Toon posts:

[NIS 2005] Kan niet installeren na uninstall van 2004?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben hier al de hele avond bezig met het installeren van Norton Internet Security 2005. Het betreft een Packard Bell laptop waarop al norton 2004 stond, maar die was verlopen. Vervolgens legaal de nieuwe versie gedownoad voor VEERTIG euro maar honderdvijftig pogingen later is ie nog niet geinstalleerd.

Wat is er aan de hand? Ik moet norton 2004 handmatig uninstallen ofzo via het software menu maar daar staat hij NIET in. Dus ik heb alles handmatig verwijderd (in program files/symantec en in het register). Vervolgens start ik het instalatieprogramma van 2005. Resultaat, hij laadt de installatiegegevens maar zodra ik de map heb geselecteerd doet ie niks anders dan uren bezig zijn met 'bezig met initialiseren'. Ik zocht hier op got naar een oplossing en vond dit topic ([rml][ NA 2004]blijft hangen op 'Bezig met initialiseren'[/rml]). Vervolgens delete ik dus volgens advies daar de map program files/common/symantec shared, en nu doet het installatieprogramma helemaal NIETS meer. Hij laadt de installatiebestanden en vervolgens sluit de setup helemaal af (terwijl ie normaal dan een nieuw dialoogje opent met de gebruikersovereenkomst etc.)

Wie o wie kan mij helpen? Koop ik hier eindelijk eens iets legaal en dan ben je nota bene de hele avond bezig om een programma'tje up te daten..... :r

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Probeer Norton 2004 eerst eens met SymNRT volledig te verwijderen, en probeer het daarna nog eens. :)

offtopic:
Ik pas even je topictitel aan, de :S werkt hier op GoT niet. ;)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Hm... volgens mij lost dat programma niks op, er staat niks meer van norton op de pc nu, ook niet in het register. Ik heb m.b.v. deze http://service1.symantec....&prod=&ver=&osv=&osv_lvl= pagina met het programma'tje Windows Installer Clean Up Utility al alles van norton verwijderd.

Probleem is, dat ik de computer nu niet ter beschikking heb (het is de pc van een vriend, ik zit nu weer tthuis), en ik heb zomaar het idee dat het daar niet aan ligt; ik heb alles dus al handmatig zelf verwijderd in veilige modus, register volledig opgeschoond en alles wat 'norton' in zich had verwijderd. Zijn er nog meer mogelijke oplossingen? Het programma gaf eerst namelijk de error dat er een oude versie of onvolledige versie was geïnstalleerd, dat doet hij nu niet meer, dus ik neem aan dat daar het probleem niet (meer) zit maar dat het iets is met het installatieprogramma zelf die dingen niet meer kan vinden. Nogmaals, hij stopt dus gewoon volledig nadat ie de installatiebestanden gedownload heeft. Wat zou nog meer een oplossing kunnen zijn naast dat programma'tje?

Zou het misschien te maken kunnen hebben met dat het programma meegeleverd was met windowsxp op de (HP) laptop? Ik kon hem dus al niet eens vinden in add/remove programs, alleen in het software verwijder programma'tje van HP zelf, maar daarin kon ik hem weer niet verwijderen... }:O

Ik wordt zo moe van al die voorgeïnstalleerde geïntegreerde zooi.... :r

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 23:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook een pagina gevonden van symantec maar precies de link die ik hebben moet bestaat natuurlijk weer niet :(

On the Welcome screen, read the information. Click Next.
If you do not see the Welcome screen appear, read the document Norton Internet Security 2005 installation stops responding after extracting downloaded files. En die link werkt dus niet (staat op deze http://symantec.atgnow.co...d+files.&resultType=5000#
pagina.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

De site werkt hier wel, even de 2 belangrijkste quotes eruit halen :)[q]you must uninstall all conflicting products, including all other antivirus and firewall programs.[/]
[q]If you use Windows XP, then go on to the next section, "To disable the Windows XP firewall."[/]Probeer dus ook even je XP Firewall uit te zetten. :)

Daar had ik dus niet goed gelezen, my bad. Echter kon ik wel nog dit vinden. Alhoewel het tot 2003 gaat, zou je evengoed er nog wat tips uit kunnen halen. :)

offtopic:
Zou je je misschien je bericht wat vaker willen aanpassen als je wat nieuws toe te voegen hebt? Meerdere posts achter elkaar staat zo kickerig. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door pasta op 12-10-2005 23:53 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze excuses maar na een hele avond lang bezig zijn met een simpel updateje uitvoeren van norton 2004 naar 2005 ben ik het even helemaal zat :(. Ik heb symantec al een mailtje gestuurd over die gebroken link. Iig bedank voor het meedenken tot zover, en ik zal me met mijn posts verder inhouden ;)

edit: hehe die link bestond niet meer op de site van symantec maar ik heb even google gebruikt om hem op te zoeken, en jawel... hij opent de pagina wél in Google Cache ;). Die probleemoplosser iig ook maar even proberen morgen. Zijn er nog mensen met andere slimme tips?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 00:09 ]

Pagina: 1