Weet iemand of het mogelijk is om mijn autoradio (pioneer avic-x1r) aan te sluiten op de computervoeding. Lijkt me namelijk wel leuk om deze in mijn kast in te bouwen ! Op de iso stekker van mijn autoradio kan ik de + en - vinden. Kan ik deze doorlussen naar een molex connector. Het is beide 12v, weet alleen niet hoeveel ampere.
autoradio heeft meestal wel een ampere of 10 nodig (piekstroom), dat trekken niet veel psu icm een pc, maar het is mogelijk, mits psu groot genoeg
[ Voor 5% gewijzigd door elgringo op 12-10-2005 22:01 ]
if broken it is, fix it you should
Verwijderd
Is mogelijk, zolang je geen 500 watt RMS versterkers & woofers aan dat ding hangt 
Vergeet wel niet da een pc voeding nogal is ruis kan vertonen, kan hoorbaar zijn in uw systeem.Powercap kan oplossing bieden.
Vergeet wel niet da een pc voeding nogal is ruis kan vertonen, kan hoorbaar zijn in uw systeem.Powercap kan oplossing bieden.
pc voeding heeft geen ruis, het is een gestabiliseerde voeding.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:01:
Is mogelijk, zolang je geen 500 watt RMS versterkers & woofers aan dat ding hangt
if broken it is, fix it you should
Ik heb een voeding van 550w van OCZ. Deze leverd volgens mij voldoende ampere om de radio van stroom te voorzien. Ik ga er verder geen versterkers op aan sluiten. Is vooral om dvd te kijken.
Helaas staat er in het boekje niks over de iso connector. Zie wel een rode en zwarte draad zitten naast elkaar.
Helaas staat er in het boekje niks over de iso connector. Zie wel een rode en zwarte draad zitten naast elkaar.
[ Voor 24% gewijzigd door pizzaboertje op 12-10-2005 22:05 ]
let er op dat je nu een leuke warmtebron je kast inhaalt!!
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
Het is toch maar tijdelijk, zodra ik men auto weer terug heb gaat men installatie er weer terug in. De rest van men systeem is voorzien van waterkoeling en men kast staat altijd openB-lennium schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:06:
let er op dat je nu een leuke warmtebron je kast inhaalt!!
dan doe je iets verkeerd.
bij mij werkt het "like a charm"
heb een pioneer fmradio/casetteplayer op een 200watt AT PSU, en daar komt gewoon muziek uit.
denk dat je de auxiliary powerinput van de radio te pakken hebt.
er zijn dus 2 plussen op de radio.
1 aux, en 1 normaal.
de "normaal" input levert ook power aan de versterker van de radio
bij mij werkt het "like a charm"
heb een pioneer fmradio/casetteplayer op een 200watt AT PSU, en daar komt gewoon muziek uit.
denk dat je de auxiliary powerinput van de radio te pakken hebt.
er zijn dus 2 plussen op de radio.
1 aux, en 1 normaal.
de "normaal" input levert ook power aan de versterker van de radio
[ Voor 25% gewijzigd door McKaamos op 12-10-2005 22:30 ]
Zoals FireWurX hierboven al zegt, het zou in feite gewoon moeten werken, meeste autoradio's hebben ook nog op de gele kabel (lekentaal
) spanning nodig, Rood wordt geschakeld via contactslot en Geel is constante spanning om er voor te zorgen dat je instellingen bewaard blijven.
Dus ik zou het nog eens proberen als ik jouw was
Dus ik zou het nog eens proberen als ik jouw was
je hebt natuurlijk de gele en zwarte kabels van je voeding gepakt en niet de rode en zwarte?
over de eerste set heb je namelijk 12v, over de laatste 5v
wou ik net ook gaan zeggen...DataGhost schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:34:
je hebt natuurlijk de gele en zwarte kabels van je voeding gepakt en niet de rode en zwarte?over de eerste set heb je namelijk 12v, over de laatste 5v
je moet de gele en naastliggende zwarte draad hebben van je voeding, niet de rode en de daarbij behorende zwarte
Verwijderd
ik heb het voor elkaar gekregen met een at voeding met 12 v en 8 a de radio kan ik niet hard zetten maar het werkt en vrij goed
ik heb bij mij thuis ook een autoradio op een PC voeding aangesloten en wel een 250Watt compaq bestickerde voeding
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Je geeft 't wel erug snel op !!pizzaboertje schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:25:
Zojuist getest en het werkt niet. Er gaat geen licht branden op de headunit. Heb gewoon de plus en min van de iso connector doorgelust naar de + en - van de molex. Helaas!!
Topic kan weer dicht!
Gewoon de 2 plus draden van de radio aansluiten en een min. En natuurlijk wel geel/zwart gebruiken
zo simpel een radio
+
-
Memory (+)
Tis klote met je geheugen want als je de voeding uitzet ben je de zenders kwijt..
En die 2 draden bijelkaar knopen is wel erg goedkoop vind je niet? ;p
+
-
Memory (+)
Tis klote met je geheugen want als je de voeding uitzet ben je de zenders kwijt..
En die 2 draden bijelkaar knopen is wel erg goedkoop vind je niet? ;p
[ Voor 23% gewijzigd door Smoothcrimineel op 12-10-2005 23:48 ]
Verwijderd
ik heb hier notabene een rockford 1200w incm met een phynix gold 30sm dubbelspoels 1000w(en dat is wel de rms waarde van deze sub) een hele tijd op een 480w voeding gehad (noname voeding)
Lijkt me stug dat dan idd een radio niet zou willen.
