Toon posts:

W2K....serious crash :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu sinds een maand of 2 W2k, samen met Win ME. W2k staat op de D: partitie van mn HD.

Vandaag zet ik mn puter aan, spontane reboot zodra het schermpje van "loading personnal settings" zou moeten verschijnen. Daarna de melding dat mn D partitie gechecked moet worden voor consistencie. Toen werd van 2 dll bestanden de indexnogwat gerepareerd. Daarna, weer alleen maar een blauw scherm, amper een seconde lang, gevolgds door een reboot. In dat blauwe scherm stond iets van "stack dump" geloof ik. Dump stond er iig, maar ik kon niet snel genoeg lezen.

Ik heb mn puter op dit moment niet overgeclocked, en gisteravond om 0.00 uur deed ie het nog prima. Het enige wat er gister verandert is, is dat ik 'm nu in een niet geaard stopcontact heb zitten. Het lijkt me alleen niet dat dat het probleem is, aangezien alle hardware gewoon herkend wordt. Ik heb nog geen tijd gehad om verder dingen te checken, maar maybe is er hier iemand die nu zoiets heeft van "been there, done that" en mij snel uit de spreekwoordelijke brand kan halen.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Probeer het te starten in save mode.

PS: ik heb mijn machines nooit op randaarde. geeft alleen maar problemen. de randaarde in nederland is nooit echt aarde. staat bijna altijd spanning op.

Bolke

http://www.hroling.nl

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Anders opnieuw installeren en dan kiezen voor installatie herstellen. Wellicht een oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb tijdens het booten met F8 geprobeerd, opstarten in safe mode geeft hetzelfde probleem, opstarten met 'last known good config' idem. Vanmiddag ben ik weer thuis en kan ik verder klooien.

Heeft iemand trouwens een idee of mijn NTFS indeling fucked up kan zijn? In dat geval ben ik namelijk heel hard gebokt. :(

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, en wat extra informatie: het ligt niet aan de voeding, geheugen, videokaart of processor :)
Verder: het probleem doet zich altijd voor, ook in safe mode en zelfs in de recovery console die je kunt starten vanuit de w2k setup. Zou het misschien aan het moederbord liggen?

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

Groeten,

L.

Verwijderd

Wat noem je op dit moment? Nu, of al een hele tijd. de BSOD's die ik heb gehad, die in alle modi terugkwamen, kwamen door het OC-en, en heb ik alleen kunnen 'fixen' dmv. format.

Kijk anders eens met de recovery console of je wat kan fixen.

Verwijderd

Hoog tijd voor een "chkdsk d: /f /r" gevolgd door een reboot als ik het zo hoor.

• ^Stalkie^
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51
Hmmzz.. Ik heb zoiets dergelijks gehad en toen was echt de spanningsregulator op mijn systeem naar de spreekwoordelijke K*T... Kan je in je bios kijken wat de spanningen zijn op alle systeembussen? Als dat zo is trekt geen enkel OS het meer.. :)
Pagina: 1