Toon posts:

iMac G5 met isight en DDR2

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er is vandaag een nieuwe mac aangekondigd door apple op hun special event. Het gaat hier om een iMac G5 met verbeterde processoren namelijk 1.9ghz in de 17" versie en 2.1ghz in de 20" versie. De 17" bezit een nieuwe X600pro en de 20" heeft een X600xt. Beide modellen gebruiken DDR2 PC4200 geheugen, wat ik nogal een verassing vond, want ik dacht dat apple pas bij de switch naar intel over zou stappen op DDR2.
Ik denk eigenijk als ik zo kijk naar de opties die je hebt bij geheugen kiezen dat die 512mb ingebouwd zit en niet vervangen kan worden. Er stond ook in de tech specs dat er 1 mem slot was, maar het is niet duidelijk of dat nou sowieso zo is of naast de al bezette slot. Maar kijk maar eens in de shop wat voor memory opties je hebt:
-512mb 1x
-512mb 2x = 1gb
-512mb 1x + 1gb 1x = 1,5gb
-512mb 1x + 2gb 1x = 2,5gb (kost trouwens 1200 euro extra: grapjassen die ventjes bij apple)

hieruit kan je dus bijna zeker concluderen dat er 512mb ingebouwd zit en die niet vervangen kan worden. Want waarom kan je anders niet bijvoorbeeld 2 sticks van 1gb kopen (of 2 van 2gb)

Verder zit er standaard een isight camera boven het beeld ingebouwd, wat vrij cool is én er zit ook nog eens standaard airport extreme en bluetooth 2.0 op. Dat is nog niet alles want hij wordt nu ook standaard geleverd met de mighty mouse. En nu misschien wel de vetste nieuwe feature:
Apple's antwoord op Media center edition: Frontrow
Dit is een programma waarmee je al je muziek, video's en dvd's kan bedienen vanuit een media center achtig scherm. Dit alles doe je met, jawel, een afstandbediening die erg veel weg heeft van een ipod shuffle. Die wordt er ook nog eens standaard bijgeleverd. volgens apple is de harde schijf vergroot, maar volgens mij was die al standaard 160gb op de 17" en 250gb op de 20", wat het nu nog steeds is. Wel heb je keuze voor een 500gb harde schijf. De iMac is dus in 2 versies te verkrijgen: de 17" en de 20" die voor respectievelijk €1379 en €1798.99 over de toonbank gaan. Heeft iemand meer informatie over de nieuwe iMac? Meld het hier graag.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1129143604.jpg

En ik vond die afstandsbediening ook al verdacht veel op een shuffle lijken. :P

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Een echte concurrent voor Media Center zal de iMac nog niet worden in deze versie. Frontrow is leuk, maar de hardware ontbreekt er nog een beetje aan om een all-in Media oplossing te zijn. Er zijn legio dingen die nog niet standaard ingebouwd zitten, ik noem even de tv tuner, 5.1 geluidsondersteuning. Toch een van de belangrijkste redenen om een Media Center onder je televisie te zetten, connectiviteit met een bestaande hifi set, en de mogelijkheid om TV op te nemen.

Verwijderd

Ik vind hem heel erg mooi maar ik heb pas een nieuwe iMac: waardeloze timing van mezelf :|

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 10:27

Nietzman

Woei!

Frontrow en die AB lijken me echt enorm vet en zijn voor mij ook zeker een extra reden om volgend jaar een (Dan hopelijk intel) iMacje naast mijn PBtje neer te planten.

Het nut van die iSight ontgaat me eigenlijk een beetje, aangezien ik niet zo'n camslet ben. Maar het gebruiken van het scherm als flitser is natuurlijk wel ge-ni-aal.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het ziet er iig uit als 1 vrij geheugenbankje en dus 1 gesoldeerde chip. Dus je kan er iig zo minstens 1 DIMM bijsteken.

Verder mooie updates en een mooie bak voor een schappelijke prijs toch wel. Lekker compleet met high-end dingen.

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:59:
Het ziet er iig uit als 1 vrij geheugenbankje en dus 1 gesoldeerde chip. Dus je kan er iig zo minstens 1 DIMM bijsteken.

Verder mooie updates en een mooie bak voor een schappelijke prijs toch wel. Lekker compleet met high-end dingen.
Zal dit geen problemen geven voor een dual-channel config? Want nu gaat de geheugen bandbreedte van 6.4GB/s (3.2x2) naar 4.2GB/s (pc4200)

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:37
Kurkentrekker schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:38:
Een echte concurrent voor Media Center zal de iMac nog niet worden in deze versie. Frontrow is leuk, maar de hardware ontbreekt er nog een beetje aan om een all-in Media oplossing te zijn. Er zijn legio dingen die nog niet standaard ingebouwd zitten, ik noem even de tv tuner, 5.1 geluidsondersteuning. Toch een van de belangrijkste redenen om een Media Center onder je televisie te zetten, connectiviteit met een bestaande hifi set, en de mogelijkheid om TV op te nemen.
De iMac heeft een digitale optische uitgang dus dat 5.1 geluid zou wel goed moeten zitten. TV opnemen is niet echt goed te doen voor Apple, omdat ierdereen een ander soort TV-signaal heeft (sat/cable, analoog/digitaal) kunnen ze dat niet mooi inbouwen...

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:22
Ik heb afgelopen maandag mijn iMac 20" ontvangen. Apple ruilt binnen 14 kalenderdagen.
Deze iMac gaat dus terug naar z'n schepper. Citaat van de Online Apple Store:
7. Uw recht om uw Producten terug te zenden

7.1 Indien u niet tevreden bent met enig Product of met de voorwaarden van enig recht op Diensten dat u bij ons heeft gekocht, heeft u het recht het Product aan ons te retourneren of het recht Diensten te annuleren en de koopprijs van het Product aan u of het recht op Diensten terug te ontvangen, mits u binnen 14 kalenderdagen na de levering van het Product of binnen 14 kalenderdagen na uw aankoop van het recht op Diensten contact met ons opneemt. U mag echter geen Product aan ons retourneren en terugbetaling eisen indien het betreffende Product Software is die door ons aan u nieuw en verzegeld geleverd is, waarvan u het zegel heeft verbroken. U krijgt geen geld terug van de aankoopprijs van een recht op een Dienst indien u begonnen bent gebruik te maken van deze Dienst.

