Toon posts:

wie kan mij helpen? Windows sluit niet af met USB-hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Medion MD9783 laptop, hierop zitten 2 USB aansluitingen. Gezien dit te weinig is heb ik een Medion USB hub/cardreader gekocht (hier zit aparte voeding bij)
Wat is nu het geval: mijn Windows XP sluit niet meer af!!!
Ik heb de site http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.htm al gezien en geprobeerd. Naar mijn weten zijn de USB poorten USB 1, en de hub USB 2.0 kan dit het probleem zijn?
Ik heb....(uit wanhoop) SP2 maar geinstalleerd, ben ik zelf eigenlijk geen voorstander van...maar ja.

Heeft iemand een suggestie wat ik kan doen?!!

Ik hoor het graag want ik begin het nu vervelend te vinden >:)

Alvast bedankt..

Dave

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:03:
Wat is nu het geval: mijn Windows XP sluit niet meer af!!!
Blijft hij gewoon hangen bij het afsluiten of krijg je een foutmelding? Als je de hub ontkoppelt sluit hij wél weer gewoon af? De hub goed geïnstalleerd?

public void ik()

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 10:36

Archimond

Lopende Helpdesk

Probeer eens in de BIOS: Support Legacy keyboard, mouse of devices uit te schakelen. Dat werkte bij een computer van een kennis wel met zijn MX510 op USB poort.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties:

Echter: hij blijft hangen op "windows wordt afgesloten" en het beeld blijft hier op aanstaan, wel hoor ik een soort 'klik' die lijkt op het uitschakelen van de pc...maar dat zegt het beeld dus niet ;)
Als ik de hub verwijder,..en de VOLGENDE keer afsluit, zonder hub dus, sluit'ie gewon af dus ik denk echt dat het aan de hub ligt...

Ik heb de meegeleverde software geinstalleerd van mijn HUB en op de hub zit op dit moment alleen een scanner (geen muis dus)

kunnen jullie hier wat meer mee?

Thnxs
Dave

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:54
Wat als je die software eens verwijderd? Die is namelijk overbodig. Heb je verder die tips hierboven al uitgevoerd? Om legacy-support in de BIOS uit te schakelen?

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 20:14

weebl

YARR!

Ik heb dit een tijd geleden met mijn oude pc ook gehad. Wat bij mij toen hielp was toetsenbord en muis met ps/2 aansluiten. Aangezien jij een laptop hebt ben ik bang dat dit niet gaat lukken. Er is denk ik iets mis in de kernel van WinXP, die ervoor zorgt dat de afsluitprocedure blijft hangen als er een hub met daarin een HID op aangesloten is.

Verwijderd

Topicstarter
Legacy in BIOS is niet te vinden...weet niet of dat aan m'n moederboard ligt??
Ook energie instellingen kan ik niets mee....
Ook Medion weet er geen raad mee,..heb nieuwste drivers,..via XP...vind het wel klote want ik wil toch wel gewoon alles kunnen gebruiken.. software heb ik verwijderd....(heb sowieso m'n hele laptop schoongeveegd...) en wat nu het 'rare' is...als ik 'selectief-opstart' dus zonder alle shit...doet hij het wel.. alleen is het een ENORM werk om nu precies uit te zoeken waar het aan ligt...het lijkt ook wel steeds wat anders te zijn...

Nog meer suggesties?

Thnxs!
Pagina: 1