Toon posts:

[Apple Garantie] Oude iPod terug, geen kennisgeving

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Een jaartje geleden heb ik een iPod-mini gekocht. (voor het gemak zeg ik gewoon iPod)
Heeft het lang gedaan zonder problemen, maar nog net binnen m'n garantie-periode begon hij kuren te vertonen. Ik heb hem laten ophalen door Apple en heb gewoon een refurbished exemplaar teruggekregen met de extra garantie die hier bij hoort.

Na een tijdje bleek dat ook deze iPod problemen vertoonde ( andere dan mijn eerste ) dus ik heb na 1.5 maand opnieuw opgestuurd naar Apple. Ook ditmaal kreeg ik een iPod thuisgestuurd. Deze bleek dezelfde gebreken te hebben als degene die ik had opgestuurd. Vreemd dacht ik, maar men heeft nergens mij gezegd dat het dezelfde was, dus nam ik aan dat ik weer een ander refurbished exemplaar had ontvangen. Na een maand werd het euvel toch wel erg irritant en nu wil ik de iPod weer opsturen naar Apple. Na het probleem te hebben aangegeven klik ik op 'verder' en voila, er staat dat mijn garantie is verlopen. Het blijkt dus dat Apple de eerste refurbished iPod de 2de keer gewoon heeft geformateerd en retour afzender heeft gedaan zonder in een brief erbij te vermelden dat ik NIET nog eens extra garantie krijg. ( Volgens mij, ik weet het niet zeker, stond er zelfs ergens in de voorwaarden dat ik het WEL zou krijgen ).

Hoe sterk is mijn 'case' tegen Apple? Ik ben sowieso van plan ze morgen te bellen en als ze niets willen doen de consumentenbond het te laten weten. Toch ben ik wel benieuwd hoe andere mensen denken dat dit het best is op te lossen en hoeveel kans ik maak om m'n iPod toch kostenloos te laten vervangen door Apple.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang het niet jouw schuld is dat je ipod defect is en onder het 1ste jaar garantietijd valt dan moeten ze toch een nieuw exemplaar geven of repareren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:02
1,5 maand + 1 maand lijkt mij minder dan de 90 dagen garantie die AppleCare normaal op reparaties geeft... Je zou dus recht moeten hebben op garantie op je reparatie van de eerste keer :)

Misschien dat dat in Europa anders is dan hier in Noord-Amerika, maar ik heb net een maand geleden nog een afstandsbediening omfgeruild (ver buiten de garantie overigens, maar omdat ik er wel een nieuwe 60GB iPod bij had werd ie als garantie omgeruild :P) bij een Apple Store en op het bonnetje staat de datum (24 september) en "Warranty effective through Dec. 23, 2005"

Wat zei AppleCare er eigenlijk over? Ik neem aan dat je die al wel gecontacteerd hebt :)

[ Voor 9% gewijzigd door straat op 12-10-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Straat schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:59:
1,5 maand + 1 maand lijkt mij minder dan de 90 dagen garantie die AppleCare normaal op reparaties geeft... Je zou dus recht moeten hebben op garantie op je reparatie van de eerste keer :)

Misschien dat dat in Europa anders is dan hier in Noord-Amerika, maar ik heb net een maand geleden nog een afstandsbediening omfgeruild (ver buiten de garantie overigens, maar omdat ik er wel een nieuwe 60GB iPod bij had werd ie als garantie omgeruild :P) bij een Apple Store en op het bonnetje staat de datum (24 september) en "Warranty effective through Dec. 23, 2005"

Wat zei AppleCare er eigenlijk over? Ik neem aan dat je die al wel gecontacteerd hebt :)
Die 90 dagen zijn in ieder geval om volgens de apple support-site, ik heb de tijd niet echt bij gehouden, 2,5 maand is een zeer ruwe schatting..
Ik heb AppleCare nog niet gecontacteerd omdat ik er vanavond pas ben achter gekomen. Morgen bel ik ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!

Als eerst wil ik graag kwijt... Ga naar de consumentenbond, er zijnnamelijk europese normen voor electronische apparaten vast gesteld die de consument meer rechten geeft dan de standaard 1 jr fabrieks garantie.
Zo heb je op een ADSL modem 1 jaar garantie via de levancier en een 2e via de fabriekant.

Hoe dit zit met een mp3 speler.. weet ik niet. Wat ik wel weet is dat apple eens een hele grote beurd nodig hebben van consumenten organisaties, zoals je vast weet staan ze namelijk erg bekend en berucht om het feit dat ze je hard van achter pakken buiten de garantie. zowie zo heeft apple nix nuttigs gedaan de 2e keer...
Als ik jou was zou ik dus apple bellen.. die zullen wel niet veel kwijt willen en zegge dat de garantie voorbij is en dat reparatie geld gaat kosten. Daarna schrijf je een brief/bel je naar de ConsumentenBond en ik hoop dat ie blij zijn met deze zaak... Al lijkt strijden tegen apples juristen soms nutteloos.

In de ConsumentenGids van juli staat informatie over extra garantie bij kopen, en waarschijnlijk ook waarom niet (ik kan de PDF niet downloaden en ga nu niet tussen de stapels CBG's zoeken naar dit nummer). Ik heb ook op volkskrant.nl gezocht daaar vond ik dit: http://zoek.volkskrant.nl...%2A&SO=%2A&DAT=%2A&ADOC=0
Als ik jou was zou ik er niet voor dokke, maar de 2 regels die je kan lezen zeggen genoeg.
Als laatste wil ik zeggen dat ik ergens tussen juni en eind augustus in de trein bij iemand een kranten kop heb gelezen over de consumentenbond en dat extra garantie nonsense is omdat er genoeg rechten zijn voor de consument, ik dacht dat het de NRC was... maar ik kwam terug van een festival (was dus erg moe) dus weet het niet zeker..

Veel succes met deze case... en doe maar de groeten aan Apple... >:) })