7.2 Om een Product of recht op een Dienst waar u niet tevreden over bent terug te sturen, dient u telefonisch contact met ons op te nemen op nummer 0800 023 0432 van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 18.00 uur om een afspraak te maken over de retournering. U dient de Producten in de originele verpakking en onbeschadigd te retourneren. U dient op het moment van afhalen een getekende kopie van de leveringspapieren van de vervoerder te krijgen en deze te bewaren.

7.3 Mits de Producten onbeschadigd aan ons geretourneerd worden, zullen wij de prijs vergoeden die u heeft betaald voor de geretourneerde Producten.
linkje naar Apple Store

Zit je binnen je 15 dagen na ontvangst van je iPod of iMac? Terugsturen!

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 09:49
Dat Frontrow met afstandbediening klinkt heel leuk, maar wat is dat in hemelsnaam voor een feature op zo'n iMac? Dat wil ik juist op een MacMini. Vervolgens zet ik er een dikke schijf naast en gaan met die banaan.

Overigens ontgaat me het nut van DDR2 me volledig.

[ Voor 13% gewijzigd door Brent op 12-10-2005 23:03 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 16:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Breepee schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:58:
Dat Frontrow met afstandbediening klinkt heel leuk, maar wat is dat in hemelsnaam voor een feature op zo'n iMac? Dat wil ik juist op een MacMini. Vervolgens zet ik er een dikke schijf naast en gaan met die banaan.

DDR2 icm de bus van de G5 zorgt voor nog meer geheugenbandbreedte. Het is dus een kwestie van tijd voor we dit ook in de PowerMac gaan terugvinden. De stap naar PCI-Express komt ook niet geheel onverwacht, aangezien de nieuwe chips van ATi en nVidia niet meer voor AGP geschikt zijn.

Launching containers into space

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Breepee schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:58:

De kans lijkt me niet bepaald klein dat bij de volgende update van de Mini FrontRow daar ook op zit. Hetzij als optie, hetzij vast.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

FrontRow kan ook op de Mac mini, Remote kost 29€ en je hebt dan de dock nog nodig voor de iPod om het infrarood door te sturen. Dock is 39€ :) software zit er als het goed is bij.

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 08:30:
FrontRow kan ook op de Mac mini, Remote kost 29€ en je hebt dan de dock nog nodig voor de iPod om het infrarood door te sturen. Dock is 39€ :) software zit er als het goed is bij.
Dat is me nog niet helemaal duidelijk. Op de FrontRow pagina staat er nog niets over. Op de Store pagina staat weliswaar een stukje over 'Apple Remote with Mac' maar bij 'what's in the box' staat de software niet bij. Bovendien staat er onderaan alleen maar met welke iPods de remote compatible is.

Ook apart: bij de iMac pagina staat ineens 'Mighty Mouse not sold separately' maar ik kan die toch echt bestellen in de Store.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/imac/images/frontrowremote20051011.jpg Afbeeldingslocatie: http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00177/ipod_shuffle__mp3___177840a.jpg

Zoek de verschillen

en ff het linkje, zodat iedereen frontrow kan vinden

[ Voor 95% gewijzigd door Murcielago op 13-10-2005 09:13 ]

PSN: djmurcielago

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 20:39

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ja ik heb dat event zitten bekijken gisteravond en toen deed jobs heel stoer over dat afstandbediening ding. Zeker als je hem vergeleek met de RC van Windows Media Center. Toch had ik het idee dat dat frontrow iets miste. Die RC van WMC kon je gewoon direct allerlei functies direct bedienen. Terwijl je bij Front Row altijd je computer scherm in zicht moet hebben. Want alle 6 de toetsjes zijn zeer context gevoelig (dwz het maakt uit in welk menuutje je zit voor de functie van een knopje).

Volgens mij kan je namelijk niet muziek aanzetten, teruggaan naar het hoofdmenu en dan het volume veranderen. Want dan is het + en - knopje manieren om te navigeren ipv om de volume te veranderen. Dit geld ook volgens mij voor tracks wisselen En een RC waarbij je altijd naar de oc moet kijken.... Volgens mij kan je dan net zo goed dat extra stapje zetten om met je muis/toetsenbord dingen te doen. (Dit geld allemaal natuurlijk niet als je wel naar het scherm moet kijken zoals bij foto's of een dvd)

Verwijderd

Lt. Marx schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:50:
Ja ik heb dat event zitten bekijken gisteravond en toen deed jobs heel stoer over dat afstandbediening ding. Zeker als je hem vergeleek met de RC van Windows Media Center. Toch had ik het idee dat dat frontrow iets miste. Die RC van WMC kon je gewoon direct allerlei functies direct bedienen. Terwijl je bij Front Row altijd je computer scherm in zicht moet hebben. Want alle 6 de toetsjes zijn zeer context gevoelig (dwz het maakt uit in welk menuutje je zit voor de functie van een knopje).

Volgens mij kan je namelijk niet muziek aanzetten, teruggaan naar het hoofdmenu en dan het volume veranderen. Want dan is het + en - knopje manieren om te navigeren ipv om de volume te veranderen. Dit geld ook volgens mij voor tracks wisselen En een RC waarbij je altijd naar de oc moet kijken.... Volgens mij kan je dan net zo goed dat extra stapje zetten om met je muis/toetsenbord dingen te doen. (Dit geld allemaal natuurlijk niet als je wel naar het scherm moet kijken zoals bij foto's of een dvd)
Idd daar zat ik ook aan te denken aan die "afstandsbediening" euvel. Dat niet me weer houdt om dus net de bestelling te plaatsen voor een 20inch model met 1gb extra geheugen. Kan me vriendin eindelijk eens normaal werken en is de powerbook weer voor me alleen :) .
Klein vraagje.... wat totaal eigenlijk niet op de imac slaat maar vind zo raar om een nieuw topic te open voor een klein ask to the owners quest. Wat is nou het echte verschil tussen appleworks 6.2.9 en Iworks 05? Me vriendin wilt wat documenten maken alla words/excel achtig. Heb begrepen dat appleworks dus backwardscomportable is met Word en Excel documenten wat niet geheel onbelangrijk is voor me vriendin.

