Toon posts:

PCzapper TV

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er gebruikers van PCzapper TV ( hardware die pc via kabel verbindt met tv ), die mij hun ervaringen willen overmaken o.a. wat betreft de kwaliteit van de ontvangen audio en/of video in de huiskamer. Liefst ivm de 25 m kabel uitvoering.

Verwijderd

Ik heb die versie van met 15 meter kabel die geeft echt goed beeld en geluid

ik ben er zeer tevreden mee beheer me hele pc (makkelijke config) en er zit veel online tv muziek en media bij en via pluggins webbrowsing games spelen en dat via je tv

ik heb media portal als pluggin er in

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 01:18 ]

Verwijderd

Kan je met pczapper ook software van pinnacle aansturen. Dus dat je dan tv kijkt via je kaart? Want je kunt toch niet met pczapper tv kijken via je tvtuner pci kaart?

Verwijderd

Nieuwsbericht van xs4all voor haar gebruikers van vandaag 26 september:
Vanaf vandaag is bij elk XS4ALL-abonnement PCzapper inbegrepen. De PCzapper is een computerprogramma dat duizenden interessante mediabestanden vanaf internet en hun eigen netwerk bundelt. Klanten kunnen met de PCzapper eenvoudig door internetuitzendingen zappen, op een veel vriendelijkere manier dan via de internetbrowser.

XS4ALL ziet video en audio als een belangrijke internettoepassing. Met PCzapper wil zij het haar abonnees gemakkelijker maken om van beeld en geluid te genieten. PCzapper maakt multiemedia-content op internet makkelijk toegankelijk en afspeelbaar.

Onder andere uitzendingen van Uitzendinggemist en Youtube zijn direct toegankelijk via PCzapper, evenals de digitale kanalen van de publieke omroep. De speciale XS4ALL-uitgave onderscheidt zich van de standaardversie doordat Personal Livestreams en podcasts van XS4ALL-klanten direct toegankelijk zijn.

Bij elk XS4ALL-abonnement is PCzapper Pro (t.w.v. 29,95) inbegrepen. Elke abonnee kan dus gratis gebruik maken van de PCzapper. XS4ALL heeft de ondersteuning ondergebracht bij het team achter PCzapper.
Ik ga het er thuis opzetten, ben benieuwd.

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:13

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik heb dit kadootje van XS4ALL net geprobeerd. Het idee vind ik wel aardig, alles in één protal, maar tot nu toe krijg ik alleen maar fullscreen uitzendingen. Dat ziet er natuurlijk niet uit met zulke compressie.
Zo gauw ik kan zien (toegegeven: uitgebreid gezocht heb ik niet) kan het beeld niet verkleind worden. Alleen de interace.

Verwijderd

Ray-zor schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:45:
Ik heb dit kadootje van XS4ALL net geprobeerd. Het idee vind ik wel aardig, alles in één protal, maar tot nu toe krijg ik alleen maar fullscreen uitzendingen. Dat ziet er natuurlijk niet uit met zulke compressie.
Zo gauw ik kan zien (toegegeven: uitgebreid gezocht heb ik niet) kan het beeld niet verkleind worden. Alleen de interace.
Dat is wel minder, ik ben er zelf nog niet aan toegekomen helaas. Maar zo te lezen is het pakket volledig op kijken via de tv gericht (waarbij je bijna geen last hebt van de compressie , in iedergeval niet met een crt tv'tje). Ik post hier mijn bevindingen morgen of dit weekeinde.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar gaat dit over :?

Het begint vorig jaar met hardware en gaat nu opeens over een progje van XS4All...

* dion_b movet even naar AV

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 28 september 2006 @ 23:33:
Waar gaat dit over :?

Het begint vorig jaar met hardware en gaat nu opeens over een progje van XS4All...

* dion_b movet even naar AV
Het is een software pakket dat los te koop is, ,maar ook met hardware erbij (bijv. kabels, usb kastjes en afstandsbedieningen).

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
ik heb zojuist ook pczapper geinstalleerd de gratis versie. Het idee is wel erg handig! Nu kon ik bij de installatie kiezen dat mijn tv automatisch een kloon van mijn scherm werd wanneer het programma opstart, dit werkte prima de eerste keer maar daarna heeft het nooit meer gewerkt, na het herinstalleren kreeg ik zelfs de optie niet meer.... Ik heb er verder geen afstandbediening bij maar het leek me erg handig in combinatie met mijn draadloze logitech dinovo mediapad, ik kan er alles mee bedienen maar het lukt me alleen nog niet om terug te gaan in het menu dus als ik een stream heb gekozen of een bestand dan moet ik weer opstaan en naar mijn pc lopen om hem terug te gaan naara het menu. Weet iemand of er in pczapper een optie is om shortcuts aan te maken? Of weet iemand een ander/beter programma dan pczapper waar dit wel bij kan?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Laat ik je een tip geven :)

