[KPN TV]Geen levering 2e tuner

Pagina: 1
Acties:

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik heb een vraagje over de levering van apparatuur bij TV van KPN.

Ik heb 2 weken geleden mijn KPN digitale TV pakket ontvangen nadat ik die een aantal dagen daarvoor had aangevraagd.

Dit heb ik telefonisch gedaan en ik heb daarbij ook aangegeven dat ik de 2e single tuner (die als actie nu gratis meegeleverd wordt) ook wilde hebben.

Nu zat de 2e tuner er bij het geleverde pakket niet bij.

Nu stond ik hier niet direct bij stil aangezien er ook een contract bijzat dat ik in moest vullen en met een kopie van een identiteitsbewijs terug moest sturen. Ik ging er van uit dat de 2e tuner waarschijnlijk na goedkeuring van het contract nagestuurd zou worden.

Nu wilde ik net dat contract invullen en opsturen en daar moet je ook de smartcard nummers invullen. Omdat ik de 2e tuner nog niet heb ging ik daarover bellen.

Nu werd mij verteld dat ik de 2e tuner niet meer kan krijgen omdat ik niet binnen 8 dagen daarover gebeld heb na de levering. Echter dit is nergens in een brief of op de site terug te vinden.

In hoeverre sta ik in mijn recht in dit geval? Op die site staat duidelijk " Per nieuw abonnement een Single Tuner, of eenmalig € 39,95 korting op een Twin Tuner"

Ik vind dit een erg vreemde gang van zaken en wellicht zijn er mede tweakers die mij wat verder kunnen helpen :)

Mijn rig

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 16:58

slaay

Natuurbeleven.com

Je hebt als consument veel rechten maar ook plichten!

Zoals het controleren van leveringen aan jou. Je had dus terecht moeten melden dat je maar 1 tuner ontvangen hebt, warop zij dan actie hadden moeten ondernemen.

Helaas staan ze in het recht om te zeggen dat jij niet binnen een redelijke termijn aangegeven hebt dat de levering niet in orde is.

PS weet je wel wat een Twin Tuner is?
Met de twin tuner kan op twee verschillende zenders (tv, radio, dvd-, of videokanaal) tegelijkertijd worden afgestemd; een om naar te kijken of te luisteren en de andere om ondertussen op te nemen bijvoorbeeld. De ontvangers bieden de mogelijkheid tot pincodevergrendeling, zodat bepaalde zenders (zoals het als extra binnen te halen erotiekkanaal) voor kinderen kunnen worden afgeschermd. Een startpakket kost 39,95 met de single tuner en 69,95 voor de twin tuner. Voor meerdere tv's wordt aangeraden meerdere startpaketten aan te schaffen; een extra abonnement is niet nodig, maar per abonnement mogen maximaal drie startpaketten in gebruik zijn.
Bron: http://www.tweakers.net/nieuws/34543

[ Voor 66% gewijzigd door slaay op 12-10-2005 23:32 . Reden: Informatie Twin tuner toegevoegd ]

Dich bis echt unne foëzen haas

• marko77
dan blijft de vraag wát is binnen een redelijke termijn?

Aangezien het nergens op de site staat aangegeven, en er ook geen brief bijzat met dat je alles dient te controleren oid vind ik toch erg vreemd. Stel nu dat ik op de dag van levering niet thuis was geweest en het pas na 8 dagen op het postkantoor opgehaald zou hebben. Dan ben je dus mooi de pineut.

en wat bedoel je met de twin tuner opmerking? ik weet wel wat het is btw.

Mijn rig

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 16:58

slaay

Natuurbeleven.com

Wat heb je precies besteld? Want mogelijk heeft men begrepen dat je de TwinTuner wilde hebben ipv van de SingleTuner.

Een redelijke termijn is niet in dagen uit te drukken. Maar het staat wel vast zodra jij het pakket opent het dient te controleren op mogelijke gebreken.
Als jij het pakket pas na 10 dagen op zou halen, dan geldt de termijn van 8 dagen waarschijnlijk ook nadat je het pakket opgehaald hebt. Ze kunnen namelijk nagaan wanneer een pakket opgehaald is.

Die termijn van 8 dagen wordt gebruikt bij het kopen op afstand. In die 8 dagen heb je het recht om kosteloos en zonder verdere opgaaf van reden het product te retourneren. Aangezien jij dit niet gedaan hebt, gaat men er vanuit dat je akkoord bent gegaan met hetgeen wat geleverd is.

De kansen om hetgeen wat je wilde toch te krijgen zal moeilijk worden. Het zal dus waarschijnlijk betalen worden!

Dich bis echt unne foëzen haas

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 08:51
sja, bij bestellen via internet geven ze ook aan dat je de extra single tuner gewoon mee moet bestellen dus 2 ipv 1. hij word gewoon niet in rekening gebracht.

• marko77
Ik heb telefonisch 2 single tuners besteld, of deze wél of niet tegelijk bezorgd zouden worden is mij niet verteld. Blijkbaar verwacht men een soort zeurmentaliteit dat je meteen in de telefoon hangt als iets niet klopt. Op zich gaat het mij niet eens zozeer om die tuner (die kost 40 euro dus dat is niet zo'n punt)

Ik vind het gewoon een slechte zaak dat je als goedgelovige consument door een groot bedrijf zo gepiepeld wordt.

Mijn rig

Pagina: 1