Verder is de update naar een G5 2.1 niet wereld schokkend maar alleen klein beetjes helpen. Trouwens ik kom net als velen er ook niet uit waarom Apple in godsnaam maar 1 geheugen bankje overheeft gelaten? zo word upgrade'n naar 2gb wel belachelijk duur :X (als dat er ook moet van komen). Trouwens op een bepaalde franse site zijn al fotos van de nieuwe Imac, compleet ontleed van zijne behuizing en koel elementen :9 .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 11:41 ]

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:39:
[...]

Idd daar zat ik ook aan te denken aan die "afstandsbediening" euvel.
Apple heeft zo zijn best gedaan een mooie soepel bewegende interface te maken, nu zul je er naar kijken ook! :P
Klein vraagje.... wat totaal eigenlijk niet op de imac slaat maar vind zo raar om een nieuw topic te open voor een klein ask to the owners quest. Wat is nou het echte verschil tussen appleworks 6.2.9 en Iworks 05? Me vriendin wilt wat documenten maken alla words/excel achtig. Heb begrepen dat appleworks dus backwardscomportable is met Word en Excel documenten wat niet geheel onbelangrijk is voor me vriendin.
AppleWorks is een verouderd Works-pakket, geen ervaring mee verder maar het is al een paar jaar oud. iWork is de tekstverwerker/DTP Pages en Keynote. Keynote is een erg handig prograama voor presentaties, dat doe ik vrij vaak dus daar heb ik het voor gekocht. Pages is op dezelfde manier opgebouwd, als je keynote gewend bent werkt dat vrij handig. Verder nog niet heel veel mee gespeeld, maar ach, ik kreeg het toch gratis bij Keynote ;) Een Excel-variant zit er dus niet bij. Misschien in versie 06.
Verder is de update naar een G5 2.1 niet wereld schokkend maar alleen klein beetjes helpen.
Nee, het gaat vooral om de leuke speeltjes als FrontRow en PhoneBooth. Maar al met al toch een leuke update, zeker omdat er geen prijsverhoging aan vast zit.
Trouwens ik kom net als velen er ook niet uit waarom Apple in godsnaam maar 1 geheugen bankje overheeft gelaten?
Omdat het zo klein mogelijk moet blijven. Daarbij vind Apple waarschijnlijk dat als je 2 GB in je Mac wilt hebben je maar een PowerMac koopt. ;)
Trouwens op een bepaalde franse site zijn al fotos van de nieuwe Imac, compleet ontleed van zijne behuizing en koel elementen :9 .
Dan mag je de url ook wel even geven hoor :)

Verwijderd

Hertog schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:39:
[...]
Omdat het zo klein mogelijk moet blijven. Daarbij vind Apple waarschijnlijk dat als je 2 GB in je Mac wilt hebben je maar een PowerMac koopt. ;)
In de nieuwe iMac kun je in totaal gewoon 2,5 GB stoppen. Bij de vorige was dat officieel maximaal 2GB.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hertog schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 08:52:
[...]

Ook apart: bij de iMac pagina staat ineens 'Mighty Mouse not sold separately' maar ik kan die toch echt bestellen in de Store.
Dat is niet om aan te geven dat 'ie niet los te koop is, maar dat je 'm er bij krijgt. Meestal staat er namelijk bij "foo sold separately".

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:03:
[...]

In de nieuwe iMac kun je in totaal gewoon 2,5 GB stoppen. Bij de vorige was dat officieel maximaal 2GB.
Dit was als antwoord op de opmerking dat dit inderdaad kon maar erg duur was, omdat er maar één geheugenslot in zit.
CyBeR schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:48:
[...]

Dat is niet om aan te geven dat 'ie niet los te koop is, maar dat je 'm er bij krijgt. Meestal staat er namelijk bij "foo sold separately".
Ah, logisch. Toch klinkt het mij ietwat vreemd in de oren, maar misschien is het in Amerika normaal :) Bij de Nederlandse versie staat het er overigens niet bij.

Verwijderd

Hertog schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:39:
[...]

Apple heeft zo zijn best gedaan een mooie soepel bewegende interface te maken, nu zul je er naar kijken ook! :P

[...]

AppleWorks is een verouderd Works-pakket, geen ervaring mee verder maar het is al een paar jaar oud. iWork is de tekstverwerker/DTP Pages en Keynote. Keynote is een erg handig prograama voor presentaties, dat doe ik vrij vaak dus daar heb ik het voor gekocht. Pages is op dezelfde manier opgebouwd, als je keynote gewend bent werkt dat vrij handig. Verder nog niet heel veel mee gespeeld, maar ach, ik kreeg het toch gratis bij Keynote ;) Een Excel-variant zit er dus niet bij. Misschien in versie 06.

[...]

Nee, het gaat vooral om de leuke speeltjes als FrontRow en PhoneBooth. Maar al met al toch een leuke update, zeker omdat er geen prijsverhoging aan vast zit.

[...]

[...]

Dan mag je de url ook wel even geven hoor :)
Tja misschien mag dat Frontrow wel leuk uitzien... Als het niet handig te bedienen valt dan blijft het 3 keer niks :X

Ok dus appleworks zal beter zijn in mijn vriendin haar positie om dus ook met uitwisseling van word/excel doc te kunnen werken

Klein mogelijkblijven vind ik een rot smoes (van apple..niet van jou hoor :> ). Stop dan direct laptop geheugen / slots in. Klein en je kan (zelf) vervangen door een betere / snellere produkt.

