Diskettestation

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:37

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Ik heb net gebrobeert m'n diskettestation uit m'n P166 over te zetten naar een AMD k6/2 400 maar dat lukt niet... ik krijg hem niet aan de gang... hij geeft wel het 'altijd groene lampje' als de kabel verkeerd zit, maar gewoon signaal doet ie niet... mijn vraag: Waarom niet???

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

floppycable gecheckt?

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
't is dezelfde als in de P166... dus die zou moeten werken (als ik alles weer in de andere kast zet, werkt het wel - is er dan verschil AT/ATX?)

• cosmoOo
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

floppy-drive=floppy-drive, zijn geen verschillen,

moet gewoon werken, staat bios wel goed ?

ik heb zelf al een jaar ofzo geen floppy-drive meer in mijn systemen en het bevalt me prima. Heel jaar geen een floppy nodig gehad.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

>>cosmoOo

bios update doe je zeker via cdr?

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
BIOS staat goed... enne, ik heb eigenlijk ook geen floppy nodig, maar d'r zit net een nieuwe netwerkkaart in, en die driver staat alleen op diskette...

't is nou dan wel opgelost door een CD te brander met die driver... maaar het had eigenlijk makkelijker moeten kunnen...

Verwijderd

ja dus je gebruikt een cdr voor een biosupdate

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

ik gebruik altijd mn HD voor bios-update! gewoon in msdos safemode opstarten...!

• cosmoOo
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

bios update heb ik laatste jaar niet meer gedaan, is idd wel een floppy-drive voor nodig (ik heb er ook nog een ergens op zolder liggen voor dit soort gevallen)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• sjaak
  • Laatst online: 19-08 08:33

sjaak

un giorno credi

Het kan ook liggen aan welke connector je hem doet, had ik ook, in het ene systeem moest ie aan de middelste en in het andere systeem aan het eind. Zou misschien uit kunnen maken.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op maandag 22 mei 2000 14:56 schreef micha het volgende:
Het kan ook liggen aan welke connector je hem doet, had ik ook, in het ene systeem moest ie aan de middelste en in het andere systeem aan het eind. Zou misschien uit kunnen maken.
Same prob here.
Maar kan de kabel dan op meerdere plekken¿¿¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Op zondag 21 mei 2000 17:38 schreef schaduw het volgende:
ik gebruik altijd mn HD voor bios-update! gewoon in msdos safemode opstarten...!
gaat niet met Me :'(
heb je toch een diskette nodig :D of je moet me gepatched hebben, dan kan het wel.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 21:59
Hij moet (als het er één is) aan het uiteinde van de kabel, bij de gecrosste draadjes. Daaraan ziet je compu dat het de eerste is.

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:32
hah fijn he die search?

maar goed...Ik heb hetzelfde probleem.
het lampje van mijn diskette blijft de hele tijd branden en ik heb ze aan allebei de connectors gehad..
mijn kabels zijn geround,zou het daaraan kunnen liggen?

anyway... de diskettedrive doet dus helemaal niets :(

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik denk toch dat het aan de kabel ligt, heb je geen andere kabel om effe mee te testen?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op woensdag 17 januari 2001 22:38 schreef Rembo het volgende:

[..]

gaat niet met Me :'(
heb je toch een diskette nodig :D of je moet me gepatched hebben, dan kan het wel.
kan wel, gewoon installatie cd erin proppen en je bios zo instellen dat ie eerst cd leest, dan pas HD. Of je moet gewoon op F5 of 6 of 7 of 8 blijven rammen, werkt geloof ik ook alleen moet je dan wel op het juiste moment indrukken :P

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

De connector van je fd omdraaien wil ook weleens helpen dus niet de kabel, maar de connector die in je fd gaat 180 graden draaien en hem er op die manier insteken...

Als het lampje blijft branden is de kabel dus verkeerd om aangesloten.

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
is ie niet kapot gegaan bij het verplaatsen?

probeer hem nog es in die andere bak, als ie daar wekt moet ik ook in je nieuwe werken

• Hennie-M
ok thanks alot
ff booten hoor!

en dan laat ik jullie zo het resultaat horen/lezen.

• Hennie-M
Okeej!

ik dacht dat het aan het rounden lag maar ik had hem dus inderdaad verkeerd om aan gesloten |:(

maar goed hij werkt nu
bedankt he!

Verwijderd

slimpie :P

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Ik heb al twee keer meegemaakt dat bij een mobo-upgrade de floppy-drive absoluut niet meer wilde werken! Een nieuwe floppy-drive loste het direct op!! En ja: ik had ze goed aangesloten :P.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• HariZ
  • Laatst online: 16-02 21:51
Ik heb dit probleem pas geleden nog gehad. Ik had de kabel niet goed op het MB bevestigd. Ik zou ff nachecken of je kabel echt goed zit. Het begin moet bijvoorbeeld echt op het MB zitten en NIET HET MIDDEN! Daar ging ik dus de laatste keer de fout mee in (te snel gewerkt). Succes ermee!

• Hennie-M
Op maandag 18 juni 2001 10:48 schreef HariZ het volgende:
Ik heb dit probleem pas geleden nog gehad. Ik had de kabel niet goed op het MB bevestigd. Ik zou ff nachecken of je kabel echt goed zit. Het begin moet bijvoorbeeld echt op het MB zitten en NIET HET MIDDEN! Daar ging ik dus de laatste keer de fout mee in (te snel gewerkt). Succes ermee!
hoe krijg je um in het midden?
die diskettekabel is toch te klein?
Pagina: 1