Toon posts:

What to do? Lappiedo

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil binnenkort een laptop aanschaffen voor school en vereisten zijn dat ik er goed op moet kunnen multi tasken en hoef er geen spellen op te spelen maar wil wel goed dvd kunnen kijken en andere media kunnen afspelen.
Ik zat te denken aan de Acer Aspire 3613 WLMI of de Fujitsu Siemens AMILO A-1650.
Nou zit er in de Acer Aspire 3613 WLMI een 1,5 Ghz Celeron Mobile.
Met wat voor een desktop cpu kan ik de 1,5 Ghz Celeron Mobile gebruiken?
In de Fujitsu Siemens AMILO A-1650 zit een AMD Sempron Mobile 3300+ maar 512 mb geheugen t.o.v. de 1024 mb geheugen van de Acer.
Om even to the point te komen.
Waar moet ik voor gaan?
Mijn dank is groot! _/-\o_

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Sempron is sneller, maar verbruikt meer. Voor de rest, http://gathering.tweakers.net/forum/find
Gezien je postgeschiedenis mag je wel iets meer moeite doen. Het is hier geen helpdesk hoewel het er soms wel op lijkt.

[ Voor 40% gewijzigd door Worldwide op 12-10-2005 22:43 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

[quote}Met wat voor een desktop cpu kan ik de 1,5 Ghz Celeron Mobile gebruiken?[/quote]
wat bedoel je daarmee? of heb je een (enorme) typo gemaakt en bedoel je "vergelijken" ?
daarnaast is het eigenlijk niet de bedoeling dat je op GoT dit soort vragen neerplempt... maargoed.

denk dat je die celly mobile met een desktop model 1.9Ghz kan vergelijken (er vanuit gaande dat dit ook een banias oid is, net als de P4-Mobile)

ik denk dat het ook wel even de moeite waard is om te kijken naar een AMD Turion. Das een 64bits chip voor notebooks.
schijnt ook heel erg energiezuinig te zijn, net als het Centrino platform.

edit: en zoals hierboven gezegd: die Sempron is echt stukken sneller.
het enige waar je op moet letten is dat je een zo snel mogelijke, toch nog zuinige CPU hebt, en veel RAM.
videokaart is onbelangrijk als je alleen maar schoolwerk doet en af en toe een DVDtje.

edit2: dus een Turion of P4-M (met Centrino) lijkt me dus het beste... een Celly zou ik persoonlijk niet voor gaan, hoewel die waarschijnlijk het zuinigste is (iig, wanneer gecombineerd met Centrino).
en RAM kan je achteraf wel uitbreiden. 512 lijkt me opzich zat, meer is leuk als je met enorme photoshop plaatjes bezig gaat, aan de videobewerking gaat of gaat gamen.

[ Voor 38% gewijzigd door McKaamos op 12-10-2005 22:46 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Als er een Celeron in zit mogen ze het geen Centrino meer noemen. (Afspraak met intel voor het gebruiken van de naam Centrino moet er een aantal voorwaarden worden voldaan zoals processor, chipset en wifi chip.)

De Centrino zal icm. speedstep denk ik het energie zuinigst zijn maar zonder zal het denk ik niet ver van elkaar liggen. De Turion is dan denk ik weer op veel punten het snelst. Bij multitasken is een sloot geheugen belangrijker dan een erg snelle processor. Dus kijk eens naar de programma's die je gebruikt en op welk platform die het beste lopen. (Als je werkt met renderers etc. bij office toepassingen zal het elkaar weinig ontlopen of is het niet merkbaar in veel gevallen.)

offtopic:
@ FireWurx de P4-M en de P-M zijn twee verschillende chips. De P4-M is namelijk de van de desktop P4 afgeleide mobiele chip en de P-M (banias, dothan) die jij bedoeld zit oa verwerkt in het Centrino platform.

No signature found

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Voor laptops, zie Complete Systemen & Laptops

En lees daar dan ook de bovenste sticky (wat moet ik nemen) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.