Url kan ik helaas niet opgeven omdat ik me dom weg vertypt heb (lol...) het staat in de SVM MAC magazine van okt. franse nummer. Ik zal even paar scans maken. (ik kwam in de waar met het laatste model imac's)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:14:
[...]

Klein mogelijkblijven vind ik een rot smoes (van apple..niet van jou hoor :> ). Stop dan direct laptop geheugen / slots in. Klein en je kan (zelf) vervangen door een betere / snellere produkt.
Dan wordt 't weer duurder. 't is een afweging wat dat betreft.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• pjottum
  • Laatst online: 23:46

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik kan frontrow (vind _ik_ interessant) niet echt los vinden in de store.
Ik zie hierboven nog wel ergens een deeplink, maar die doet het natuurlijk niet. Staat het er uberhaubt nog wel in?

@Mauce:
De menus zien er iPodderig uit, dus dat verklaard de 'onhandige' bediening. Daar heb je immers ook alleen maar een clickwheel.

ping 127.212.23.124

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-02 06:56

The_DoubleU

Tweaker in München

pjottum schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:11:
Ik zie hierboven nog wel ergens een deeplink, maar die doet het natuurlijk niet. Staat het er uberhaubt nog wel in?
Het is heel makkelijk te vinden.
Ga naar apple.com
Klik op een link die naar de nieuwe iMac verwijst.
Op de iMac pagina zie je dan een linkje naar Frontrow en als je alles goed hebt gedaan dan kom je uit op deze pagina.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

pjottum schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:11:

@Mauce:
De menus zien er iPodderig uit, dus dat verklaard de 'onhandige' bediening. Daar heb je immers ook alleen maar een clickwheel.
Als je bij de apple store zoekt naar "frontrow" vind je niks terug; mijn vermoeden is dan ook dat het niet los wordt verkocht. Een Mac Mini h.264 laten stampen lijkt me ook om problemen vragen ?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:20

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Bekijk ook de tour:
http://www.apple.com/imac/tour/

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@Kaassoufle&Doublelele_u

kllnkt leuk, maar ik zou, zoals chem doorheeft, een mini onder de tv willen zetten en die dan vrolijk laten mediacenteren: dat kan hiermee. Ik heb al een iMac, ik hoef er niet nog ééntje. Hoewel.. ;)
Maar daarom was ik benieuwd of Frontrow los te krijgen was. Dan kan je dat met bloetoet in een mini proppen, pracht van een mediacenter. Vind ik dan heh. Of het h264 kan weet ik niet, maar wellicht dat een minibezitter dat kan vertellen.

Of verdient Frontrow een eigen topic? Dit is namelijk wel een schaamteloze topickaap :o

[ Voor 10% gewijzigd door pjottum op 14-10-2005 16:32 ]

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Front Row is niet los verkrijgbaar. Aangezien er ook hardware mee gemoeid is heeft het ook geen zin om het los te installeren. In de iMac ziet namelijk een IR ontvanger ingebouwd die je uiteraard nodig hebt om de AB te kunnen gebruiken.
Of Apple komt in de toekomst met een externe oplossing of het wordt misschien een BTO optie. Voorlopig is Front Row alleen mogelijk in combinatie met de nieuwe iMac.

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:55:
Front Row is niet los verkrijgbaar. Aangezien er ook hardware mee gemoeid is heeft het ook geen zin om het los te installeren. In de iMac ziet namelijk een IR ontvanger ingebouwd die je uiteraard nodig hebt om de AB te kunnen gebruiken.
Of Apple komt in de toekomst met een externe oplossing of het wordt misschien een BTO optie. Voorlopig is Front Row alleen mogelijk in combinatie met de nieuwe iMac.
Zo zegt ook Apple's David Moody: "at this time [Front Row is] only on the iMac as part of the integrated hardware software solution".

Ik denk dat het belangrijke stukje in die zin is 'at this time'. Al zodra de Mini Mac uit kwam riepen mensen over hoe goed die het zou doen als Media Center, het lijkt me dat zodra Apple de Mini geschikt vind voor Front Row (H264 kunnen afspelen enzo) er een Mini met Front Row zal uitkomen. Waarschijnlijk zit het eerst alleen op de nieuwe iMac omdat dat er leuk uit ziet in zo'n presentatie.

Verwijderd

Topicstarter
pjottum schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:31:
@Kaassoufle&Doublelele_u

kllnkt leuk, maar ik zou, zoals chem doorheeft, een mini onder de tv willen zetten en die dan vrolijk laten mediacenteren: dat kan hiermee. Ik heb al een iMac, ik hoef er niet nog ééntje. Hoewel.. ;)
Maar daarom was ik benieuwd of Frontrow los te krijgen was. Dan kan je dat met bloetoet in een mini proppen, pracht van een mediacenter. Vind ik dan heh. Of het h264 kan weet ik niet, maar wellicht dat een minibezitter dat kan vertellen.

Of verdient Frontrow een eigen topic? Dit is namelijk wel een schaamteloze topickaap :o
zal ik de titel ff veranderen? ;)

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-02 06:56

The_DoubleU

Tweaker in München

pjottum schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:31:
@Kaassoufle&Doublelele_u
Haaaaa.
Dat was ook mijn eerste vraag of die remote ook met de oude iMac te gebruiken is. Maar helaas niet.
Wel is er een iPod remote. Als je dus je viPod (hoe noemen we de nieuwe nu eigenlijk?) op je tv aansluit kan je wel films/muziek bekijken.
In de apple store -> iPod-accessoires -> Extra's -> op pagina 2 staat de apple remote.
En ziet precies uit als de remote van de iMac.
Als u uw iPod aansluit op een stereo-installatie, luidsprekers of tv, kunt u dankzij de Apple Remote vanaf de andere kant van de kamer uw muziek beluisteren, diavoorstellingen bekijken en nog meer. Steek uw iPod in de Universal Dock en kies een afspeellijst, diavoorstelling of video. Vervolgens gaat u zitten en kunt u ontspannen genieten. Klaar voor het volgende nummer? U hoeft niet uit uw luie stoel te komen –druk gewoon op de vooruitknop op de Apple Remote. Gaat de telefoon? Klik dan op pauze en ga later verder waar u was gebleven.

