[mp3stick] onbenaderbaar

Pagina: 1
Acties:

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:55

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Topicstarter
Ik heb hier een oude mp3 stick van mijn vriendin liggen, een a-max / napa pa22 om precies te zijn van maarliefst 128 mb. Het probleem met dit geval is dat hij wel herkend wordt door win xp maar dat hij niet te benaderen is. Als je de verwisselbare schijf wil benaderen via 'deze computer' geeft hij de melding dat de schijf geformatteerd moet worden. Als je dit vervolgens wilt doen geeft hij aan dat het formatteren niet voltooid kan worden. Zowel in fat als fat32 (de enige 2 mogelijkheden).
chkdsk in dos geeft aan dat het niet overweg kan met het raw bestandssysteem. Ik heb bij schijfbeheer gekeken of hier nog bijzondere opties aanwezig waren, maar anderen dan bij het normale formatteren kon ik niet vinden.
De site van de fabrikant is vrijwel onmogelijk te bereiken, en de firmware of software voor het apparaatje is, door mij, niet te vinden.
Ik vind het geen probleem om data te verliezen, het gaat me er meer om om het apparaatje weer aan de praat te krijgen om het te gebruiken als storage. (Ik weet dat het geen drol meer kost, maar als student moet je alle eindjes aan elkaar knopen, toch?)

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar kan dit niet met partition magic of een dergelijk programma?

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 16:18

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Kun je bij systeembeheer ->computerbeheer ->schijfbeheer niet de partitie weggooien en daarna een nieuwe partitie aanmaken ?

Je gegevens ben je dan uiteraard kwijt, maar je hebt wel weer een bruikbare USB stick. Mocht dit niet tot de mogelijkheden behoren dan ben ik bang dat je (of je vriendin's) USB stick echt overleden is.

Je zou het eventueel (ik heb het nooit getest) ook nog met een knoppix CD kunnen proberen.