Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
via google en de search heb ik niet veel informatie over dit probleem kunnen vinden. De situatie is als volgt. Mijn vriendin heeft pre-paid T-Mobile en werd door KPN gebeld voor een aanbieding van 15 euro in de maand voor twee jaar waarbij ze een Nokia 6610 gratis zou ontvangen. M'n vriendin was wel geinteresseerd en stemde in met het aanbod om het contract op te sturen.
Het contract heeft ze echter nooit ontvangen, wel een pakketje, met jawel, de nokia 6610, simkaart pakket en een prachtige welkomsbrief.
Mijn vriendin heeft nooit iets ondertekent. Het is toch normaal dat je eerst een contract krijgt, die ondertekent als je het nog steeds wilt. Dat vervolgens opstuurt naar KPN, waarna je je telefoon krijgt. :?
Is het een fout van KPN dat ze de telefoon opgestuurd hebben zonder contract? Moet mijn vriendin moeite doen en geld uitgeven om die fout te herstellen? Er staat me iets bij dat je ongevraagde post nooit terug hoeft te sturen. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Ik hoop dat jullie een aantal antwoorden op mijn vragen hebben.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:50

slaay

Natuurbeleven.com

Door het pakketje te openen, ben je in principe akkoord gegaan.
Daarnaast is er verteld dat het gesprek opgenomen zou worden? Zoja, vraag de opname om na te luisteren wat er afgesproken is. Telefonisch verkopen mag.
Want hoe lang is het geleden? Want normaal gesproken als je iets ontvangt wat niet de bedoeling is, mag men er van uit gaan dat jij op korte termijn contact opneemt en melding maakt van het feit.

Dich bis echt unne foëzen haas

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 20:31

n00bs

Het is weer Zomer!

"Want normaal gesproken als je iets ontvangt wat niet de bedoeling is, mag men er van uit gaan dat jij op korte termijn contact opneemt en melding maakt van het feit."

Ik weer niet waar jij deze wijsheid vandaan haalt, maar in ieder geval niet uit een wetboek.
Als iemand iets ongevraagd toegestuurd krijgt, ben jij als ontvanger tot niets verplicht. Het is aan de zender om dit allemaal recht te zetten en jij kan voor de moeite om alles ongedaan te maken een schadevergoeding eisen.

Voor de topicstarter:

Als jij een product toegestuurd krijgt dat zonder een handtekening te zetten is ontvangen, zou je zelfs vol kunnen houden dat je nooit iets hebt ontvangen.
Voor mobiele abonnementen ben jij verplicht een handtekening te zetten en zo ver ik weet is een bandopname niet genoeg om een rechtzaak te kunnen winnen!
Wie kan ooit bewijzen wie de persoon was op de band (beiden) en hoe oud deze personen waren!!!
Daarnaast moet voor een telefonie contract ook een legitimatiebewijs worden overhandigd.

M.A.W. jij hebt nu iets ontvangen waar je nooit voor zou hoeven te betalen.

[ Voor 39% gewijzigd door n00bs op 12-10-2005 21:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de klantenservice gebeld. In het gesprek is niet aangegeven dat met het opgeven van de gegevens er een mondelinge overeenkomst werd aangegaan. Mijn vriendin moest al haar gegevens geven van naam, adres, tot banknummer en sim kaart nummer. Ze was alleen in de veronderstelling dat daar naar gevraagd werd zodat ze het contract al op konden stellen waarna zij het alleen nog hoefde te ondertekenen. Misschien inderdaad het gesprek opvragen. Nu vind ik het niet zo'n probleem om een pakketje op te sturen en ik ben zeker niet iemand die zo denkt gratis een telefoon te krijgen.
Ik vind het gewoon raar dat de afdeling marketing zoiets niet communiceert. In de drang naar verkoop en het halen van targets zal wel heel wat verzwegen worden... :/

Er werd tevens verteld dat eerst het pakket opgestuurd wordt en later het contract. Ze vermelden er echter in hele kleine lettertjes bij dat je er alleen onder uit kan komen door het pakketje niet te openen (wat m'n vriendin gelukkig ook nog niet gedaan heeft). Die addertjes onder het gras worden steeds geniepiger.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 21:15 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 20:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Simkaartnummer geven? van wat? van haar Tmobile simkaart :?
Verder is het bullshit wat KPN haar verkoopt! gewoon rechtzaak aanspannen :)

ps: dure aanbieding!
http://www.startelecom.nl/
Telfort 200+100 abbonement (26 Euro per maand) Nokia 6610 + U ontvangt €115.00! 1 jarig contract

Verwijderd

Als de simkaart in het pakketje zit, en ze vragen je naar je simkaart nummer, maar door het openen van het pakketje ga ja akkoord met het contract ..

Sneaky hoor :Y)

Verwijderd

Ik heb dit precies het zelfde gehad enkele weken geleden dan met een vast lijn. Ik vroeg de informatie op te sturen en toen kwam er een bevestiging dat ik een contract had. Nou dat ging dus mooi niet door.

Opbellen en zeggen dat ze pakket kunnen ophalen.
Pagina: 1