De Apple Remote heeft knoppen voor afspelen/pauze, volumeregeling, vooruit/terug springen.

Met het iPod Universal Dock werkt hij op elke iPod met een Dock Connector.
Maar ik denk dat bij de volgende mini update Frontrow er wel bij zit. (standaard of als optie)

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:48
Een ir-ontvanger voor op de iMac/iBook/PowerBook/PowerMac enz is er nu natuurlijk in de vorm van de nieuwe dock met ir-ontvanger, of fantaseer ik nu te ver door? Frontrow + afstandsbediening erbij en klaar.

O ja, ontopic: mooi die nieuwe iMac, vooral met Frontrow en de afstandsbediening (die we eigenlijk ook wel op de andere Apples....)

[ Voor 25% gewijzigd door Dancing_Animal op 14-10-2005 20:22 ]

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:07

Osxy

Holy crap on a cracker

Ik heb hier een iBook g4 1,1 ghz 768 mb ram 32 mb vram, en kan h264 480 makkelijk afspelen. Dus waarom zou het een probleem zijn, in de nieuwe itunes zit ook een mooie reflectie die door quartz word geproduceerd en dat doet he prima.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
Jongens,

De remote voor de iPod _is_ de remote voor de iMac... het is het zelfde beestje :) De een doet ie via IR en de ander via Bluetooth lijkt het... Dus ja, we kunnen verwachten dat dit gaat werken met onze andere en oudere systemen :)

Liege, liege, liegebeest!

• Brent
  • Laatst online: 14-02 09:49
Hertog schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:46:
Waarschijnlijk zit het eerst alleen op de nieuwe iMac omdat dat er leuk uit ziet in zo'n presentatie.
De cpu(s) die worden gebruikt in de Macmini's zijn gewoon niet snel genoeg voor HDTV-zaken. Als ze die even een trap omhoog geven zit er denk ik aardig wat markt in zo'n mini.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind het uiterlijk van de nieuwe iMac G5 er niet op vooruit gegaan.

Er zit een zwarte stip op de voorkant, en de achterkant staat "bol". De oude iMac G5 zag er "cleaner" uit naar mijn mening.

Verwijderd

Front Row komt straks ook in de PBs, kans is vrij groot, dan komt vanzelf de Mac mini enz :)

Frontrow in de PBs houdt ook in dat er (eindelijk) een IR ontvanger in de PBs komt... is soms wel handig met telefoons /pda's die nog geen BT hebben :+

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

cailin_coilleach schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 09:50:
Jongens,

De remote voor de iPod _is_ de remote voor de iMac... het is het zelfde beestje :) De een doet ie via IR en de ander via Bluetooth lijkt het... Dus ja, we kunnen verwachten dat dit gaat werken met onze andere en oudere systemen :)
Nee hoor, de iMac wordt ook gewoon met IR bediend. Bluetooth zou een flink grotere batterij nodig hebben, en dan had er geen oogje in de iMac hoeven zitten.

Verder werkt het dock dus NIET als afstandsbediening-ontvanger. Ja, het zit via usb aan je Mac, maar geeft geen ab-signalen door. Het geeft de iPod kabel door, het is tenslotte een iPod dock. Bovendien hebben ze bij Apple zelf gezegd dat de remote voorlopig alleen samenwerkt met de iMac. Misschien komt er binnenkort een usb-ontvanger met remote voor andere Macs, maar voorlopig nog niet dus.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
Nee hoor, de iMac wordt ook gewoon met IR bediend. Bluetooth zou een flink grotere batterij nodig hebben, en dan had er geen oogje in de iMac hoeven zitten.
Welk oogje? Oh, je bedoelt het oogje waar de _iSight_ achter zit? :)

Naja... Ik ben nog eens op zoek gegaan en nu las ik het volgende in de Apple Store bij de remote:
Compatible with Apple products introduced in 2005 or later that have a built-in Infrared (IR) receiver.
Dat zou suggereren dat je inderdaad gelijk hebt Hertog. En bovenal: dat de iSight wordt gebruikt als IR ontvanger... WTF?

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

tuurlijk wordt die iSight niet gebruikt als IR ontvanger.
er zit gewoon ergens een IR oogje, dat kan overal wel zijn, misschien wel achter het sleep ledje.

En let maarop! nieuwe PBs en Mac mini's straks krijgen ook Front Row!

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

cailin_coilleach schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:12:
[...]

Welk oogje? Oh, je bedoelt het oogje waar de _iSight_ achter zit? :)
Nee, het oogje waar de iSight _en_ de ir-ontvanger achter zit. Dat dat toevallig hetzelfde oogje is, ok. :P

Verwijderd

The_DoubleU schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:28:
[...]

Het is heel makkelijk te vinden.
Ga naar apple.com
Klik op een link die naar de nieuwe iMac verwijst.
Op de iMac pagina zie je dan een linkje naar Frontrow en als je alles goed hebt gedaan dan kom je uit op deze pagina.
En dat noem je 'los' ? Ik als PB gebruiker zou Frontrow+AB best willen aanschaffen. En ik kan me voorstellen dat Mini/Powermac gebruikers dat ook interessant zouden vinden. Maar even afwachten op de nieuwe PB en PM's. Ook is het jammer dat de AB IR gebruikt ipv BT.

Misschien komt er ooit nog ens een iMac hier in huis, maar zolang ik mijn PB als desktop heb iig niet.

Verwijderd

zoals velen al roepen.... De shop word geupdate dus maybe nieuwe PB en PM en evt frontrow op andere modellen!?

we zullen het snel weten :) :P

oke niks bijzonders dus..... jammer*

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 12:15 ]

Verwijderd

Toch even kliene kick in dit topic. Heeft iemand hem al? Ik moet wachten tot 26okt. dus nog 8 dagen zeer stress full wachten. Ik maak er direct een kleine review van voor iedereen. Zeker over dat Frontrow en die Isight met foto functie's ala scherm flits.