Btw ff offtopic
Ik heb inmmiddels een aparte omvormer aangeschaft want die boem is toch wel lekker icm met de logitech zx serie.
Lijkt me stug dat dan idd een radio niet zou willen.
Btw ff offtopic
Ik heb inmmiddels een aparte omvormer aangeschaft want die boem is toch wel lekker icm met de logitech zx serie.
Verwijderd
Das allemaal heel flink en mooi, ma al is geprobeerd van een microversterker te voeden met een pc-voeding?elgringo schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:02:
[...]
pc voeding heeft geen ruis, het is een gestabiliseerde voeding.
Ik kan u garanderen da ge dan blij zijt als ge een deftige labovoeding hebt zenne..
een geschakelde voeding zal altijd ruis hebben... tenzij ge veel geld hebt natuurlijk
Bij deze zalt wsl ni echt uitmaken, ma soit;.
Autoradio @ PC-voeding moet gewoon werken. Wel inderdaad zorgen dat je zowel de gewone (+) als de aux (+) aansluit. En een zekeringetje is ook een tip. Werkte in ieder geval prima bij mijn oude Grundig voor wat FM-ontvangst 
Als het goed is is de logica van de hele set gevoed via de aux (+) en het display moet ook dim verlicht worden als er 12V op de aux gezet wordt. Als er op allebei de (+)-en 12V komt te staan dan komt alles tot leven
En over de powerdrain van die dingetjes: Een normaal 2x40W radiootje oid moet er makkelijk op kunnen afhankelijk van de hoeveelheid prik op je voeding en de gear die je eraan hebt hangen. Veel hoger zou ik niet gaan of je moet er een oude AT-voeding voor gebruiken.
Als het goed is is de logica van de hele set gevoed via de aux (+) en het display moet ook dim verlicht worden als er 12V op de aux gezet wordt. Als er op allebei de (+)-en 12V komt te staan dan komt alles tot leven
En over de powerdrain van die dingetjes: Een normaal 2x40W radiootje oid moet er makkelijk op kunnen afhankelijk van de hoeveelheid prik op je voeding en de gear die je eraan hebt hangen. Veel hoger zou ik niet gaan of je moet er een oude AT-voeding voor gebruiken.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Een collega van me heeft een 27mc voeding aangesloten op een autoradioelgringo schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:00:
autoradio heeft meestal wel een ampere of 10 nodig (piekstroom), dat trekken niet veel psu icm een pc, maar het is mogelijk, mits psu groot genoeg
Geeft prima geluid
Deze voeding levert maar 3,5 ampere dus ik weet niet hoe jij op 10 ampere komt
Misschien als je er een paar versterkers en zware boxen en subwoofers op aansluit dan wel
I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.
het zou ook wel cool zijn om wat plaatjes te posten hoe je de radio erin heb gezet
Ik denk niet dat hij hem erin heeft 'gemod' omdat het voor tijdelijk is. hij gaat er weer uit als zn auto terug is.
Revive the guild!
Verwijderd
pics van mijn set komen er soon aan hoor, heb hier wel een autoradio incl de eerder genoemde sub plus amp 
Magoed back on topic
Btw zijn er inmiddels al vorderingen in het project gekomen , is nml wel altijd leuk om te horen dat het toch lukt van een TS
Magoed back on topic
Btw zijn er inmiddels al vorderingen in het project gekomen , is nml wel altijd leuk om te horen dat het toch lukt van een TS
Verwijderd
Het zou gewoon moeten werken naar mijn weten.
Zelf ook een keer Auto Radio aan een scooter accu gehangen en in een soort plasit koffertje gemaakt samen met 2 auto speakertjes. Komt dik geluid uit zodat het hele strand (en nu dusschoolplein) mee kan genieten. Dus auto radio en speakers zouden gewoon moeten werken. Ook op een voeding van je PC. Kijk anders of de radio of er een sticker zit met pinout van je auto radio
Zelf ook een keer Auto Radio aan een scooter accu gehangen en in een soort plasit koffertje gemaakt samen met 2 auto speakertjes. Komt dik geluid uit zodat het hele strand (en nu dusschoolplein) mee kan genieten. Dus auto radio en speakers zouden gewoon moeten werken. Ook op een voeding van je PC. Kijk anders of de radio of er een sticker zit met pinout van je auto radio
vergelijk een voeding niet met een accu.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:31:
Het zou gewoon moeten werken naar mijn weten.
een accu kan extreme amperages aan. sluit je start motor van je scooter maar aan op een PC voeding, voordat je motor draait is je voeding stuk.
>.< >.< >.< >.<
Ikk weet er niet heel veel van maar 1 ding weet ik wel en dat is dat mijn Auto Heeeelemaal vol zit met computer spul, met de gedachte dat een auto 12 volt is en een pc ook!?!? En het werkt allemaal helemaal perfect. 6.1 speakers, fancontroler, CCFL's enz enz van alles en nog wat meer .
FreeReef.nl
Verwijderd
tja alleen sommige auto's leveren wel tot 14 volt als je rijd...michien nieuwere auto's niet maar die van mij wel, hoe harder ik rij hoe meer stroom
(VW t2b uit 1978)
Loze kick -> slotje
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()