Dit topic heb je bij de gratie gods gevonden waarschijnlijk, en getuige de reacties en de tijd / datum van de reacties zijn er maar heel weinig mensen die het gebruiken :)
Dus ik denk dat je beter naar een ander progsel op zoek kan gaan. Wat wil je er precies mee en waar wil je het voor gebruiken :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• LLEEDD
The Eagle schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:29:
Laat ik je een tip geven :)

Dit topic heb je bij de gratie gods gevonden waarschijnlijk, en getuige de reacties en de tijd / datum van de reacties zijn er maar heel weinig mensen die het gebruiken :)
Dus ik denk dat je beter naar een ander progsel op zoek kan gaan. Wat wil je er precies mee en waar wil je het voor gebruiken :?
heb het niet alleen met de gratie gods maar zelfs met de got search gevonden maar misschien dat HIJ hier wel de hand in heeft gehad. Neemt niet weg dat ik ook had gezien dat dit natuurlijk wel een oud topic is maar dat het misschien ook niet heel erg handig is om hier een nieuw topic over te openen. Maar goed dit lijkt me wel een handig programma.
Ik zoek dus eigenlijk een progsel waarmee ik films, mp3`s en tv-streams kan bedienen vanaf mijn tv met behulp van mijn logitech dinovo mediapad (los num toetsenbordje met media knoppen). Het enige prog wat ik tot nu toe heb kunnen vinden die dit kan is pczapper vandaar dat ik nog even reageer op dit (oude) topic. Andere programma`s kunnen vaak niet met streams omgaan wat ik wel erg handig vind of tenminste niet op zo`n handige manier als pczapper het doet. Pc zapper lijkt me dus een prima prog alleen werkt het niet perfect met mijn mediapad, ik kan er niet mee terug in het menu. Daarvoor zou je zelf shortcuts moeten kunnen maken. Ook zou ik het heel handig vinden als bij het opstarten van het prog het beeld automatisch naar mijn tv springt, wat met pczapper ook zou moeten kunnen.
Maar mocht er een ander prog zijn die deze dingen ook kan en misschien wel beter kan dan lijkt dat me ook wel relaxed maar ik heb nog geen prog kunnen vinden die dit kan misschien windows media center editie maar ik wil echt geen totaal ander besturings systeem gebruiken ik gebruik nu XP.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Feitelijk bedien je dus je PC met dat mediapad, en je zoekt een programma dat je daarmee aan kunt sturen en dat ook streams ondersteunt. En als het dan automatisch op je TV getoond zou worden dan zou dat mooi zijn. Correct?

Check even meuktracker: Media Portal 0.2.2.0
Dat kan vrijwel alles wat jij wilt namelijk, en meer. Is nog gratis ook :)
En het beeld automatisch naar je TV laten springen moet sowieso mogelijk zijn. Da's een kwestie van goed je videokaart instellen en als ik me niet vergis moet je dat in Mediaportal ook gewoon in kunnen stellen :)
Overigens: Ik weet niet of je TV automatisch naar het EXT kanaal switcht als je hem aanstuurt, maar ook dat is mogelijk. Dan moet je dar alleen wel de juiste lectrische schakeling voor hebben, maar die is hier op GoT wel ergens te vinden - en anders moet je als je een beetje technisch bent eens op pinouts.ru kijken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• LLEEDD
tnx voor de tip! ik heb mediaportal geinstalleerd en het is wel echt een handig programma en ook heel veel te tweaken. Het duurde alleen wel even voor ik de plugins die ik wilde gebruiken goed aan de gang had, maar met de nieuwste 2.3 versie heb ik de iptv, uitzendinggemist en youtube plugins aan de gang! Hij werkt prima met mijn mediapad heb zelfs een plugin voor het schermpje ervan geinstalleerd. Verder is het navigeren erg makkelijk en kan ik al mijn mp3s en films makkelijk afspelen. De plugins voor tv over internet werken wel maar het gaat nog erg schokkering maar dat ligt misschien wel gewoon aan mijn internetverbinding.
Verder heb ik op een beetje een omslachtige manier het switchen tussen tv`s en monitors opgelost. Dit was wel een beetje een probleempje aangezien ik standaard al een extra monitor aan mijn laptop heb hangen maar het werkt nu erg goed, ik gebruik van de shortcuts van ultramon om de resolutie en refreshrate in te stellen en de shortcuts van ati omega drivers om te bepalen of welke schermen aan of uit moeten staan, er was nog even een probleempje omdat de drivers van ati overal bevestiging om vroegen maar dat heb ik uit de registry kunnen slopen.
Wel stom dat ik niet eerder aan mediaportal had gedacht ik had het immers al op mijn vorige pc geinstalleerd maar dat was toen om mijn tv kaart te gebruiken en die heb ik er nooit mee aan de praat gekregen. Ook was het toen een heel zwaar programma, goed om te zien dus dat het nu zo is verbeterd. Het is echt een veel beter programma dan pczapper en veel mooier want dat is echt belachelijk lelijk!
Pagina: 1