• Gluten Parody
Wanneer is jouw order geplaatst? Ik ben druk in de weer om Apple zover
te krijgen dat ze mijn iMac 2GHz gaan omruilen voor het nieuwe model.
Sales Support bij Apple is echter niet zo slim en heeft al tweemaal een
oud model uitgeleverd in plaats van de nieuwe. Ik heb al een flinke ver-
zameling ouwe iMacjes dus! :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Gluten Parody op 18-10-2005 17:08 ]

Verwijderd

Gluten Parody schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:08:
Wanneer is jouw order geplaatst? Ik ben druk in de weer om Apple zover
te krijgen dat ze mijn iMac 2GHz gaan omruilen voor het nieuwe model.
Sales Support bij Apple is echter niet zo slim en heeft al tweemaal een
oud model uitgeleverd in plaats van de nieuwe. Ik heb al een flinke ver-
zameling ouwe iMacjes dus! :Y)
gisteren besteld de 18. 10dagen levertijd plus de benodige software en dergelijk. Ik betaal voor de 2.1ghz 20" met 1.5gb geheugen 1721 euro incl btw. Heb kleine belastingvoordeel en mass inkoop via mijn opleiding :) . Prologic express 7 voor me vriendin (en haar bandje) koste rond de 200euro in het pakket. Betekent wel dat dus apple grote marge heeft op los verkoop maar op bulk gewoon dus kleine marge hanteert... boeie in geval nog ff wachten dus :) .

Gewoon opruilen jou 2ghz. Heb gehoord dat ze daar helemaal niet moeilijk over "mogen" doen op mijn school. Daar hebben ze ook nieuwe 2Ghz opgeruilt in no time.

• Gluten Parody
Je hoeft me niet te quoten hoor, ik stond recht boven je. ;)

O, ze willen wel... maar ik krijg het niet aan hun verstand
gepeuterd dat ik het nieuwe model wil. Ze blijven maar
'oude' 2GHz-exemplaren sturen... naja, het ligt nu bij een
supervisor die het hopelijk snel gaat afhandelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gluten Parody op 19-10-2005 16:27 ]

Verwijderd

Ueh... meen je niet. Doe je over de email of over de telefoon. Denk dat via de telefoon een stuk rapper gaat dat je dan je via de mail probeert; ingeval veel succes.*
PS. rare is dat me mac uit NL hier naar Paris wordt gestuurd. Betekent dat alles via Rotterdam binnen komt en dus ook in de buurt alle pakketen en bestelling in een worden gezet. Dus ik neem wel aan dat die bimbo snapt dat jij een NIEUWE G5 imac wil.....

Verwijderd

Ben benieuwd wat mensen vinden van de nieuwe iMac, ik ga er ook eentje nemen denk ik :P

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ik vind hem prachtig; maar ja, ik heb de oude (mei '05 versie) en die vind ik ook prachtig.

Is het niemand opgevallen dat FrontRow _niet_ bij de nieuwe PBook/Pmac zit? Jammer hoor, lijkt me ook daar een welkome aanvulling.

ping 127.212.23.124

Verwijderd

ja dat vindt ik ook een echte tegenvaller, ik had FrontRow wel op de PBs verwacht.
op een PM oke...

Of als optie pakket, maar het is nog steeds iMac only en is dat nou juist de iMac die je niet naast je plasma zet :+ als Media Centre.

Ik twijfel persoonlijk nog even tussen een PM 2Ghz of 2.3Ghz.
Zit even met het stroom verbruik wat ik op de Apple site in de tech.docs niet kan terug vinden :X

Ik hoor af en toe geruchtend dat die dingen stroomzuipen :( vindt ik dat op de zaak niet zo heel erg. maar thuis wel :P

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:20

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Vind Frontrow ook meer iets voor iMac.. Daar willen ze soort van media centre van maken. Powerbooks zijn meer om mee te nemen (laptop he ;) ). Maar wie weet komt het nog.

Maar dan nog is het te begrijpen dat het nog niet bij nieuwe PB's zit.. die zijn nog niet echt nieuw. Paar kleine wijzigingen. Misschien komt het dan nog als ze G5 versie ontwikkelen etc.

Verwijderd

:X er komt nooit een G5 powerbook.
een PB kan je perfect aansluiten op je TV je legt hem er dichtgeklapt bij en klaar :)
IR oogje is het enige wat nodig is, AB zou je los kunnen kopen, ik vindt niet dat ze het er standaard bij moeten stoppen (AB + software oid) want er zijn veel PB users die het nooit zullen gebruiken :)

Verwijderd

De iMac is heel anders als eerst, hdd heeft een totaal andere plek, fans zitten anders. ze hebben nogal wat verandert aan het mobotje :P :)

• Gluten Parody
Als het goed is moeten de eerste iMacs nu toch wel uitgeleverd zijn.
Op die van mij moet ik nog een paar dagen wachten... heeft iemand
toevallig al een exemplaar ontvangen? Ik ben benieuwd naar even-
tuele verschillen in geluidsproductie vergeleken met revisie A en B.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:46:
De iMac is heel anders als eerst, hdd heeft een totaal andere plek, fans zitten anders. ze hebben nogal wat verandert aan het mobotje :P :)
En je maakt hem ook aan de andere kant open. Vind ik persoonlijk, ik heb er alleen nog geen een uit elkaar mogen halen, een beetje minder. Je hebt nu veel meer kans dat je het display beschadigt tijdens een reparatie. Verder lijkt t nog steeds een piece of cake om onderdelen te vervangen. :z

kleurbleur.nl

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06-2025
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:12:Ik twijfel persoonlijk nog even tussen een PM 2Ghz of 2.3Ghz.
Zit even met het stroom verbruik wat ik op de Apple site in de tech.docs niet kan terug vinden
223 watts - PowerMac dual 2 GHz G5/2.0GHz, 4GB RAM plus 20" Cinema display
278 watts - under load with all fans on
11 watts - in sleep mode

Ikzelf zat ook te twijfelen tussen de dual 2.0 en de dual 2.3, ik heb uiteindelijk gekozen voor de dual 2.0 met de grafische kaart van de dual 2.3

Verwijderd

Topicstarter
pjottum schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:55:
ik vind hem prachtig; maar ja, ik heb de oude (mei '05 versie) en die vind ik ook prachtig.

