Toon posts:

linksys BEFW11S4 Speedtouch 110g wel verbinding geen ip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een BEFW11S4 linksys wireless router staan. Hier heb ik in totaal 3 verschillende laptops draadloos op aangesloten. Ze werken allemaal prima, internet verbinding, netwerk etc. Echter een 4e laptop wil maar geen ip adres krijgen via de draadloze interface. Terwijl windows XP wel meld dat er verbinding is met het netwerk. (ip dat wordt aangegeven in 0.0.0.0, subnetmasker 0.0.0.0)

Het gaat dus om:

Een cybermaxx laptop, met daarop windows XP met daarin een PCMCIA kaartje een speedtouch 110g (802.11g) Dit kaartje werkt wel icm andere netwerken!

de router is een linksys BEFW11S4 (802.11b)
Het draadloze netwerk is beveiligd met MAC adresfiltering en WEPencryptie. (het macadres en wep sleutel zijn goed doorgevoerd in laptop en router!)

Wat doe ik fout?
Wie weet een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 21:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand? Ik zit zonder ideeen..

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Je vraagt wat je fout doet maar zegt er niet bij wat je dan allemaal gedaan hebt ?
Ik zou eerst even gaan troubleshooten,

Kijk of je DHCP range groot genoeg is
Kijk of je wel een ip krijgt zonder de MAC adres filtering
Evt. WEP ook uitzetten om te testen

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Topicstarter
DHCP ip range staat groot genoeg ingesteld. 192.168.1.1 tot 192.168.1.254 Zonder mac adres filtering werkt het ook niet, ook al de wep key uit staat werkt het niet. Ik kan in de router zien of er op dat moment mensen "online" zijn met een niet toegelaten mac adres en dat staat allemaal in het groen. Dat heb ik dus allemaal geprobeerd.. Windows opnieuw erop gezet. Drivers vernieuwd............................................... Het kaartje werkt overigens bij elk ander draadloos netwerk ook!!!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 21:04 ]

Verwijderd

en hoe staat dat kaartje ingesteld ? op auto, g of b ?

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
Even je hele routertje resetten naar fabrieksinstellingen. Zorgen dat wep en mac adres filtering uitstaat. En dan nog een keer proberen, eventueel even een andere wirelless kaartje gebruiken als je die tot je beschikking hebt. En anders gewoon terugbrengen naar de winkel waar je hem gekocht hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Het kaartje staat ingesteld op auto. En resetten naar fabrieksinstellingen heb ikal geprobeerd..
Pagina: 1