netwerkkaart uitschakelen - inschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:23
Hallo,

na al velen topics doorgelezen te hebben kom ik niet verder.

Mijn probleem; sinds kort heb ik een pda. Wireless.

Voorheen had ik altijd wireless uitgeschakeld staan op mijn modem/router (wag54g).
Nu staat deze dus ook aan. Sindsdien moet ik de netwerkkaart in mijn pc uit- en inschakelen om een verbinding met internet te kunnen maken. In de instellingen lijkt niets te wijzigen wanneer ik dit doe.

Mijn pc krijgt automatisch 192.168.1.101 en mijn pda .102. Allebei door DHCP toegekend.

Ik heb de netwerkkaart opnieuw geinstalleerd, maar dat mag niet baten.

Weet iemand waar ik dit moet zoeken en hoe ik dit kan oplossen?
Geef maar aan welke info ik nog meer moet geven.

Marcel

Verwijderd

Wanneer moet je dan je verbinding dis- en enablen? Direct nadat je hem aanzet? Als je je PDA wireless gebruikt? Wees eens wat duidelijekr.

• Snoes
Direct wanneer ik mijn pc heb aangezet. Als ik het niet doe geeft windows aan dat er aan mijn verbinding niets mankeert, echter bij het pictogram in de taakbalk komt regelmatig te staan dat er nu een 100 mbps verbinding is. Die dus niet werkt.

Met mijn wireless verbinding heb ik tot nu toe nog geen enkel probleem. Ik kan op internet en op de shares van de pc komen.

• Snoes
Niemand die mij een richting op kan helpen?

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 00:12

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Snoes schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 19:38:
Direct wanneer ik mijn pc heb aangezet. Als ik het niet doe geeft windows aan dat er aan mijn verbinding niets mankeert, echter bij het pictogram in de taakbalk komt regelmatig te staan dat er nu een 100 mbps verbinding is. Die dus niet werkt.

Met mijn wireless verbinding heb ik tot nu toe nog geen enkel probleem. Ik kan op internet en op de shares van de pc komen.
Als je continu van de pda op de shares van de pc kunt komen, dan heeft de pc toch gewoon netwerkverbinding :?

Staat er misschien iets van een proxy ingesteld? Loopt je router soms vol met verbindingen van p2p programma's? Pobeer het eens hard in te stellen, dus niet dhcp gebruiken voor de pc maar gewoon 192.168.1.50 instellen met subnetmask 255.255.255.0 en st.gateway 192.168.1.1

Check eens welke connecties er allemaal zijn als je pc aanstaat. Welke firewall gebruik je, is die up-to-date?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

...een 100 mbps verbinding is. Die dus niet werkt...
Hoezo "niet werkt"? Wat doet het wel; wat doet het niet; krijg je een foutmelding?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Snoes
Jullie hebben gelijk; op internet is geen probleem, dit gaat via de router, op de share van de pc kan ik pas komen nadat ik de netwerkkaart van mijn pc uit- en ingeschakeld heb.
Pagina: 1