Is het niemand opgevallen dat FrontRow _niet_ bij de nieuwe PBook/Pmac zit? Jammer hoor, lijkt me ook daar een welkome aanvulling.
ja, we willen volgens mij allemaal wel frontrow voor alle apple computers en een of andere site is begonnen met een petitie die je hier kan ondertekenen:
http://www.PetitionOnline.com/frontrow/

omdat wellicht niet iedereen op dit topic kijkt zal ik wel een apart topic aanmaken over deze petitie zodat we hem allemaal kunnen ondertekenen en apple misschien eerder gehoor geeft aan dit verzoek.

Ja en dat nieuwe topic is meteen gesloten omdat het als "spam" werd gezien. Naja ik zie mensen ook wel eens tegen elkaar zeggen iets van: stuur ook ff een mailtje naar sigma dan over blablabla...., en ik vind dit ongeveer hetzelfde, maar blijkbaar denken de moderators hier anders erover.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 16:26 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 16:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ik heb nu Front Row op mijn PowerBook maar ik moet zeggen dat ik het niet superveel meerwaarde vind hebben. Ik denk dat Apple Front Row zeker _wel_ bij een vernieuwde Mac Mini zou moeten stoppen, aangezien dat toch eerder een kandidaat is voor een HTPC systeem. Verder zou ik in Front Row graag een prefs-pane zien waar je de locaties van verscheidene media kan wijzigen. Ik kan nu niet via Front Row bij de films op mijn externe HDD. Ik kan wel een symlink gaan maken maar dat vind ik nogal onzinnig.

Launching containers into space

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2025
ik ga binnekort naar us maar als ik daar zo'n imac koopt, werkt die dan wel in nederland ? je kan natuurlijk een stekkervervormer gebruiken, maar hij moet wel 220 volt aankunnen ;)

Verwijderd

Ik had dus mijn Imac binnen donderdag! Euuhh hulde, maar ik had vrijdag ochtend al gezeik. Osx begon tezeiken over hardware problemen, een bult error's. Dus hup met doos en al door parijs gesleept naar de dicht bijziende MAC store. Na 2uur kreeg ik het bericht dat dus iets mis met het moederbord en dat ik nummer 4 was deze week met een nieuwe Imac.
Is er ook maar iemand die hier iets van gehoord/gelezen heeft op het net? Ik krijg volle garantie maar moet wel weer een week wachten :( .

Ik hou jullie op de hoogte!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

dsonnaville schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:03:
ik ga binnekort naar us maar als ik daar zo'n imac koopt, werkt die dan wel in nederland ? je kan natuurlijk een stekkervervormer gebruiken, maar hij moet wel 220 volt aankunnen ;)
Volgens mij hebben ze daar 110v. Dan heb je heel even plezier van je 1500$. ;-)

Wellicht zit er een schakelaartje op de voeding, zoals je dat bij pc's had, vroegah.

ping 127.212.23.124

• chem
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

dsonnaville schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:03:
vrijwel alle apparatuur tegenwoordig, zeker van Apple, is 110+220v voorbereid; het verschil is echt alleen nog maar de stekker op het snoer.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

chem schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:20:
[...]

vrijwel alle apparatuur tegenwoordig, zeker van Apple, is 110+220v voorbereid; het verschil is echt alleen nog maar de stekker op het snoer.
Bij de iMacs is dit niet altijd het geval. zijn zelfs nieuws items over te vinden op t.net frontpage.

Verwijderd

Gluten Parody schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:49:
Als het goed is moeten de eerste iMacs nu toch wel uitgeleverd zijn.
Op die van mij moet ik nog een paar dagen wachten... heeft iemand
toevallig al een exemplaar ontvangen? Ik ben benieuwd naar even-
tuele verschillen in geluidsproductie vergeleken met revisie A en B.
20 Oktober besteld. Ik hoop 'm morgen binnen te hebben.

Verwijderd

onzin

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 17:20 ]

• Gluten Parody
Vandaag nieuwe 20" gekregen. Alles leuk en wel,
maar het suizende geluid zoals bij revisie A en B
is vervangen door een wel erg storende ventilator-
brom. Ik ben benieuwd of alle iMacs dit geluid ma-
ken of dat het exemplarisch is.

Verwijderd

hoe bedoel je " brom""? in de zin van dat de ventilator dit doet?
Maybe moet hij wel in lopen? :P

• Gluten Parody
Het lijkt alsof de ventilator van de processor het probleem is,
het klinkt alsof ie niet strak gelagerd is en daardoor gaat trillen.
Ik kijk het nog even aan, misschien verdwijnt het idd na een
aantal draaiuren. Zo niet, dan ga ik naar een Apple Store om
te vergelijken met een ander exemplaar.

• Type-R
  • Laatst online: 13-02 10:52

Type-R

One Minute Shakin

• Gluten Parody
Ik denk niet dat mijn probleem gerelateerd is aan die kwesties
(wel interessante links though). Bij een iMac G5 bij A-Mac in
Utrecht was de brom niet waarneembaar -> exemplarisch ->
ik ga opteren voor een vervanging.

Verwijderd

Gluten Parody schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:59:
Ik denk niet dat mijn probleem gerelateerd is aan die kwesties
(wel interessante links though). Bij een iMac G5 bij A-Mac in
Utrecht was de brom niet waarneembaar -> exemplarisch ->
ik ga opteren voor een vervanging.
Ik zal nog maar een week tegen aan kijken als ik jou was. Misschien moet hij echt wel even inlopen. Maar is het "gebrom" wat je omschrijft een trilling of echt brom van fan?

