Ik heb inmiddels al een fijne 10 seconde met mijn shuttle doorgebracht, helaas vond de bios mijn XP-M 2800+ niet erg lief en gaf een keurige error; "Iets van Unknown CPU" waarna hij zichzelf instelde op een unknown athlon 1000MHz. Mooi, dat begon al lekker. Vervolgens gepoogd de bios in te komen met del. De vijfde keer dat ik de bekende deltoets indrukte reageerde het beestje en kwam ik in de vertrouwde bios. Enkele andere invoer die daarna volgde, bleek zinloos want mijn Sk43G reageerde niet meer.
Na een reset gingen alleen de fans nog draaien en wilden mijn schermen (twee monitoren geprobeerd op me FX5200 en onboard aansluiting) niet meer aanspringen. Enige dat ik op het moment met mijn XPC kan doen is luisteren naar een zacht aardig gezoem.
Enige jumper op het hele mobo is de Bios Reset welke helaas niet veel uithaalde. (volgens boekje ATX eruit --> jumper op 2-3 --> jumper op 1-2 --> ATX er weer in.) Geen reactie op de monitor...
Hetzelfde herhaald zonder harde schijven en alleen CPU, mobo, ram. Resultaat: idem dito.
Langzaam begin ik terug te verlangen naar de socket7 bordjes met voltages en kloksnelheden via jumpers want zie geen mogelijkheid om in die bios te komen!
Helaas heb ik geen socket A moederbord om de CPU te testen dus bij deze:
Wat moet ik doen?
Specs:
Shuttle SK43G ( VIA KM400 met onboard video ) (fris uit winkel)
AMD Athlon XP-M 2800+ (1,65W Desktop replacement) (fris uit winkel)
2*256MB Corsair Value Select PC3200 (komen uit mijn A64 die nu 2*512 heeft)
Zaten er eerste keer bij maar test nu zonder:
WD 120GB (komt uit mijn Pentium4 1500)
DVD spelertje (komt uit mijn Pentium4 1500)
GeForce FX5200 lowprofile (fris uit winkel)
Edit: Ja ik heb de biosreset jumper teruggezet op normal
Edit2: Omdat de XP-M zo'n lage fsb (133) heeft, heeft ie een MP van 16x. Dit zal wel het probleem zijn en mss biedt een biosupdate uitkomst? Dat wordt een Athlon lenen van iemand wss. Mensen enig idee of dat de powernow probleem kan zijn?
Edit3: Zal een pinmod uitkomst bieden?
http://www.ocinside.de/go...op/pinmod/amd_pinmod.html
Is nogal veel werk en weet niet in hoeverre de pinnetjes van de XP-M met die van een normale XP overeenkomen? Powernow functie zal wel gek gaan doen als er een vast voltage/klok ingesteld staat?
EDIT3: MOCHTEN MENSEN HETZELFDE PROBLEEM HEBBEN, WERKT GEWOON NIET OOK NIET MET BIOSUPDATE - FACE IT - KOOP EEN SEMPRON 3000+
Na een reset gingen alleen de fans nog draaien en wilden mijn schermen (twee monitoren geprobeerd op me FX5200 en onboard aansluiting) niet meer aanspringen. Enige dat ik op het moment met mijn XPC kan doen is luisteren naar een zacht aardig gezoem.
Enige jumper op het hele mobo is de Bios Reset welke helaas niet veel uithaalde. (volgens boekje ATX eruit --> jumper op 2-3 --> jumper op 1-2 --> ATX er weer in.) Geen reactie op de monitor...
Hetzelfde herhaald zonder harde schijven en alleen CPU, mobo, ram. Resultaat: idem dito.
Langzaam begin ik terug te verlangen naar de socket7 bordjes met voltages en kloksnelheden via jumpers want zie geen mogelijkheid om in die bios te komen!
Helaas heb ik geen socket A moederbord om de CPU te testen dus bij deze:
Wat moet ik doen?
Specs:
Shuttle SK43G ( VIA KM400 met onboard video ) (fris uit winkel)
AMD Athlon XP-M 2800+ (1,65W Desktop replacement) (fris uit winkel)
2*256MB Corsair Value Select PC3200 (komen uit mijn A64 die nu 2*512 heeft)
Zaten er eerste keer bij maar test nu zonder:
WD 120GB (komt uit mijn Pentium4 1500)
DVD spelertje (komt uit mijn Pentium4 1500)
GeForce FX5200 lowprofile (fris uit winkel)
Edit: Ja ik heb de biosreset jumper teruggezet op normal
Edit2: Omdat de XP-M zo'n lage fsb (133) heeft, heeft ie een MP van 16x. Dit zal wel het probleem zijn en mss biedt een biosupdate uitkomst? Dat wordt een Athlon lenen van iemand wss. Mensen enig idee of dat de powernow probleem kan zijn?
Edit3: Zal een pinmod uitkomst bieden?
http://www.ocinside.de/go...op/pinmod/amd_pinmod.html
Is nogal veel werk en weet niet in hoeverre de pinnetjes van de XP-M met die van een normale XP overeenkomen? Powernow functie zal wel gek gaan doen als er een vast voltage/klok ingesteld staat?
EDIT3: MOCHTEN MENSEN HETZELFDE PROBLEEM HEBBEN, WERKT GEWOON NIET OOK NIET MET BIOSUPDATE - FACE IT - KOOP EEN SEMPRON 3000+
[ Voor 24% gewijzigd door TeXiCiTy op 16-10-2005 22:33 ]
“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery