Toon posts:

Beolab 8000 aansluiten op voorversterker

Pagina: 1
Acties:
  • 1.099 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee Beolab 8000 speakers van B&O (zijn actieve boxen met DIN en Cinch aansluiting)

Afbeeldingslocatie: http://www.krompholz.ch/hifi/pictures/bo_beolab8000.jpg

En ik heb ook nog een beocenter 2500

Omdat erop de Beocenter 2500 eigenlijk zeer weinig aansluitmogelijkheden zitten, vraag ik mij af of ik de twee beolabs 8000 aan een voorversterker kan aansluiten bijvoorbeeld een NAD C-162 Voorversterker ??

De eindversterker zit in de voet: Afbeeldingslocatie: http://www.bang-olufsen.com/web2/systems/i_ls/beolab8000/beolab8000_600_6.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 22:07 ]

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

kun je op de speakers een volume regelaar vinden?

B&O is leuk spul, maar meestal werkt het alleen in set vorm.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Topicstarter
B-lennium schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:07:
kun je op de speakers een volume regelaar vinden?

B&O is leuk spul, maar meestal werkt het alleen in set vorm.
Die zit dan op de voorversterker Afbeeldingslocatie: http://www.andbenelux.com/images/products/large/C162%2DFR%5F110504%2Ejpg
Ik dacht zelf dat ik de cinch aansluiting van de voorversterker left /right moet aansluiten op de cinch aansluiting van de beolab

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 22:27 ]

• michelkoenders
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02 19:48
volgens mij zou dit gewoon moeten werken

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lijkt mij ook... De volumeregeling zit inderdaad in de voorversterker... Dus gewoon proberen lijkt mij...

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 00:55

Jag

Ja, dat kan gewoon idd. En ik snap niet zo goed wat die center ermee te maken heeft. En wat bedoel je met weinig aansluitmogelijkheden? Bedoel je dat het gewoon een passieve speaker is? Zo ja, dan moet je een normale 5.1 receiver kopen met pre outs voor tenminste de fronts. Dan kan je allebei gebruiken (fronts en center van B&O).

Verwijderd

Topicstarter
Jag schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:24:
Ja, dat kan gewoon idd. En ik snap niet zo goed wat die center ermee te maken heeft. En wat bedoel je met weinig aansluitmogelijkheden? Bedoel je dat het gewoon een passieve speaker is? Zo ja, dan moet je een normale 5.1 receiver kopen met pre outs voor tenminste de fronts. Dan kan je allebei gebruiken (fronts en center van B&O).
Die beocenter (receiver zonder eindversterker, cd speler en tuner) ziet er wel leuk uit
maar is erg gedateerd qua aansluitingen en zet ik op marktplaats.

Afbeeldingslocatie: http://img.epinions.com/images/opti/f1/81/504922-elec_lg-resized200.jpg
Welke 5.1 receiver heeft pre outs voor actieve boxen???

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 14:29 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:26:
Welke 5.1 receiver heeft pre outs voor actieve boxen???
Zo'n beetje allemaal? Kijk gewoon in de winkel en kies de juiste uit.

Overigens kan dit gewoon zonder problemen, er zijn ook mensen die het andersom doen, zo'n b&o setje met hun eigen speakers en een eindversterker ergens. Zo'n set heb ik ooit mijn duistere audio verkoper verleden nog weleens verkocht en dat werkt dus prima :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Volgens mij is het niet echt een cinchaansluiting op de Beolab's. Dus of je zit met een voorversterker aan de praat zal krijgen is de vraag. Inderdaad, B&O is knap gerief, maar niet echt universeel opgebouwd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:11:
Volgens mij is het niet echt een cinchaansluiting op de Beolab's. Dus of je zit met een voorversterker aan de praat zal krijgen is de vraag. Inderdaad, B&O is knap gerief, maar niet echt universeel opgebouwd.
Jawel er zit een standaard cinch (geen mini) aansluiting op elke beolab 8000 en een Links/rechts schakelaar. Voor B&O apparatuur zit er een DIN aansluiting.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:11:
Het kan gewoon, desnoods met verloopjes. B&O geeft gewoon een line signaal via een aantal aders van hun plug, dus al zat er geen normale aansluiting op, dan kan je gewoon bij de B&O dealer een plug laten maken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1