Heb trouwens mijn Imac al terug van de dealer. Alles doet zoals het hoort. Rare is dat ik idd geen probleem heb met gebrom of wat dan ook.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 14:23 ]

• Gluten Parody
Heb je een nieuwe gehad of is het logic board vervangen?

Het geluid klinkt duidelijk als een ventilator die niet goed
gelagerd is en daardoor gaat resoneren. Over het algemeen
gaan ventilatoren alleen maar meer lawaai maken als ze
ouder worden. Gelukkig stuurt Apple een vervangende iMac.

Verwijderd

Logic board is vervangen. En dat hebben ze vrij rap gedaan vind ik.
Wel netjes van apple dat ze bij zo probleem gewoon een nieuwe opsturen :) .

• Gluten Parody
Bij koop op afstand kun je binnen 2 weken ruilen
zonder opgaaf van reden. De Apple Online Store
is dus verplicht om een vervangend artikel te
leveren. Dit kan in je voordeel zijn als je bijvoor-
beeld een LCD-scherm bestelt. Een scherm met
een dode pixel kun je dus ALTIJD ruilen als je
online hebt besteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Gluten Parody op 17-11-2005 13:06 ]

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 21:55
Je zit er een beetje behoorlijk naast Alcatrash. Doe even wat research voor je zoiets zegt.

De regel voor kopen op afstand is ook niet op alle producten van toepassing.

• Gluten Parody
De Wet Kopen op afstand geldt niet altijd, maar
wel in mijn geval bij een standaard iMac zonder
vreemde toeters en bellen. Ook bij een lcd-scherm
wat nieuw online wordt aangeschaft is de wet van
toepassing. (Ik zie dat wettelijk 7 dagen afkoelperi-
ode wordt aangehouden, de Apple Store is dus erg
coulant met 14 dagen.) Koop jij een lcd-scherm
dat niet speciaal voor jou op bestelling is gemaakt
dan kun je dus zonder opgaaf van reden je koop
ongedaan maken (en vervolgens opnieuw bestellen,
dat stel ik gelijk aan ruilen).

Uitzonderingen zijn er altijd, maar niet in de gevallen
die ik schetste.

[ Voor 7% gewijzigd door Gluten Parody op 18-11-2005 00:57 ]

• Gluten Parody
Moet je nou meemaken. Vervangende iMac gekregen, eerst even
alle updates installeren en herstarten... herstarten... halloow, start
u maar... hallo? Geen reactie, iMac is helemaal de weg kwijt. Open
Firmware niet te bereiken, start niet vanaf de Tiger-dvd. Ik ben al
sinds augustus bezig om een werkende machine op mijn bureau
te krijgen maar na 5 computers met hardwareproblemen is mijn
geduld echt op. :(

Verwijderd

Gluten Parody schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:41:
Jezus jij hebt het ook niet mee zeg?!!!! Ik zou hier een hele duidelijk klachten brief na Apple sturen en wel aan de PDG van Europa Apple! 5mac's zeg je?! Dat is echt niet normaal hoor...

Men.. echt niet tof voor je!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Gluten Parody schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:41:
Waren het 5 keer dezelfde hardware problemen?

• Gluten Parody
8 augustus: iBook G4, airportprobleem.
28 augustus: iBook G4, zelfde airportprobleem (inmiddels opgelost in 10.4.3...)
lang wachten op een refund... iMac G5 besteld.
10 oktober: iMac G5 Rev B geleverd, dode pixels.
12 oktober: iMac iSight Rev C gelanceerd, omruiling aangevraagd.
17 oktober: toch een iMac G5 Rev B afgestuurd... gaat dus terug.
8 november: eindelijk iMac G5 Rev C ontvangen. Lawaaiig en instabiel.
22 november: iMac G5 Rev C nummer 2, crasht na eerste reboot.

Ik ga Jomanda maar es bellen voor een consult. Misschien woon ik
wel op een magnetische aardstraal of hoe je zo'n ding noemt. En anders
is het natuurlijk stom toeval. Maar als de dame van TNT returns je al met
je voornaam aan gaat spreken is er iets niet goed. Ik heb een refund aan-
gevraagd en ga proberen om een machine met gratis applecare los te
peuteren. Welke machine dat wordt weet ik nog niet, maar in de iMac heb
ik niet zoveel vertrouwen meer.

Verwijderd

Gluten Parody schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 10:05:
Daar heb je vast spijt van inmiddels :P

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Gluten Parody schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 10:05:
8 augustus: iBook G4, airportprobleem.
28 augustus: iBook G4, zelfde airportprobleem (inmiddels opgelost in 10.4.3...)
lang wachten op een refund... iMac G5 besteld.
10 oktober: iMac G5 Rev B geleverd, dode pixels.
12 oktober: iMac iSight Rev C gelanceerd, omruiling aangevraagd.
8 november: eindelijk iMac G5 Rev C ontvangen. Lawaaiig en instabiel.
22 november: iMac G5 Rev C nummer 2, crasht na eerste reboot.

Ik ga Jomanda maar es bellen voor een consult. Misschien woon ik
wel op een magnetische aardstraal of hoe je zo'n ding noemt. En anders
is het natuurlijk stom toeval. Maar als de dame van TNT returns je al met
je voornaam aan gaat spreken is er iets niet goed. Ik heb een refund aan-
gevraagd en ga proberen om een machine met gratis applecare los te
peuteren. Welke machine dat wordt weet ik nog niet, maar in de iMac heb
ik niet zoveel vertrouwen meer.
Dit lijkt me inderdaad echt een geval van zware aardstralen of iets dergelijks. B) Het vage is ook dat het dus echt niet ligt aan je stopcontact of iets dergelijks aangezien je verschillende apparaten en verschillende problemen ervaart. Ik ben inderdaad bang dat je gewoon het trefpunt bent van een heel vervelend mannetje bij Apple.

Ik neem aan dat ze een record bij houden van je problemen bij Apple, dus de volgende keer dat je Apple belt, vraag ze dan om te kijken naar je geschiedenis, en vraag ze dan om extra service. Dit kan natuurlijk niet... :/
Pagina: 1