FTP server opzetten (2)

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
FTP server opzetten nu is dit topic gesloten maar ik kom er echt niet uit :'( Ik heb me rot gezocht naar FTP programmas maar geen enkele werkt er voor mij. ik heb alle programmas die me in het vorige topic werden aangeraden gebruikt ook IIS en Apache maar ze werken allen niet. Ik heb de firewall van windows uitgezet en in de router heb ik ervoor gezorgt dat de poort naar mijn IP toegaat maar dit mag ook niet baten. Ik heb al een verse XP installatie gedaan om zeker te weten dat dat goed is. (ja zover ga ik al 8)7 ) Ik kan ook geen howto vinden op het internet omdat het meeste engels is en dat is een taal die ik niet zo goed ken. Ik hoop dat iemand gewoon een link weet die duidelijk is hoe je een FTP opzet.

@Koffie
als het je een raadsel is waarom sluit je het dan? De reden is dat het foutcodes geeft als ik het opstart. De reden voor het sluiten kan ik ook niet bedenken dus het zou handig zijn als je dat de volgende keer of deze keer meld.

[ Voor 15% gewijzigd door Mentox op 12-10-2005 21:55 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-04 08:57
Ik zette voorheen vaak de poorten 20 en 21 open op de router (forwarden naar me interne ip van me pc)

Op deze manier kreeg in Bulletproof FTP server altijd werkend.

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:20
idd of bijvoorbeeld in serv-U je internet IP invullen bij passive en vervolgens poort 2020 - 2025 openzetten oid voor je passive connectie.
(poorten kun je zelf kiezen, mits ze niet al bezet zijn)
werkt hier prima :)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-04 15:27

Tijntje

Hello?!

Wat werkt neit?
Heb je TCP poort 20 en 21 geforward naar je server?
Welk programma wil je gaan gebruiken?
Wat is de fout melding?

Kijk hier ook eens
FTP Server

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Mentox
Bulletproof FTP server is volgens de site niet gratis dus dat valt voor mij af.zie link
net gekeken op de site van serv-U en deze meld dat dit ook niet gratis is.
zie link

IIS is niet te beveiligen volgens mij of wel?

[ Voor 41% gewijzigd door Mentox op 12-10-2005 22:00 ]

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-04 13:57
FileZilla werkt ook wel aardig vindt ik zelf. Je moet wel poort 20 én 21 naar je ftp-server pc forwarden in je router.

edit:
Klopt Tijntje, typo, wilde alleen nog extra aangeven dat daar meestal het probleem zit en dat TS daar extra naar moest kijken

[ Voor 38% gewijzigd door Gody op 12-10-2005 22:10 ]

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-04 15:27

Tijntje

Hello?!

Gody schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:01:
FileZilla werkt ook wel aardig vindt ik zelf. Je moet wel poort 21 én 22 naar je ftp-server pc forwarden in je router.
Het is toch echt 20 en 21 kijk hier maar IANA

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-04 09:22

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Mento schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:57:
IIS is niet te beveiligen volgens mij of wel?
Is alleen wat moeilijker in te stellen, maar wel degelijk te beveiligen
Heeft je zeker een linux-man wijs proberen te maken :X

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Mentox
Ik heb iets besloten, ik hou het voor gezien. ik geeft het op ben nu al meer dan twee maanden bezig met zoeken en proberen en het wil maar niet lukken. Veel dingen die moeilijker zijn met computers gaan mij gemakkelijk af maar dit lukt me gewoon niet. Ik baal hiet stevig van maar het is niet anders. Het was handig geweest voor me werk maar een externe HDD gaat ook wel lukken.

in ieder geval bedankt voor de moeite!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Poort 20 hoef je niet open te zetten naar binnen hoor een FTP server maakt juist een verbinding naar buiten (naar de client) op poort 20. Bij passive FTP wordt er gebruik gemaakt van inkomende poorten (meestal een range die je zelf aan kan geven).

If I can't fix it, it ain't broken.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

http://support.jgaa.com/index.php?MenuPage=download

WarFTPd, freeware voor non-govt use. Zelf tijden gebruikt, heerlijk progsel. :z

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Mja, de manier waarop je nu te werk gaat is ook niet om over naar huis te schrijven. Als je topic gesloten wordt ga je dus niet zomaar een nieuwe starten. En zeker niet als je niet iets meer te vertellen hebt in je topicstart (lees: verder bent in je probleem). Zolang jij niet eens vertelt WAT er nou niet werkt kun je nooit geholpen worden.

Ergo; dit is niet de manier, als je problemen hebt met een actie kun je met die persoon contact op nemen. En zolang jij geen normale, duidelijke topicstart maakt blijven je topics gesloten worden. Ik raad je aan de FAQ en policy van dit subforum eens goed door te nemen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.