een andere driver (ouder of liefst natuurlijk nieuwer) nog eens proberen zou kunnen helpen. Werkt het dan nog niet? Uithuilen en weer een andere driver proberen... (op de hierboven beschreven manier)

Eigenaar van domoticavergelijken.info